«Από το 2023 και μετά, θα είμαστε σε θέση να προκηρύσσουμε γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με συμβάσεις ισχύος άνω των 10 ετών», ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, Κώστας Κατσαφάδος τοποθετούμενος στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών», από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
«Από το 2023 και μετά, θα είμαστε σε θέση να προκηρύσσουμε γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με συμβάσεις ισχύος άνω των 10 ετών», ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, Κώστας Κατσαφάδος τοποθετούμενος στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών», από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Μιλώντας για το πρόγραμμα «Νέαρχος» (χρηματοδότηση έργων στο νησιωτικό χώρο), ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι, μετά και την αναγκαία ΚΥΑ με το υπουργείο Οικονομικών, η οποία ρυθμίζει τεχνικά θέματα γύρω από τη συμπλήρωση πολυετών συμβάσεων, «θα προχωρήσουμε στη σύναψη συμβάσεων άνω των δέκα ετών, ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε πιο σύγχρονα πλοία, πιο καινούργια, με μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, και ταχύτερα».
Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιού για τις οφειλές του κράτους απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, «έχουμε δώσει 85 εκατ. ευρώ για να καλύψουμε χρηματοδοτικά κενά και τιμολόγια, που υπήρχαν και από το προηγούμενο έτος».
Ανακοίνωσε, δε, ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει υπάρξει σχεδόν πλήρης αποπληρωμή των τιμολογίων τους μέχρι τον Μάρτιο του 2022.
Το νομοσχέδιο, που έγινε δεκτό από την πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου (υπέρ ΝΔ, επιφύλαξη ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση, κατά ΚΚΕ και ΜέΡΑ25), εισάγεται προς ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής αύριο Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2022.