Με ένα πάρτι- εγκώμιο στον μύθο της δεκαετίας του 1980 επανέρχεται, την Τρίτη 7 Ιουνίου, στη στήλη θεαμάτων της Αθήνας o ιστορικός θερινός κινηματογράφος «Αthenee», ύστερα από δύο δεκαετίες παύσης, εξοπλισμένος με μηχανή προβολής τελευταίας τεχνολογίας [Λευκωσίας 43, Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Πατήσια].
Με ένα πάρτι- εγκώμιο στον μύθο της δεκαετίας του 1980 επανέρχεται σήμερα, Τρίτη 7 Ιουνίου, στη στήλη θεαμάτων της Αθήνας o ιστορικός θερινός κινηματογράφος «Αthenee», ύστερα από δύο δεκαετίες παύσης, εξοπλισμένος με μηχανή προβολής τελευταίας τεχνολογίας [Λευκωσίας 43, Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Πατήσια].
Στο αφιέρωμα που θα πραγματοποιηθεί στον κατάφυτο κήπο η μουσική συναντά τον κινηματογράφο με άξονα την κληρονομιά της «παρεξηγημένης» δεκαετίας.
Η βραδιά θα ξεκινήσει με τους 1550 – το συγκρότημα που εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφήσει το στίγμα του στην ελληνική μουσική σκηνή – που θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με εμβληματικά τραγούδια από όλο το φάσμα της δεκαετίας του 1980.
Στη συνέχεια θα προβληθεί η ταινία «Αλαλούμ», (1982). Πρόκειται ένα τρίπτυχο φιλμ σε σκηνοθεσία των Γιώργου Αποστολίδη, Γιάννη Σμαραγδή και Γιάννη Τυπάλδου. Το σενάριο – σε συνεργασία με τον Γιώργο Κακουλίδη– υπογράφει ο αείμνηστος Χάρρυ Κλυνν, ο οποίος έχει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Την ταινία θα προλογίσει ο κριτικός κινηματογράφου και κάτοικος της ευρύτερης περιοχής Ιάσωνας Τριανταφυλλίδης.
Η «παρεξηγημένη» από πολλούς δεκαετίας του 1980 υπήρξε η πρώτη στην Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας που το πολίτευμα καθόλη τη διάρκεια της υπήρξε η κοινοβουλευτική δημοκρατία.
Ήταν η πρώτη δεκαετία κατά την οποία η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης ήταν κεκτημένο και όχι ανεφάρμοστο άρθρο του Συντάγματος.
Ήταν η πρώτη δεκαετία στη διάρκεια της οποίας έπεσαν τα ποσοστά της εσωτερικής, αλλά και της μετανάστευσης προς το εξωτερικό, επειδή η χώρα μπορούσε να παρέχει –ασχέτως πώς- όχι μόνο τα στοιχειώδη προς τη διαβίωση, αλλά και κάτι περισσότερο.
Οι Έλληνες διασκέδαζαν χωρίς τύψεις από την οικογενειακή συγκέντρωση μέχρι την μεγάλη πίστα. Συνάμα, η υπερβολή, η δημαγωγία και κυρίως ο καταναλωτισμός διείσδυσαν σε κάθε κοινωνική, οικονομική, πολιτική και πολιτιστική δραστηριότητα.
Υπήρχαν όμως κάποιοι που διέκριναν τα σημάδια του εκφυλισμού και τα σχολίασαν καυστικά με τα εκφραστικά τους μέσα, όπως το τραγούδι και ο κινηματογράφος.
Σε αυτούς τους δημιουργούς είναι αφιερωμένη η βραδιά στο “Athenee”.
Στις 20.00 θα ανέβουν στη σκηνή οι 1550 με τραγούδια που αγαπήθηκαν και ξεχώρισαν τη δεκαετία του 80 για την κριτική τους απέναντι στα φαινόμενα της εποχής.
Το συγκρότημα 1550 αποτελούν οι: Ρουσσέτος Δημητρόγλου (Κιθάρες), Μηνάς Τσίγκος (Φωνή), Τάσος Σταύρακας (πλήκτρα, πιάνο), Αντώνης Βουζού (μπάσο) και Χάρης Γρυπαίος (τύμπανα). Το ρεπερτόριο τους περιλαμβάνει διασκευές κλασικών τραγουδιών, διατηρώντας πάντα τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα σεβόμενοι την ιστορία και τον στίχο του κάθε ενός από αυτά.
Στις 22.30 θα ακολουθήσει η προβολή της ταινίας «Αλαλούμ». Η πρεμιέρα της ταινίας έγινε στις 25 Οκτωβρίου 1982 και την κινηματογραφική σεζόν 1982-83 ήρθε στη πρώτη θέση κόβοντας 299. 401 εισιτήρια.
Εκείνη την εποχή ο Χάρρυ Κλυνν έχει γυρίσει στην Ελλάδα ύστερα από μακρά αναμονή στις ΗΠΑ και τον Καναδά όπου είχε μαθητεύσει την απόδοση της κωμωδίας. Με αυτά τα εργαλεία επιστρέφοντας στην Ελλάδα καυτηρίασε τα τότε φαινόμενα της ελληνικής πραγματικότητας με το προσωπικό του ύφος.
Στη σπονδυλωτή σατιρική ταινία αποτυπώθηκαν οι παθογένειες του Έλληνα. Αυτές οι φιγούρες ανακυκλώθηκαν και εξελίχθηκαν από τις επόμενες γενιές κωμικών. Παρόντες στη μεγάλη οθόνη είναι ο αστυνόμος Μπέκας, ο βασικός ήρωας των αστυνομικών ιστοριών του Γιάννη Μαρή, ο λαϊκός Τραμπάκουλας, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, τα θεατρικά μπουλούκια που καυτηριάζουν την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας στα πρώτα χρόνια της “Αλλαγής”.
Εκτός από τον Χάρρυ Κλύνν στο “Αλαλούμ” παίζουν οι: Δημήτρης Πιατάς, Κωνσταντίνος Τζούμας, Μανώλης Δεστούνης, Τζόλυ Γαρμπή, Σάσα Σοφού, Νίτσα Τσαγανέα κ. α.
Η ταινία προβάλλεται για πρώτη φορά σε νέα ψηφιακή επεξεργασία. Η προβολή της είναι μία ευγενική χορηγία της εταιρείας «Παπανδρέου Α. Ε.»