Με ένα doodle η Google τιμάει σήμερα τον Γερμανό συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής και φυσικό Όσκαρ Σάλα, με αφορμή τα 112 χρόνια από τη γέννησή του.
Με ένα doodle η Google τιμάει σήμερα τον Γερμανό συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής και φυσικό Όσκαρ Σάλα, με αφορμή τα 112 χρόνια από τη γέννησή του.
Ήταν ένας από τους καινοτόμους συνθέτες ηλεκτρονικής μουσικής κατά τον 20ο αιώνα και αναγνωρισμένος, μεταξύ άλλων κατορθωμάτων, για την παραγωγή ειδικών ηχητικών εφέ.
Αναγνωρισμένος για την παραγωγή ηχητικών εφέ σε ένα μουσικό όργανο που ονομάζεται mix-trautonium, ο Salas «ηλέκτρισε» τον κόσμο της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και του κινηματογράφου.
Ο Sala γεννήθηκε στο Greiz της Γερμανίας το 1910 και ασχολήθηκε με τη μουσική από πολύ μικρός. Η μητέρα του ήταν τραγουδίστρια και ο πατέρας του οφθαλμίατρος με μουσικό ταλέντο. Στα 14, ο Sala άρχισε να δημιουργεί συνθέσεις και τραγούδια για όργανα όπως το βιολί και το πιάνο.
Όταν ο Sala άκουσε για πρώτη φορά μια συσκευή που ονομάζεται trautonium, γοητεύτηκε από τις τονικές δυνατότητες και την τεχνολογία που πρόσφερε το όργανο. Η αποστολή της ζωής του έγινε να κυριαρχήσει στο trautonium και να το αναπτύξει περαιτέρω, κάτι που ενέπνευσε τις σπουδές του στη φυσική και τη σύνθεση στο σχολείο.
Αυτή η νέα εστίαση οδήγησε τον Sala να αναπτύξει το δικό του όργανο που ονομάζεται mix-trautonium. Με την εκπαίδευσή του ως συνθέτης και ηλεκτρομηχανικός, δημιούργησε ηλεκτρονική μουσική που ξεχώρισε το στυλ του από άλλα. Η αρχιτεκτονική του mix-trautonium είναι τόσο μοναδική που μπορούσε να παίζει πολλούς ήχους ή φωνές ταυτόχρονα.
Πίσω από την πόρτα ενός στούντιο ηχογράφησης, ο Sala συνέθεσε μουσικά κομμάτια και ηχητικά εφέ για πολλές τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές και κινηματογραφικές παραγωγές, όπως Rosemary (1959) και The Birds (1962). Το όργανο δημιουργούσε θορύβους όπως κραυγές πουλιών, σφυρηλάτηση και χτυπήματα σε πόρτες και παράθυρα.
Έλαβε πολλά βραβεία για τη δουλειά του—έδωσε πολλές συνεντεύξεις, γνώρισε πολλούς καλλιτέχνες και τιμήθηκε σε ραδιοφωνικές εκπομπές και ταινίες. Το 1995, δώρισε το πρωτότυπο μείγμα-τραυτώνιο του στο Γερμανικό Μουσείο Σύγχρονης Τεχνολογίας.
Ο Sala έχτισε, επίσης, το Quartett-Trautonium, το Concert Trautonium και το Volkstrautonium. Οι προσπάθειές του στην ηλεκτρονική μουσική άνοιξαν τον χώρο των υποαρμονικών. Με την αφοσίωση και τη δημιουργική του ενέργεια έγινε μονοπρόσωπη ορχήστρα.