Μήνυμα πολιτικό θέλησε, όπως φαίνεται, να στείλει αυτή τη φορά ο πρόεδρος της Tesla και πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη, με την άκρως αμφιλεγόμενη δήλωσή του περί περικοπών θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία του ηλεκτρικών οχημάτων. Με αποδέκτη τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, με τον οποίο ως γνωστόν δεν έχει και τις καλύτερες των σχέσεων.
Από την έντυπη έκδοση
Της Έφης Τριήρη
[email protected]
Μήνυμα πολιτικό θέλησε, όπως φαίνεται, να στείλει αυτή τη φορά ο πρόεδρος της Tesla και πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη, με την άκρως αμφιλεγόμενη δήλωσή του περί περικοπών θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία του ηλεκτρικών οχημάτων. Με αποδέκτη τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, με τον οποίο ως γνωστόν δεν έχει και τις καλύτερες των σχέσεων.
Ο Έλον Μασκ δήλωσε την Παρασκευή ότι θα περικόψει το 10% των εργαζομένων της Tesla, επειδή είχε ένα «σούπερ κακό προαίσθημα» για την οικονομία, για να ανασκευάσει μία μέρα αργότερα και να γράψει ότι ο συνολικός αριθμός προσωπικού θα αυξηθεί. Τι θέλει να πει ο ποιητής, τη στιγμή που η Tesla άνοιξε πρόσφατα δύο νέες μονάδες συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ανακοίνωσε πωλήσεις ρεκόρ στο τελευταίο τρίμηνο, με τον ίδιο τον Μασκ να προβλέπει «σημαντικά υψηλότερους» ρυθμούς ανάπτυξης για την υπόλοιπη διάρκεια του έτους;
Σίγουρα, ενώνει τη φωνή του με αυτή άλλων κορυφαίων διευθυνόντων συμβούλων και τραπεζιτών, που προειδοποίησαν τις τελευταίες ημέρες ότι έρχονται δύσκολοι καιροί για τις ΗΠΑ, προκαταλαμβάνοντας τις εξελίξεις προκειμένου να ασκήσουν πίεση
στην αμερικανική κυβέρνηση να λάβει μέτρα για να τιθασεύσει τις αυξήσεις των τιμών σε όλα τα επίπεδα. Μία μορφή πίεσης λοιπόν με πολιτικούς αποδέκτες, την ώρα που και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει βάλει στο στόχαστρο τις αναρτήσεις του Μασκ για τον αντίκτυπο που έχουν στην επενδυτική κοινότητα. Άλλωστε, το θέμα της εξαγοράς του Twitter εκκρεμεί, όπως και η χρηματοδότηση της συμφωνίας του.
Δεν είναι τυχαίο που ο Αμερικανός πρόεδρος απάντησε εμμέσως στις δηλώσεις Μασκ, στέλνοντάς του την ευχή να έχει καλή τύχη στα ταξίδια του στο Διάστημα, εξαίροντας τις επενδύσεις της Ford και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, πλην της Tesla, στην ηλεκτροκίνηση. Τυχαίο; Όχι, καθότι έχει αφήσει πολλές φορές έξω από το «κυβερνητικό πεδίο κινήσεων» την Tesla. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Μασκ έγραφε στο Τwitter «Ευχαριστώ κύριε πρόεδρε», προσαρτώντας και το δελτίο Τύπου του Απριλίου 2021 από τη ΝΑSA που ανακοινώνει ότι η SpaceX, η εταιρεία διαστημικών πυραύλων του Μασκ, είχε επιλεγεί για να προσγειώσει τους επόμενους Αμερικανούς στο φεγγάρι. Και η κόντρα καλά κρατεί...