Με σημαντικές καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις αλλά και με επιστροφή στην κανονικότητα, όπως επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του, ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στις 12 Σεπτεμβρίου. Εκτός άλλων, το ΥΠΑΙΘ αναφέρει ότι γίνεται χρονική επέκταση του ολοήμερου για να βοηθηθούν μαθητές και γονείς, αναβαθμίζεται το περιεχόμενο των μαθημάτων με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά, ενώ γίνονται και νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Με σημαντικές καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις αλλά και με επιστροφή στην κανονικότητα, όπως επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του, ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στις 12 Σεπτεμβρίου. Εκτός άλλων, το ΥΠΑΙΘ αναφέρει ότι γίνεται χρονική επέκταση του ολοήμερου για να βοηθηθούν μαθητές και γονείς, αναβαθμίζεται το περιεχόμενο των μαθημάτων με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά, ενώ γίνονται και νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συνολικά, 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια.
β) Επέκταση ολοήμερου:
– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Παράλληλα, θεσμοθετείται:
Επίσης, το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει:
– περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία.
– Την ένταξη τού συνόλου σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.