Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη επίσημη παρουσίαση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που παρέλαβε η Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε., στο πλαίσιο της σύμβασης προμήθειας 320 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που υπογράφτηκε πριν από τέσσερις μήνες.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη επίσημη παρουσίαση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που παρέλαβε η Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε., στο πλαίσιο της σύμβασης προμήθειας 320 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που υπογράφτηκε πριν από τέσσερις μήνες.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Τα δύο πρώτα νέα λεωφορεία, ένα από τα 100 αρθρωτά μήκους 18 μέτρων και ένα από τα 220 οχήματα τύπου MIDI, μήκους 8,6 μέτρων, της Πολωνικής εταιρείας Solaris, παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους της Υπερνομαρχίας Αθηνών και Πειραιά, των Δήμων του Λεκανοπεδίου Αττικής, καθώς και σε πολλούς ακόμα επίτιμους προσκεκλημένους.
Μέχρι το καλοκαίρι του 2009 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή και των 320 νέων λεωφορείων, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση, με ρυθμό παράδοσης 40 περίπου λεωφορείων ανά μήνα. Και οι δύο τύποι λεωφορείων ενσωματώνουν τις πλέον φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες οχημάτων με κινητήρα diesel, χάρη στους σύγχρονους κινητήρες τεχνολογίας EURO IV και EURO V αλλά και στους καταλύτες CSR (εκλεκτικής καταλυτικής αναγωγής) που διαθέτουν.
Οι τεχνολογίες αυτές μειώνουν σε σημαντικό βαθμό τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, σχεδόν εκμηδενίζουν τις εκπομπές των σωματιδίων, ενώ εκπέμπονται 60% λιγότεροι υδρογονάνθρακες σε σχέση με τα οχήματα τεχνολογίας κινητήρα EURO I, τους οποίους διαθέτουν τα παλαιότερα λεωφορεία του στόλου της Ε.ΘΕ.Λ, που πρόκειται να αντικατασταθούν.
Τα νέα αρθρωτά λεωφορεία, τα πρώτα με κινητήρα EURO V που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα δρομολογηθούν σε γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση που διατρέχουν τους κύριους οδικούς άξονες, ώστε το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει καλύτερες συνθήκες μεταφοράς και μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων.
Ταυτόχρονα, τα λεωφορεία τύπου MIDI θα δώσουν λύση στις δύσκολες συνθήκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, χάρη στη μοναδική δυνατότητα ελιγμών που διαθέτουν. Η δρομολόγηση των πρώτων νέων λεωφορείων στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2009.