H έκθεση Womanhood Threads and Traces παρουσιάζει για πρώτη φορά την ιδιωτική Συλλογή της Αγάπης Σμπώκου (1914-2007) από κρητικά υφαντά. Μεγάλο μέρος της κρητικής λαϊκής τέχνης αποτελεί αυτό της υφαντικής, αρχικώς για προσωπική χρήση και πολύ αργότερα για εμπορική.
H έκθεση Womanhood Threads and Traces παρουσιάζει για πρώτη φορά την ιδιωτική Συλλογή της Αγάπης Σμπώκου (1914-2007) από κρητικά υφαντά. Μεγάλο μέρος της κρητικής λαϊκής τέχνης αποτελεί αυτό της υφαντικής, αρχικώς για προσωπική χρήση και πολύ αργότερα για εμπορική.
Womanhood Threads & Traces
Weaving a woman’s history
Γνέθω, κλώθω, στρίβω. Έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες με την καθημερινότητα της Αγάπης Σμπώκου, καθώς η τέχνη της υφαντικής αποτελούσε ανέκαθεν τη βασική πηγή έκφρασής της όντας και η ίδια υφάντρα. Λαμβάνοντας όμως υπόψιν της επιχειρηματική της δεινότητα, στην έκθεση χαρτογραφείται για πρώτη φορά η ιδέα της να οργανώσει ένα πυρήνα από υφάντρες ο οποίος με τη σειρά του δημιούργει ένα δίκτυο νημάτων και νοημάτων. Το νήμα έχει την ιδιότητα να συνδέει και να συγκρατεί άλλα αντικείμενα. Κατά τον ίδιο τρόπο και εκείνη συγκρότησε και βοήθησε τις γυναίκες του τόπου της να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας, διατηρώντας ζωντανή την κρητική υφαντική τέχνη τις δεκαετίες του 1950 έως τη δεκαετία του ‘80.