Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ της Σέριλ Σάντμπεργκ δεν θα μπορούσε να συμβεί χειρότερη στιγμή για τον μητρικό όμιλο του Facebook, Μeta Platforms. Παρά τα προβλήματά του, είχε μέχρι τώρα ένα επιχειρησιακό μοντέλο και μία γενική διευθύντρια ικανή να το προωθήσει στους επενδυτές.
Από την έντυπη έκδοση
Της Έφης Τριήρη
[email protected]
Η παραίτηση της Σέριλ Σάντμπεργκ δεν θα μπορούσε να συμβεί χειρότερη στιγμή για τον μητρικό όμιλο του Facebook, Μeta Platforms. Παρά τα προβλήματά του, είχε μέχρι τώρα ένα επιχειρησιακό μοντέλο και μία γενική διευθύντρια ικανή να το προωθήσει στους επενδυτές. Από το 2008, όταν η Σάντμπεργκ εισήλθε στην τότε νεοσύστατη εταιρεία, το Facebook έχει αναπτυχθεί θεαματικά - τα έσοδά του, από 272 εκατ. δολάρια τότε, έφθασαν πέρυσι τα 118 δισ., εξέλιξη που αποδίδεται στις διαφημιστικές πωλήσεις. Η Σάντμπεργκ, η οποία εργαζόταν παλαιότερα στην Google ως υπεύθυνη των online πωλήσεων, λάνσαρε στο Facebook ένα νέο μοντέλο: αντί να στοχεύει χρήστες με βάση τα ερωτήματα αναζήτησής τους, βασίστηκε στα στοιχεία που συγκέντρωνε από τις προσωπικές τους ταυτότητες, τις συνδέσεις και τα ενδιαφέροντα. Παράδειγμα που ακολούθησαν σωρό εταιρείες τεχνολογίας, με επιχειρησιακά μοντέλα τα οποία προσέφεραν δωρεάν προϊόντα και κέρδιζαν χρήματα από τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Και αυτό είναι «κληρονομιά» της Σάντμπεργκ, η οποία εδραίωσε στη Meta ένα από τα πιο ισχυρά επιχειρησιακά μοντέλα στην ψηφιακή οικονομία, όπως αναφέρει ο Κόλιν Σεμπάστιαν, αναλυτής της Robert W. Baird & Co.
Ομως οι προκλήσεις άρχισαν να συσσωρεύονται. Η διαφημιστική μηχανή αρχίζει να επιβραδύνεται, με αναλυτές να προβλέπουν ότι οι online διαφημιστικές πωλήσεις του Google θα αυξηθούν φέτος 16%, ενώ του Facebook μόλις 2%. Η Meta επιβράδυνε τις προσλήψεις και τις επενδύσεις, δεχόμενη έντονο ανταγωνισμό από την κινεζική TikTok, και κυρίως δεν κατάφερε να σταματήσει τα φαινόμενα παραπληροφόρησης και τις παρεμβάσεις στη διάρκεια των αμερικανικών εκλογών και των βίαιων διαδηλώσεων στο Καπιτώλιο. Ως αποτέλεσμα, η βάση χρηστών συρρικνώθηκε για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρείας στα τέλη του 2021. Η Σάντμπεργκ με την παραίτησή της παίρνει μαζί της δύο πράγματα που η Meta εξακολουθεί να χρειάζεται: την εμπειρία της στην Ουάσιγκτον και την οικονομική σταθερότητα. Την ώρα που η Meta δεν έχει ακόμη λύσει τα σημερινά της προβλήματα και η μετάβασή της στο metaverse χωρίς αύξηση των διαφημίσεων δεν πρόκειται να επιτύχει. Η παραίτησή της, την οποία αρκετοί εκ των έσω γνώριζαν από καιρό, αντικατοπτρίζει την αλλαγή πλεύσης της Meta, με την οποία η Σάντμπεργκ δεν ήταν και τόσο σύμφωνη...