Κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην αγορά του αυτοκινήτου, παρά τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση την οποία υποστηρίζει με δέσμη πρωτοβουλιών η κυβέρνηση.
Κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην αγορά του αυτοκινήτου, παρά τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση την οποία υποστηρίζει με δέσμη πρωτοβουλιών η κυβέρνηση.
Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου σε Διεθνές Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με θέμα την Ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε, στην Κοζάνη.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι, η ηλεκτροκίνηση είναι μια μορφή ενέργειας που περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα των Μεταφορών, αλλά και ένας τρόπος να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο ήπιες μορφές μετακίνησης στις πόλεις μας, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στο αστικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με στοιχεία, το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε σε 3.594 ταξινομήσεις, σχεδόν 9 φορές περισσότερες.
Τους πρώτους πέντε μήνες τους 2022 οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν φτάσει τις 1.515.
Συνεχίζονται, δηλαδή, με ικανοποιητικό ρυθμό και παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.
Στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προβλέπεται επίσης μια γενναία επιδότηση για την αντικατάσταση των Ταξί, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στον νέο κύκλο του προγράμματος.
Στις δημόσιες συγκοινωνίες, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με εκατοντάδες από αυτά θα είναι ηλεκτρικά.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι ταυτόχρονα με τα κίνητρα ανανέωσης του στόλου, έχουν αυξηθεί τα σημεία φόρτισης από 58 που υπήρχαν το 2019 σε περίπου 1.200 σήμερα, με στόχο να γίνουν 12.000 το 2030.
«Ένας τρόπος για να αυξήσουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες τα σημεία φόρτισης, αλλά και να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ) είπε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε «πρόσφατα εγκρίθηκαν τα Σχέδια της Θεσσαλονίκης, της Λαμίας και της Ελασσόνας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημιουργήσει μια φιλική νομοθεσία και διαθέτει επαρκή τεχνογνωσία για να υποστηρίξει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε αυτή την προσπάθεια.
Επιπλέον, διατυπώσαμε τους κανόνες για τα συνεργεία υψηλής τάσης και προωθείται το πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές προοπτικές απασχόλησης.
Όσον αφορά στην ποιότητα των υπηρεσιών, με το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που έθεσε σε λειτουργία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις επιλογές φόρτισης.
Με σύγχρονες εφαρμογές, περισσότερους φορτιστές, κίνητρα αγοράς και το πλαίσιο υποστήριξης του οχήματος, κάνουμε επανεκκίνηση στην ηλεκτροκίνηση».
Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε, τέλος, ότι στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας συνδυάζονται τα ευφυή συστήματα μεταφορών με την ηλεκτροκίνηση και αυτή η καινοτομία σηματοδοτεί τη βούληση της σημερινής κυβέρνησης να υποστηρίξει την ηλεκτροκίνηση στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας και όχι αποσπασματικά.