Ως βατά χαρακτήριζονται σε γενικές γραμμές τα θέματα στα Λατινικά, τη Χημεία, και την Πληροφορική στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ, στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ως βατά χαρακτήριζονται σε γενικές γραμμές τα θέματα στα Λατινικά, τη Χημεία, και την Πληροφορική στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ, στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ειδικότερα, στα Λατινικά, «βατά και σχετικά εύκολα», χαρακτήρισε τα θέματα η φιλόλογος Τζένη Ιακωβίδου - Μανιώτη, από το του Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου. Όπως ανέφερε, η επιλογή των κειμένων ήταν «πολύ προσεγμένη και κάλυπτε όλη την ύλη». Η αντιστοίχιση στην ερώτηση εισαγωγής ήταν πολύ εύκολη, το ίδιο ισχύει και για την ερώτηση ετυμολογίας Β2. Οι ασκήσεις της γραμματικής Γ1 και Γ2, με κάποιες εξαιρέσεις, κρίνονται «βατές και αναμενόμενες». Σχετικά με τις συντακτικές παρατηρήσεις, η Δ1α και η Δ1β θεωρούνται επίσης «αναμενόμενες», ενώ η άσκηση Δ2α της μετατροπής των μετοχών σε δευτερεύουσες προτάσεις ήταν πολύ απαιτητική και απευθυνόταν «στους πολύ καλά διαβασμένους».
Επίσης, «βατά» ήταν τα θέματα της Χημείας, επισήμανε η χημικός Ηλιάνα Δαμιανού, προσθέτοντας, ότι «εξετάζεται ένα μεγάλο μέρος της ύλης, χωρίς κάτι ιδιαίτερα δύσκολο». Το ερώτημα Γ3 ήταν παρόμοιο με το ερώτημα Γ3 που είχε «πέσει» στις Πανελλαδικές του 2020, ενώ το Δ είναι συνδυαστικό από τρία κεφάλαια της ύλης, εξήγησε η κ. Δαμιανού. Ένας «καλά προετοιμασμένος μαθητής δε θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα», εκτίμησε.
Και στο μάθημα της Πληροφορικής τα θέματα ήταν «βατά», σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής, Βαγγέλη Αγγελάκη. Τα ερωτήματα κάλυψαν μεγάλο εύρος της ύλης, ιδιαίτερα της νέας ύλης, ανέφερε προσθέτοντας: Ήταν «κλιμακούμενης δυσκολίας, ειδικά το 3ο και το 4ο ερώτημα».
Αύριο Πέμπτη, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάζονται σε Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης.