Το Χ-59 ενσωματώνει την τεχνολογία QueSST και θα κινείται με ταχύτητα περίπου 1,500 χλμ/ώρα.
Όταν το 2003 το Κονκόρντ πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση οι περισσότεροι πίστευαν ότι η εποχή των υπερηχητικών εμπορικών πτήσεων τελείωσε οριστικά. Το υψηλό κόστος, ο υπερβολικός θόρυβος, το μεγάλο μέγεθος των αεροσκαφών έμοιαζαν με αξεπέραστα εμπόδια για να μπορεί ο τομέας αυτός να υπάρξει.
Όμως τα τελευταία χρόνια άρχισαν να ξεπετάγονται η μια μετά την άλλη νεοφυείς εταιρείες που κατασκευάζουν νέας γενιάς υπερηχητικά αεροσκάφη. Στο παιχνίδι μπήκαν γρήγορα και παραδοσιακές δυνάμεις της αεροναυπηγικής βιομηχανίας καθώς και επιστημονικοί φορείς και ιδρύματα.
Ανάμεσα σε εκείνους που ασχολούνται με την δημιουργίας νέων υπερηχητικών αεροσκαφών είναι και η NASA. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία κατασκευάζει το Χ-59 ένα σκάφος που θα ενσωματώνει την τεχνολογία Quiet SuperSonic Technology's (QueSST). Πρόκειται για ένα σκάφος που θα κινείται με ταχύτητα 1,4 Mach η οποία μεταφράζεται σε περίπου 1,500 χλμ/ώρα. Το Χ-59 προορίζεται για χρήση ως επιβατηγό όπως το Κονκόρντ αλλά όπως λέει και το όνομα της τεχνολογίας του θα παράγει ελάχιστο θόρυβο.
Η κατασκευή το σκάφους έχει ολοκληρωθεί και η NASA στοχεύει στο να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις εντός του 2022 ή τις αρχές του 2023. Στο πλαίσιο αυτό η αμερικανική διαστημική υπηρεσία έδωσε στη δημοσιότητα ένα σχετικό βίντεο.
Η NASA συνεργάζεται στην κατασκευή του σκάφους με την Lockheed Martin και έχει μέχρι στιγμής επενδύσει περίπου 250 εκατ. δολάρια.