Σε κατάσταση νευρικής κρίσης επισκέπτονται τις τελευταίες εβδομάδες οι καταναλωτές τα σούπερ μάρκετ. Οι καθημερινές αγορές τους έγιναν πραγματικός εφιάλτης, λόγω των επαναλαμβανόμενων ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά. Οι τιμές έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει και η εξίσωση για το πόσα αγαθά χωρούν πλέον στο καλάθι του κάθε νοικοκυριού μόνο απλή δεν είναι.
Από την έντυπη έκδοση
Του Πλάτωνα Τσούλου
[email protected]
Σε κατάσταση νευρικής κρίσης επισκέπτονται τις τελευταίες εβδομάδες οι καταναλωτές τα σούπερ μάρκετ. Οι καθημερινές αγορές τους έγιναν πραγματικός εφιάλτης, λόγω των επαναλαμβανόμενων ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά. Οι τιμές έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει και η εξίσωση για το πόσα αγαθά χωρούν πλέον στο καλάθι του κάθε νοικοκυριού μόνο απλή δεν είναι.
Οι ανάγκες παραμένουν οι ίδιες, το διαθέσιμο εισόδημα ήδη πήρε φωτιά από την ενεργειακή ακρίβεια και τα προϊόντα στο ράφι κοστίζουν σαφώς ακριβότερα.
Ωστόσο, οι άγνωστοι «Χ» για να λυθεί η εξίσωση των καθημερινών αγορών είναι περισσότεροι: Σε ποια αγαθά, για παράδειγμα, ακυρώθηκαν ή μειώθηκαν οι προσφορές, σε ποια άλλαξαν οι συσκευασίες, πού καταργήθηκε το «2+1 δώρο» ή τα «2 στην τιμή του 1»; Πόσο ακρίβυναν τελικά τα προϊόντα; Λύση στην εξίσωση δεν υπάρχει, τουλάχιστον με μηδενικό αποτέλεσμα. Όλες οι πράξεις βγάζουν «συν» και θα βγάζουν και για τις πασχαλινές αγορές, και για τις προμήθειες των επόμενων αρκετών μηνών.
Όσο για την πραγματική λύση, αυτή είναι μια: συνεχείς - αυστηρές παρεμβάσεις στην αγορά, νομοθετικές, φορολογικές και ελεγκτικές, ώστε να μετριαστούν οι συνέπειες της ρωσοουκρανικής κρίσης και του υψηλού πληθωρισμού στις τελικές τιμές των αγαθών.
Παρεμβάσεις όχι οριζόντιες, αλλά κάθετες, προκειμένου να φθάνουν στη «ρίζα» του εκάστοτε προβλήματος και να επηρεάζουν όλη την αλυσίδα διακίνησης και εμπορίας ενός αγαθού. Παρεμβάσεις απόλυτα συντονισμένες, που δεν θα αφήνουν τίποτε στην τύχη του. Διότι οι εποχές είναι δύσκολες κι η τύχη δυσεύρετη…