Με σύστημα ΑBS θα κυκλοφορούν υποχρεωτικά, από 1η Ιανουαρίου του 2009, όλα τα εισαγόμενα, αλλά και μεταβιβαζόμενα λεωφορεία με πάνω από 8 θέσεις (χωρίς του οδηγού), φορτηγά με μεικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους και τα ρυμουλκούμενα με μεικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους, στη χώρα μας.
Με σύστημα ΑBS θα κυκλοφορούν υποχρεωτικά, από 1η Ιανουαρίου του 2009, όλα τα εισαγόμενα, αλλά και μεταβιβαζόμενα λεωφορεία με πάνω από 8 θέσεις (χωρίς του οδηγού), φορτηγά με μεικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους και τα ρυμουλκούμενα με μεικτό βάρος πάνω από 3,5 τόνους, στη χώρα μας.
Πρόκειται για εφαρμογή απόφασης του υπουργείου Μεταφορών, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, καθώς τα επαγγελματικά οχήματα έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή στα οδικά ατυχήματα, αφού και περισσότερα χιλιόμετρα διανύουν και μεγαλύτερο όγκο καταλαμβάνουν, ενώ οι συνέπειες από τυχόν ατυχήματα είναι μεγαλύτερες.
Το σύστημα ABS αποτελεί ένα σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα, που βελτιώνει την ευστάθεια του οχήματος κατά την πέδηση. Αυτοκίνητα με ABS έχει αποδειχθεί ότι παρέχουν στον οδηγό μεγαλύτερα περιθώρια αποφυγής ατυχημάτων, ιδιαίτερα κατά την οδήγηση - πέδηση σε ολισθηρούς δρόμους, όπου οι τροχοί του οχήματος μπλοκάρουν.
Συνεκτιμώντας όλα τα παραπάνω και μετά από σχετική καταγγελία που έγινε το 2005 στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών αποφάσισε να επιβάλει με την υπ' αριθ. 28366/2098/2006 (ΦΕΚ Β΄ 441) απόφαση τη χρήση του συστήματος ABS σε όλα τα οχήματα που εισάγονται στη χώρα μας από τις αρχές του νέου έτους, καθώς στα μεταβιβαζόμενα από την ίδια ημερομηνία επαγγελματικά οχήματα.
Σημειώνεται ότι, από 1η Ιανουαρίου του 2013, η υποχρέωση αυτή θα ισχύσει για όλα τα κυκλοφορούντα στη χώρα μας επαγγελματικά οχήματα.