Ενα πειραματικό τρένο που έσπαγε τα ρεκόρ ταχύτητας στο μεσοπόλεμο κατέληξε τελικά στον γερμανικό στρατό ως άχρηστο υλικό.
Το χαρακτήρισαν «Ζέπελιν σε Ράγες» (Schienenzeppelin) και ήταν ένα τρένο που υποσχόταν επανάσταση στον τομέα των μετακινήσεων στα τέλη του μεσοπολέμου. Το όχημα διέθετε μια μεγάλη προπέλα που είχε μονταριστεί πίσω από το βαγόνι των επιβατών και μαζί με το αεροδυναμικό του σχήμα θύμιζε το θρυλικό αερόπλοιο για αυτό και έλαβε αυτό το παρατσούκλι.
To Schienenzeppelin διέθετε αρχικά δύο μηχανές αεροπλάνων οι οποίες αντικαταστάθηκαν τελικά από μια μηχανή 600 ίππων της BMW. Στις 21 Ιουνίου του 1931 το Schienenzeppelin έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας τρένων κινούμενο από το Βερολίνο στο Αμβούργο με ταχύτητα 230 χλμ./ώρα καλύπτοντας την απόσταση των 290 χλμ. που χωρίζει τις δύο γερμανικές πόλεις σε μια ώρα και σαραντατέσσερα λεπτά. Σε αυτό το δρομολόγιο υπήρχαν πολλοί επιβάτες ανάμεσα τους πολλές γυναίκες και ένας αξιωματούχος των γερμανικών σιδηροδρόμων.
Το ταχύτερο τρένο εκείνης της εποχής έκανε το ταξίδι αυτό σε τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά. Το ρεκόρ αυτό κράτησε μάλιστα για 23 χρόνια. Μια ανάρτηση στο Twitter στην οποία υπήρχε ένα βίντεο που έδειχνε το Schienenzeppelin εν κινήσει το επανάφερε στην επικαιρότητα. Το τρένο πραγματοποίησε μόνο δοκιμαστικές διαδρομές, δεν μπήκε ποτέ σε κανονικά δρομολόγια αφού υπήρχαν φόβοι για την ασφάλεια των επιβατών αλλά και των ανθρώπων που βρίσκονταν στους σταθμούς των τρένων εξαιτίας της μεγάλης προπέλας. Το 1939 αποφασίστηκε η εγκατάλειψη της προσπάθειας να χρησιμοποιηθεί αυτό το τρένο είτε ως επιβατηγό είτε για μεταφορά φορτίων. Το τρένο αποσυναρμολογήθηκε και τα υλικά του χρησιμοποιήθηκαν από τον γερμανικό στρατό που προετοιμαζόταν πυρετωδώς για την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.