Αφιερώματα
Παρασκευή, 06 Μαΐου 2022 17:47

ΟΛΚΕ Α.Ε.: Αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένα της Κέρκυρας

Η Κέρκυρα, λόγω της κομβικής γεωγραφικής της θέσης στην Κεντρική Μεσόγειο, έχει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

O Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας είναι Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ και έχει ως κύρια αποστολή του την παροχή κάθε είδους λιμενικών υπηρεσιών προς τους χρήστες καθώς και την αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένα της Κέρκυρας, ο οποίος αποτελεί την κύρια πύλη διακίνησης ανθρώπων και αγαθών του νησιού. Σήμερα, το λιμάνι της Κέρκυρας, ως Εθνικός Λιμένας, εξυπηρετεί την πορθμειακή γραμμή με την Ηγουμενίτσα και τη σύνδεση με την ενδοχώρα, καθώς επίσης με την Ιταλία και την Αλβανία, με περισσότερους από 1.500.000 επιβάτες και 400.000 οχήματα ετησίως. Στο λιμάνι της Κέρκυρας τα τελευταία χρόνια έχουν εκτελεστεί και εκτελούνται μεγάλα αναπτυξιακά έργα, εξελίσσοντάς το σε ένα σύγχρονο και ασφαλές ευρωπαϊκό λιμάνι, αφού παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον τομέα της κρουαζιέρας.

Η επισκεψιμότητα των κρουαζιερόπλοιων την τελευταία δεκαετία παρουσίασε ετήσια αύξηση 10%, καθώς τον Λιμένα προσεγγίζουν πάνω από 400 κρουαζιερόπλοια με περισσότερους από 700.000 επιβάτες, συγκαταλέγεται δε στη λίστα των 10 μεγαλύτερων λιμανιών της Μεσογείου αναφορικά με την κίνηση επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 βρέθηκε στην 1η θέση μεταξύ των ελληνικών λιμένων όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών. Η μετεξέλιξη του Λιμένα Κέρκυρας σε δημοφιλή λιμένα προσέγγισης για την κρουαζιέρα, εκτός των σύγχρονων υποδομών και λιμενικών εγκαταστάσεων, οφείλεται μεταξύ άλλων: στην εγγύτητά του με το Ιστορικό Κέντρο της Παλαιάς Πόλης της Κέρκυρας, ενταγμένο στα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, στην εγγύτητά του με το διεθνές αεροδρόμιο «Ι. Καποδίστριας», καθώς και στο γεγονός ότι ο λιμένας αποτελεί σημείο εκκίνησης κρουαζιέρας (Home Port) για πάνω από μία δεκαετία. Παράλληλα, η Κέρκυρα, λόγω της κομβικής γεωγραφικής της θέσης στην Κεντρική Μεσόγειο και ειδικά στη διαδρομή Αδριατικής - Ιονίου, συγκεντρώνει σημαντικό αριθμό τουριστών από την Κεντρική Ευρώπη και έχει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Θαλάσσιος τουρισμός

Επιπρόσθετα η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί στρατηγικό αναπτυξιακό στόχο του ΟΛΚΕ. Για τον λόγο αυτό ο Οργανισμός έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη υποδομών για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση αυτής της δραστηριότητας. Ειδικότερα, σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται το Τουριστικό Καταφύγιο στη θέση Σπηλιά, έργο το οποίο θα διαμορφώσει έναν σύγχρονο λιμένα για την υποδοχή σκαφών αναψυχής, εξασφαλίζοντας συνολικά 89 θέσεις πρόσδεσης σκαφών αναψυχής μεσαίου και κυρίως μεγάλου μεγέθους, ενώ επιδιώκεται η βελτίωση των λιμενικών υποδομών Λιμενίσκου Τουριστικών Σκαφών στη Λάκκα και στο Λογγό Παξών, ώστε να καταστούν λειτουργικοί και πιο ασφαλείς για την προσόρμιση σκαφών αναψυχής. Επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή - λειτουργία και εκμετάλλευση Τουριστικού Λιμένα Κέρκυρας (Μαρίνα Mega Yacht). Το έργο αφορά την κατασκευή τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής δυναμικότητας 98 σκαφών μεγάλου μεγέθους στα δυτικά του Νέου Λιμένα Κέρκυρας (δυτικό άκρο του Λιμένα Κέρκυρας) μετά των εγκαταστάσεών του.

Λειτουργία υδατοδρομίων

Πέραν αυτών, ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας, διαβλέποντας στα οφέλη της σύστασης και Λειτουργίας Υδατοδρομίων σε χώρους ευθύνης των λιμένων, διαθέτει το 1ο αδειοδοτημένο αεροδρόμιο επί υδάτινης επιφάνειας στον ελλαδικό χώρο, ενώ διαθέτει και 2ο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο στη νήσο Παξών. Η λειτουργία των υδατοδρομίων μετά των υποδομών τους θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού με την παροχή υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών μετακίνησης αλλά και αναψυχής στους επισκέπτες της περιοχής. Μάλιστα, η προσφορά στους επιβάτες κρουαζιέρας του Λιμένα Κέρκυρας της δυνατότητας άμεσης και ταχείας επίσκεψης σε τοποθεσίες και αξιοθέατα των γειτονικών ιδιαίτερης ομορφιάς νησιών του Ιονίου με ένα μη συμβατικό μέσο μεταφοράς αποτελεί μια ακόμη σημαντική συνδρομή στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.