Ένας 37χρονος λιμενεργάτης τραυματίστηκε το πρωί στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), όταν έπεσε από ύψος στην προσπάθειά του να δέσει ένα κοντέινερ σε πλοίο με ξένη σημαία.
Ένας 37χρονος λιμενεργάτης τραυματίστηκε το πρωί στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), όταν έπεσε από ύψος στην προσπάθειά του να δέσει ένα κοντέινερ σε πλοίο με ξένη σημαία.
Όπως ανέφεραν συνάδελφοί του, ο άτυχος λιμενεργάτης έπεσε στο κενό όταν έσπασαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Metropolitan και σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση της υγείας του δεν εμπνέει ανησυχία.
Το Λιμεναρχείο Κερατσινίου έχει αναλάβει την προανάκριση της υπόθεσης ενώ κλιμάκιο επιθεωρητών του Λιμενικού Σώματος αναμένεται να πραγματοποιήσει επιτόπιο έλεγχο στο πλοίο για τις συνθήκες του ατυχήματος.
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας λιμενεργάτες προχώρησαν στο κλείσιμο της πύλης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, ενώ αντιπροσωπεία της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματικιβωτίων στις Προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ) βρίσκεται από το πρωί έξω από τον προαύλιο χώρο του υπουργείου Ναυτιλίας πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας για τα μέτρα ασφαλείας ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό.
«Ένας ακόμη συνάδελφός μας νοσηλεύεται με πολλαπλά κατάγματα μετά την πτώση του από ύψος 12 μέτρων, αφού υποχώρησαν τα κιγκλιδώματα του πλοίου», αναφέρει η ΕΝΕΔΕΠ, η οποία ζητά περισσότερα μέτρα ασφαλείας.
Ενημερώθηκε πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου, για τραυματισμό 38χρονου λιμενεργάτη, κατά τη διάρκεια εργασίας του επί παραβεβλημένου Φ/Γ πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό ξένη σημαία,στην προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π. Α.Ε.) στην περιοχή του Νέου Ικονίου Κερατσινίου.
Συγκεκριμένα, ο 38χρονος κατά τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στο ανωτέρω πλοίο, έπεσε από ύψος από το σημείο που εργαζόταν, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο κατάστρωμα του πλοίου, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του.
Ο άνδρας μεταφέρθηκε έχοντας τις αισθήσεις του, από ασθενοφόρο όχημα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σε ιδιωτικό θεραπευτήριο όπου και νοσηλεύεται.
Προανάκριση διενεργείται από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.
Για το περιστατικό, ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τονίζοντας ότι «παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί. Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι».
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Θέμα: «Νέο εργατικό ατύχημα στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά»
Τη Δευτέρα 25.10.2021 ο Δημήτρης Δαγκλής άφηνε την τελευταία του πνοή στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα.
Έξι μήνες μετά το τραγικό εργατικό δυστύχημα στο λιμάνι του Πειραιά στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τα ξημερώματα συνέβη ένα νέο εργατικό ατύχημα, κατά τη διάρκεια εργασιών φορτοεκφόρτωσης πάνω σε πλοίο, υποχώρησαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου και ένας λιμενεργάτης έπεσε στο κενό από ύψος 12 μέτρων. Εχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση.
Ο τραυματίας λιμενεργάτης τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν είχε προηγηθεί έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο. Ένα από τα πάγια αιτήματα των εργαζομένων είναι ο προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία, πριν ανέβουν οι λιμενεργατικές ομάδες για δουλειά σε αυτά. Αυτή η διαδικασία είναι κρίσιμη διότι κάθε πλοίο είναι ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας.
Πριν από έξι μήνες διαπιστώναμε ότι οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους
Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί. Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι.
Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προκαλούν μακροχρόνια κόπωση και επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.
Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και κατά συνέπεια αυξάνει την επικινδυνότητα σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας. Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες. Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών. Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες.
Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.
Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα. Συγκεκριμένα:
Εκφράζουμε τις ευχές μας για πλήρη ανάρρωση του τραυματία λιμενεργάτη και ζητάμε την διερεύνηση των αιτιών του εργατικού ατυχήματος
Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των λιμενεργατών στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
«Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην εργασία σημαδεύτηκε από ένα νέο εργατικό “ατύχημα” στο λιμάνι της COSCO, στον Πειραιά με έναν λιμενεργάτη πολύ σοβαρά τραυματισμένο στο νοσοκομείο. Αυτό το νέο εργατικό “ατύχημα” έρχεται να επιβεβαιώσει ότι πίσω από τις μεγάλες ελλείψεις μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς βρίσκονται τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, αφού τα μέτρα προστασίας θεωρούνται κόστος για τους επιχειρηματίες.
Στην ίδια κατεύθυνση όλες οι κυβερνήσεις έχουν συρρικνώσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς ενώ με τον “νόμο Χατζηδάκη” η ήδη αποδυναμωμένη Επιθεώρηση Εργασίας μετατράπηκε σε “ανεξάρτητη αρχή” ώστε το αστικό κράτος να αποποιείται ακόμα και την ευθύνη του.
Το ΚΚΕ απαιτεί να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες για το νέο εργατικό “ατύχημα” και να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των λιμενεργατών που απαιτούν εδώ και χρόνια το αυτονόητο, να υπάρχουν μέτρα υγείας και ασφάλειας, καθώς και συλλογική σύμβαση.
Τώρα πρέπει να δυναμώσει η πάλη των εργαζομένων ώστε να υπάρχουν μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους δουλειάς, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας, καθώς και να ενισχυθεί άμεσα με το απαραίτητο προσωπικό και τις κατάλληλες υποδομές η Επιθεώρηση Εργασίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του για το συμβάν το ΚΚΕ.