ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΉ βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον κλάδο των φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να ξεπεράσει τα προβλήματα από την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς, από το βήμα του 8ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων στη Θεσσαλονίκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον κλάδο των φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να ξεπεράσει τα προβλήματα από την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Γεωργαντάς, από το βήμα του 8ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η πορεία των εξαγωγών ελληνικών νωπών φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία είναι ανοδική και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια περαιτέρω αύξησης, ενώ εξήρε τον ρόλο του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην κατεύθυνση αυτή, τονίζοντας ότι «η διασύνδεση με τις μεγάλες γερμανικές εταιρείες και οι επιχειρηματικές γέφυρες επικοινωνίας που χτίζει, είναι θεμελιώδες στοιχείο για την οικοδόμηση του μέλλοντος και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μας. Αυτή η σύνδεση γίνεται πιο συνεκτική και πολύτιμη με την ταυτόχρονη μεταφορά τεχνογνωσίας που επιτελείται μέσα από τις δράσεις και τα προγράμματα του Επιμελητηρίου».
Η κυβέρνηση από το φθινόπωρο του 2021, υπογράμμισε ο κ. Γεωργαντάς, λαμβάνει συνεχώς μέτρα για την αντιμετώπιση της αύξησης του κόστους παραγωγής, ενώ με τη νέα ΚΑΠ και το Ταμείο Ανάκαμψης «προχωρούμε σε ριζοσπαστικές πολιτικές και δράσεις στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής, ενεργοποιήσαμε προγράμματα στήριξης νέων αγροτών, ύψους 520 εκατ. ευρώ και στήριξης της βιολογικής παραγωγής, αξίας 661 εκατ. ευρώ». Το 2021 οι εξαγωγές ελληνικών φρούτων, λαχανικών και παρασκευασμάτων τους προς τη Γερμανία, όπως πρόσθεσε, ανήλθε σε 403.354.548 ευρώ, έναντι εισαγωγών ύψους 57.493.309 ευρώ, με τα ελληνικά κεράσια, ακτινίδια, φράουλες, πορτοκάλια, βερίκοκα και καρπούζια στην πρώτη γραμμή προτίμησης των Γερμανών καταναλωτών. Ο μέσος Γερμανός καταναλωτής αναζητεί ποιοτικά, θρεπτικά και γευστικά τρόφιμα και είναι στο χέρι των Ελλήνων παραγωγών και τυποποιητών να κεντρίσουν ακόμη περισσότερο την προσοχή τους και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, επισήμανε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου, δρ Αθανάσιος Κελέμης.
Στο πλαίσιο του φόρουμ, σήμερα θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 60 Β2Β συναντήσεις, μεταξύ 6 γερμανικών και 18 ελληνικών εταιρειών.