Ό,τι και να λέμε, ο ιδρυτής μιας ολόκληρης κατηγορίας (compact) έχει πάντα την τιμητική του και στην περίπτωση του Golf κάθε κίνηση είναι «ματ».
Του Γιάννη Κανουπάκη
Ό,τι και να λέμε, ο ιδρυτής μιας ολόκληρης κατηγορίας (compact) έχει πάντα την τιμητική του και στην περίπτωση του Golf κάθε κίνηση είναι «ματ». Τόσες δεκαετίες δίχως κραυγές αλλά με ουσία! Στις 24 Μαΐου 2022 η VW πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της ειδικής έκδοσης Golf R "20 Years", για τον εορτασμό της 20ής επετείου του μοντέλου. Ο περιορισμός της διάρκειας παραγωγής, στον περίπου ένα χρόνο, καθιστά τη συγκεκριμένη έκδοση συλλεκτική από τη στιγμή που θα βγει εκτός αυτής. Τα premium μοντέλα υψηλής απόδοσης και επιδόσεων του τμήματος Volkswagen R έχουν τις ρίζες τους στις πίστες και αποτυπώνουν τη μεταφορά καινοτόμων τεχνολογιών από τους αγώνες στα μοντέλα παραγωγής.
Σύμφωνα με την εταιρία, η έκδοση Golf R “20 Years” δηλώνει τον ξεχωριστό χαρακτήρα της από τη στιγμή που θα τεθεί σε λειτουργία ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 2,0 λίτρων με τους 333 ίππους. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία Emotion Start για να ενεργοποιήσει την εκκίνηση του κινητήρα με ανέβασμα των στροφών έως τις 2.500 α.λ. Σε συνδυασμό με την ειδικά μελετημένη δυναμική ακουστική, αυτό το στοιχείο ενισχύει την ξεχωριστή οδηγική εμπειρία R. Όταν ο οδηγός αλλάζει χειροκίνητα σχέσεις, με τον επιλογέα ταχυτήτων στις θέσεις S και S+, το DSG δίνει μια δυναμική ανάδραση από το κιβώτιο ταχυτήτων και τη μετάδοση κάθε φορά που τραβά το δεξί paddle πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, η βελτιστοποιημένη ρύθμιση του κινητήρα έχει κάνει την απόκριση στο γκάζι εξαιρετικά άμεση. Ο στροβιλοσυμπιεστής έχει προφόρτιση ώστε να διατηρεί σταθερή ταχύτητα περιστροφής κατά την οδήγηση με μερικό φορτίο. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη ισχύος σε περίπτωση που απαιτηθεί επιτάχυνση. Η παραμονή της βαλβίδας του γκαζιού σε ανοιχτή θέση σε φάσεις στιγμιαίας μεταβολής βελτιώνει επίσης τη δυναμική και την απόδοση στο δρόμο. Όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και στη συνέχεια επιταχύνει ξανά, αυτή η λειτουργία επιτρέπει την ταχύτερη ανάπτυξη της ροπής και βελτιώνει αισθητά την απόκριση του κινητήρα. Επομένως, το Golf R “20 Years” μπορεί να οδηγηθεί πιο δυναμικά και με περισσότερη σταθερότητα στην απόδοση σε απαιτητικές οδηγικές συνθήκες.
Το Golf R “20 Years” θα διατίθεται με στάνταρ το ήδη γνωστό, από το Golf R, πακέτο R Performance (που συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα R-Performance Torque Vectoring σε συνδυασμό με το Vehicle Dynamics Manager και δύο πρόσθετα προγράμματα οδήγησης, Special και Drift), ενώ θα διαθέτει και αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης. Στο πίσω μέρος, η αεροτομή οροφής τονίζει τη σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου, ενώ στάνταρ είναι οι ζάντες αλουμινίου Estoril 19 ιντσών. Η σπορ και ξεχωριστή φιλοσοφία του premium τμήματος επιδόσεων Volkswagen R αποτυπώνεται και στο εσωτερικό. Για πρώτη φορά σε ένα Volkswagen παραγωγής, το ταμπλό και οι επενδύσεις στις πόρτες διαθέτουν διακοσμητικά στοιχεία Genuine Carbon από γνήσια ανθρακονήματα. Το Golf R “20 Years” φέρει επίσης μπλε λογότυπα R, συμπεριλαμβανομένου και αυτού στο κάτω μέρος του σπορ τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Το μπλε λογότυπο R φιλοξενείται επίσης στο κλειδί του αυτοκινήτου προκειμένου να υπογραμμίζει το γεγονός ότι το συγκεκριμένο κλειδί ανήκει σε ένα ειδικό όχημα.
To Golf R “20 Years”, όπως όλα τα Golf, θα παράγεται στο εργοστάσιο του Wolfsburg, το σπίτι του Golf. Το Golf R “20 Years” θα φτάσει στις αντιπροσωπείες σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και τη Βόρεια Αμερική από τα μέσα του 2022. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι η έκτη έκδοση του εμβληματικού Golf R. Η επιτυχημένη ιστορία του μοντέλου ξεκίνησε το 2002 με το Golf R32 και τον εξακύλινδρο κινητήρα 3,2 λίτρων ισχύος 241 ίππων. Ήταν το ισχυρότερο Golf που είχε κατασκευάσει η Volkswagen μέχρι τότε. Διαθέτοντας 4κίνηση αλλά και αποκλειστικά στοιχεία στη σχεδίαση και τον εξοπλισμό, το εξαιρετικά δυναμικό μοντέλο έγινε το τεχνολογικό σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το Golf R32 σημείωσε άμεση επιτυχία και οι πωλήσεις του ήταν τριπλάσιες από αυτές που είχαν προγραμματιστεί αρχικά.