Την δημιουργία συνδρομητικών υπηρεσιών εξετάζει η μητρική τους εταιρεία μετά από την συνεχή πτώση των εσόδων της.
Η Metα, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μετατραπούν οι δύο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σε συνδρομητικές. Ένα εσωτερικό έγγραφο που διέρρευσε στον Τύπο κάνει λόγο για απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να δημιουργηθεί ένα νέο τμήμα το οποίο θα ασχοληθεί με την ανάδειξη νέων υπηρεσιών και εφαρμογών στις δύο πλατφόρμες που θα έχουν τις προϋποθέσεις να είναι συνδρομητικές. Αυτή η απόφαση σύμφωνα με αναλυτές δείχνει ότι ανοίγει ο δρόμος για να συζητηθεί σε δεδομένη στιγμή και η πιθανότητα να ζητηθεί κάποια έστω και πολύ μικρή συνδρομή από τους χρήστες των δύο social media συνολικά για την πρόσβαση και χρήση σε αυτά.
Οι αναλυτές αναφέρουν επίσης ότι η απόφαση για την ίδρυση του νέου τμήματος ελήφθη μετά τα αποτελέσματα της κίνησης της Apple να «φιλτράρονται» στα προϊόντα της και ειδικά στα κινητά της τηλέφωνα οι διαφημίσεις των social media. Η κίνηση οδηγεί επί της ουσίας στο μπλοκάρισμα της προβολής διαφημίσεων από τα social media στους εκατοντάδες εκατ. χρήστες των iPhone σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα όπως είναι ευνόητο τη μεγάλη απώλεια εσόδων για την Metα.
Τον περασμένο Ιούλιο το Facebook παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία του υστέρηση εσόδων για δεύτερο συνεχόμενο οικονομικό τρίμηνο και αναμένεται επιπλέον πτώση εσόδων, κερδών αλλά και ρυθμού αύξησης του αριθμού ενεργών χρηστών της πλατφόρμας τους προσεχείς μήνες εξαιτίας του σφοδρού ανταγωνισμού που δέχεται τα τελευταία χρόνια από νέες πλατφόρμες όπως το Tik Tok.