Αφιερώματα
Πέμπτη, 01 Σεπτεμβρίου 2022 12:06

Πύλη ανάπτυξης και εξωστρέφειας ο OΛΘ

Τoυ Αθανάσιου Λιάγκου,
εκτελεστικού προέδρου του Δ.Σ. & διευθύνοντος συμβούλου, εκτελεστικού μέλος του ΟΛΘ

The N Society

Τoυ Αθανάσιου Λιάγκου,
εκτελεστικού προέδρου του Δ.Σ. & διευθύνοντος συμβούλου, εκτελεστικού μέλος του ΟΛΘ

ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ μεταφορές αποτελούν την πιο αποτελεσματική, συμφέρουσα και ασφαλή επιλογή για τη μεταφορά μεγάλου όγκου φορτίων. Σήμερα, το εμπόριο και οι μεταφορές έχουν παγκοσμιοποιηθεί, με τα περισσότερα λιμάνια να ανταγωνίζονται πλέον σε παγκόσμια κλίμακα.

ΣΤΗ ΒΑΣΗ αυτή, μετά την ιδιωτικοποίηση του 2018, η ΟΛΘ Α.Ε. υλοποιεί έναν πολυεπίπεδο επιχειρηματικό σχεδιασμό, με γνώμονα τον αναπτυξιακό ρόλο της, στη νέα εποχή της διεθνούς και εγχώριας λιμενικής βιομηχανίας.

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση των Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας θεωρούνται σημαντικοί για την εξέλιξη του λιμενικού κλάδου, καθώς δύνανται να δημιουργηθούν συνέργειες λιμένων, με αποτέλεσμα τη σύνδεση μιας μεγάλης αγοράς στο Βόρειο Τόξο της Εγνατίας. Η Θεσσαλονίκη έχει ήδη σημαίνοντα ρόλο σε αυτή την περιοχή, ενώ βρίσκεται μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας.

Η ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ θέση κάθε λιμανιού καθορίζει το μέλλον του και ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης θα πρωταγωνιστήσει και στη νέα εποχή, παρέχοντας συνδεσιμότητα που διευκολύνει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και δημιουργεί προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία.

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, η ΟΛΘ Α.Ε. διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο επιχειρηματικό και επενδυτικό τοπίο της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές χώρες, σε συνδυασμό με τη μεγάλη χερσαία ζώνη του δημιουργούν ένα σημαντικό logistics hub για την εξυπηρέτηση αυτής της τεράστιας αγοράς. Η ΟΛΘ Α.Ε. αναπτύσσει διαρκώς το φάσμα των υπηρεσιών της και παρέχει ένα εξελισσόμενο, αποδοτικό και αξιόπιστο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών. Από το 2021 λειτουργεί το dry port της εταιρείας στη Βουλγαρία (Σόφια), το οποίο διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ εγκαινιάστηκε αντίστοιχη υπηρεσία μεταξύ Θεσσαλονίκης και Νις (Σερβία). Στόχος μας είναι η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, ενώ παράλληλα σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε dry port και σε άλλες χώρες, επεκτείνοντας το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών μας και προσφέροντας προστιθέμενη αξία σε όλους τους εταίρους μας.

ΣΤΟ ΙΔΙΟ πλαίσιο, προχωράμε απρόσκοπτα την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του λιμένα. Χαρακτηριστικά, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels).

ΕΠΙΣΗΣ, έχουμε ήδη παραλάβει δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes), συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ. Με τη συγκεκριμένη προμήθεια ολοκληρώθηκε πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Ακόμη, σημαντική είναι η ανάπτυξη και στον τομέα της κρουαζιέρας. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εκτός από το πρώτο διαμετακομιστικό λιμάνι της Ελλάδας σε συμβατικό φορτίο είναι και το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στο Βόρειο Τόξο. Από το 2021, μάλιστα, αποτελεί homeport λιμάνι για εγχώριους και διεθνείς επιβάτες κρουαζιέρας.

ΤΟ 2022 εξελίσσεται στην πιο επιτυχημένη χρονιά για την ΟΛΘ Α.Ε. στον εν λόγω τομέα, χάρη στις επενδύσεις μας, αλλά και στην εξαιρετική συνεργασία μας με κορυφαίους διεθνείς operators και φορείς της πόλης. Για το 2022 έχουμε 61 επιβεβαιωμένες αφίξεις, από 12 εταιρείες, με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες ξεκίνησαν στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.

ΣΕ ΑΝΟΔΙΚΗ πορεία είναι και η ακτοπλοΐα. Από το 2021, η Θεσσαλονίκη διαθέτει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες, ενώ στα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης, με τρία δρομολόγια ανά εβδομάδα, ανοίγοντας έναν νέο δρόμο για τις εμπορευματικές μεταφορές και τις τουριστικές ροές μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

ΤΕΛΟΣ, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ Α.Ε. έχει προχωρήσει σε σειρά πρωτοβουλιών, όπως η υπογραφή συμφώνου συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, που αναδεικνύουν τον διεθνή προσανατολισμό της και τη δέσμευσή της στη δημιουργία αξίας τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για τους συνεργάτες και τους κοινωνικούς εταίρους της. Συνολικά, λοιπόν, η ΟΛΘ Α.Ε. αποτελεί πύλη ανάπτυξης και εξωστρέφειας σε όλα τα επίπεδα.