H παρουσίαση του βιβλίου του Ηρακλή Καραμπάτου «Μετακλασικός κόσμος και πρώιμος χριστιανισμός: Μετασχηματισμός, αναπροσαρμογή και μετάπλαση της αρχιτεκτονικής και της τέχνης της ελληνιστικής και της ρωμαϊκής αρχαιότητας από την παλαιοχριστιανική τέχνη» (εκδόσεις Ηρόδοτος) θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Ιουνίου (18:00), Πολιτιστικό Κέντρο Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Βασιλείου του Μεγάλου 15, Τ.Κ. 118 54, Κεραμεικός).
H παρουσίαση του βιβλίου του Ηρακλή Καραμπάτου «Μετακλασικός κόσμος και πρώιμος χριστιανισμός: Μετασχηματισμός, αναπροσαρμογή και μετάπλαση της αρχιτεκτονικής και της τέχνης της ελληνιστικής και της ρωμαϊκής αρχαιότητας από την παλαιοχριστιανική τέχνη» (εκδόσεις Ηρόδοτος) θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 17 Ιουνίου (18:00), Πολιτιστικό Κέντρο Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Βασιλείου του Μεγάλου 15, Τ.Κ. 118 54, Κεραμεικός).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Θα συντονίζει η Αθηνά Σπανίδου, Υπ. Διδ. Ευρωπαϊκής Μεσαιωνικής Ιστορίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Παν. Αθηνών.
Το βιβλίο του Ηρακλή Καραμπάτου "Μετακλασικός κόσμος και πρώιμος χριστιανισμός", αποτελεί μια προσπάθεια επανερμηνείας των πολιτισμικών ωσμώσεων που αναπτύχθηκαν μεταξύ του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού και του πρώιμου χριστιανισμού. Τα ερωτήματα που το εν λόγω βιβλίο εξετάζει θα μπορούσαν να τεθούν ως εξής: Υπάρχουν ελληνιστικά στοιχεία στην πρωτοχριστιανική ζωγραφική; Επιβιώνουν ιδέες της ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής στη χριστιανική ναοδομία; Πώς προσέλαβε ο πρώιμος χριστιανισμός τη μετακλασική λογοτεχνία; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που η παρούσα μελέτη αξιώνει να προσεγγίσει διερευνητικά.
Στο βιβλίο, ο αναγνώστης μπορεί να εξετάσει το πώς τα επιτεύγματα της μετακλασικής τέχνης (ελληνιστικής – ρωμαϊκής) προσελήφθησαν από τον αρχαίο χριστιανισμό και το πώς ο δεύτερος μετασχημάτισε το περιεχόμενό τους, ώστε να τα εντάξει στον δικό του «οπτικό πολιτισμό». Το βιβλίο χωρίζεται σε 8 κεφάλαια – θεματικές που αναλύουν συγκεκριμένα ζητήματα από το πεδίο της τέχνης (λογοτεχνία, αρχιτεκτονική, πλαστική, μικρογλυπτική κ.ά.) και τα οποία θα μπορούσαν να αναγνωστούν αυτόνομα ή σε διαλεκτική συνύπαρξη μεταξύ τους.