Ο μεγάλος Αμερικανός σουρεαλιστής καλλιτέχνης Μαν Ρέι κρύβεται πίσω από την εμβληματική φωτογραφία «Το βιολί του Ινγκρές» (Le Violon d’ Ingres) που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και πουλήθηκε σε δημοπρασία, από τον Οίκο Κρίστις στη Νέα Υόρκη, αντί του ποσού των 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο μεγάλος Αμερικανός σουρεαλιστής καλλιτέχνης Μαν Ρέι κρύβεται πίσω από την εμβληματική φωτογραφία «Το βιολί του Ινγκρές» (Le Violon d’ Ingres) που ξεπέρασε κάθε προσδοκία και πουλήθηκε σε δημοπρασία, από τον Οίκο Κρίστις στη Νέα Υόρκη, αντί του ποσού των 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η φωτογραφία, που τραβήχτηκε πριν από σχεδόν 100 χρόνια, πριν από την πώληση, είχε καταρρίψει άλλο ένα ρεκόρ, αυτό της υψηλότερης εκτίμησης για φωτογραφία στην ιστορία των δημοπρασιών, καθώς η τιμή της αναμενόταν να κυμανθεί μεταξύ 5 και 7 εκατ. δολαρίων.
Εκ πρώτης όψεως, η ασπρόμαυρη φωτογραφία απεικονίζει μία γυμνή γυναικεία πλάτη, με τον καλλιτέχνη να της προσδίδει μία μουσική νότα. Η φωτογραφία προέρχεται από τη συλλογή της Ρόζαλιντ Γκέρστεν Τζέικομπς -υψηλόβαθμου στελέχους της αλυσίδας καταστημάτων Macy' s- και του συζύγου της Μέλβιν Τζέικομπς, που διατηρούσαν στενούς δεσμούς με τους κύκλους των σουρεαλιστών. Την αγόρασαν από τον Μαν Ρέι, το 1962 .
Στο επίμαχο έργο του 1924, μία από τις ερωμένες του Μαν Ρέι, η Κiki de Montparnasse , ποζάρει φορώντας ένα τουρμπάνι στα μαλλιά και ευμεγέθη σκουλαρίκια. Η πλάτη της καμπυλωτής «Kiki» είναι για τον καλλιτέχνη ένα όργανο μουσικής και, συγκεκριμένα, ένα βιολί.
Το ρεκόρ της πιο ακριβής φωτογραφίας κατείχε η φωτογραφία «Rhine II» του Αντρέας Γκούρσκι, η οποία πωλήθηκε από τον Οίκο Κρίστις έναντι 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων, το 2011.