To υδρογόνο μπαίνει κι αυτό με γοργούς ρυθμούς στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ιδίως στο χώρο των μεταφορών. Το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen χρησιμοποιεί μια τεχνολογία νέας γενιάς που ονομάζεται «Next Gen e-Van Hydrogen Efficiency».
Του Γιάννη Κανουπάκη
To υδρογόνο μπαίνει κι αυτό με γοργούς ρυθμούς στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ιδίως στο χώρο των μεταφορών. Το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen χρησιμοποιεί μια τεχνολογία νέας γενιάς που ονομάζεται «Next Gen e-Van Hydrogen Efficiency». Βασισμένο στην πολλαπλών επιλογών κινητήρων πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει δύο ενσωματωμένες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, χάρη στο καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου «mid-power plug-in» της STELLANTIS: το σύστημα συνδυάζει μια μπαταρία που μπορεί να επαναφορτιστεί από το δίκτυο με τις κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο το οποίο περιέχεται σε δεξαμενές κάτω από το δάπεδο του οχήματος.
Το PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, της τεχνολογίας μπαταριών, και της ηλεκτροκίνησης. Η Peugeot Συνεργάζεται με τη Symbio για την προμήθεια των κυψελών υδρογόνου, οι οποίες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Vénissieux στα περίχωρα της Λυών.
Οι κυψέλες καυσίμου είναι μία μονάδα αποτελούμενη από πολλές κυψέλες που παράγουν ρεύμα. Είναι κατά τέτοιο τρόπο συναρμολογημένες που δημιουργούν μια «μπαταρία». Μια κυψέλη επιτρέπει μια χημική αντίδραση μεταξύ δύο στοιχείων: του υδρογόνου (το καύσιμο, που περιέχεται στις δεξαμενές) και του οξυγόνου (που περιέχεται στον αέρα του περιβάλλοντος). Η μονάδα των κυψελών, παράγει την ισχύ που απαιτείται για την κίνηση του αυτοκινήτου τροφοδοτώντας με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία διασφαλίζει την κίνηση μηδενικών εκπομπών CO2 χάρη σε μία χημική αντίδραση που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα εκλύοντας μόνο νερό. Η χημική αντίδραση πραγματοποιείται στο εσωτερικό μίας κυψέλης όπως παρακάτω :
Οι κυψέλες καυσίμου του PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen τροφοδοτούνται από ένα ρεζερβουάρ που αποτελείται από 3 κάνιστρα χωρητικότητας 4,4 kg υδρογόνου αποθηκευμένο υπό πίεση 700 bar. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και δεν καταλαμβάνει καθόλου χώρο από το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου.
Οι κυψέλες καυσίμου συνδυάζονται με μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10.5 kWh και ισχύος 90 kW. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα και τροφοδοτεί σε ορισμένες φάσεις οδήγησης, με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Την βασική τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει ένας ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής ισχύος 11 kW τοποθετημένος στο χώρο του κινητήρα.
Οι δύο πηγές ενεργείας συνεργάζονται παρέχοντας ρεύμα σε έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 100kW και ροπή 260Nm. Τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι παρόμοιο με αυτό του PEUGEOT e-EXPERT (ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία), το οποίο συγκεκριμένα ξεχωρίζει χάρη σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων προσαρμοσμένο στις ανάγκες φόρτωσης που αφορούν κάθε επαγγελματικό όχημα.
Η Peugeot παρουσιάζει στην γκάμα της την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου με στόχο να προσφέρει μία λύση που θα καλύψει την ανάγκη μίας μετακίνησης μηδενικών εκπομπών αλλά και τις ανάγκες μίας ευρείας γκάμας πελατών.
Η τεχνολογία υδρογονοκίνησης του PEUGEOT e-Expert, διακρίνεται για:
Το μοντέλο προσφέρει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά του χώρου φόρτωσης με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές και diesel εκδόσεις.
Συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε 3 λεπτά για αυτονομία έως 400χλμ. WLTP, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, είναι η απάντηση στις συνεχώς αυξανόμενες και περίπλοκες ανάγκες και χρήσεις των επαγγελματιών.
Η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου εξασφαλίζει στο χρήστη περισσότερη ελευθερία στην εκτέλεση των εργασιών του, καθώς προσφέρει:
Το σύστημα "mid-power plug-in Hydrogen fuel cell electric" έχει διάφορες φάσεις λειτουργίας: