Μερικές από τις σημαντικότερες «αλήθειες» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ακούστηκαν, χθες, από το βήμα του 6ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ν».
Από την έντυπη έκδοση
Του Πλάτωνα Τσούλου
[email protected]
Μερικές από τις σημαντικότερες «αλήθειες» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ακούστηκαν, χθες, από το βήμα του 6ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ν».
O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, καθώς και οι συμμετέχοντες στα τρία πάνελ του συνεδρίου ανέδειξαν μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα για τη ναυτιλιακή αγορά. Μεταξύ άλλων, ξεχωρίσαμε τις εξής αναφορές:
-Η ελληνική ναυτιλία, όντας η ισχυρότερη δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, οφείλει να καταθέτει τις απόψεις της και τους προβληματισμούς της για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του κλάδου.
-Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν χρέος να εμπιστευθούν σε μεγαλύτερο βαθμό το ελληνικό νηολόγιο.
-Η περαιτέρω ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας θα φέρει πιο κοντά στην ελληνική σημαία τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
-Η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, θα έπρεπε να έχει την καλύτερη ναυτική ακαδημία του κόσμου.
-Η ελληνική ναυτιλία ηγείται διεθνώς, ωστόσο η Ελλάδα δεν διαθέτει αντάξιες δομές και θεσμούς.
-Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς λύσεις και όχι περιφερειακές, που δημιουργούν προβλήματα ανταγωνισμού.
-Η λύση για την «πράσινη» μετάβαση στον κλάδο βρίσκεται στην ευρεία παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων.
-Η «πράσινη πρόκληση» μπορεί να κοστίσει επενδύσεις έως και 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια.
-Πρέπει να εφαρμοστεί με σωστό τρόπο η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», προκειμένου το κόστος των ρύπων να επωμιστεί κι ο εμπορικός διαχειριστής του πλοίου.
-Η πυρηνική ενέργεια παραμένει σε δοκιμαστικά επίπεδα.
-Οι επιλογές των εναλλακτικών καυσίμων δεν έχουν φτάσει ακόμη σε επίπεδο τεχνολογικής ωριμότητας.