Η Ισπανίδα υψίφωνος της όπερας Μονσεράτ Καμπαγιέ (Montserrat Caballé), έχει την τιμητική της, αφού η Google της αφιερώνει το σημερινό της doodle, με αφορμή τη συμπλήρωση 89 ετών από τη γέννησή της.
Η Ισπανίδα υψίφωνος της όπερας Μονσεράτ Καμπαγιέ (Montserrat Caballé), έχει την τιμητική της, αφού η Google της αφιερώνει το σημερινό της doodle, με αφορμή τη συμπλήρωση 89 ετών από τη γέννησή της.
H «La Superba» όπως την αποκαλούσαν οι θαυμαστές της, ερμήνευσε μια ευρεία γκάμα ρόλων αλλά είναι περισσότερο γνωστή για τα έργα του Βέρντι που ερμήνευσε αλλά και για το ρεπερτόριο του μπελ κάντο με το οποίο ασχολήθηκε, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα τα έργα των Ροσίνι, Μπελίνι και Ντονιτσέττι.
Γεννημένη στη Βαρκελώνη στις 12 Απριλίου 1933, η Μονσεράτ Καμπαγιέ -το πλήρες ονοματεπώνυμό της ήταν María de Montserrat Viviana Concepción Caballé i Folch- αποφοίτησε από το Ωδείο της πρωτεύουσας της Καταλονίας το 1954 και έκανε το επαγγελματικό της ντεμπούτο το 1956 στη Βασιλεία, ως Μιμή στην παράσταση της όπερας «Μποέμ» του Τζιάκομο Πουτσίνι.
Έγινε μέλος της Όπερας Μπάσελ από το 1957 έως το 1959, τραγουδώντας ένα ρεπερτόριο που περιλάμβανε Μότσαρτ (Erste Dame στην όπερα «The Magic Flute») και Στράους («Salome») στην γερμανική γλώσσα, πράγμα ασυνήθιστο για Ισπανούς τραγουδιστές. Το 1961 πρωταγωνίστησε -ως Ιφιγένεια- στη παράσταση «Ιφιγένεια εν Ταύροις» στο Εθνικό Θέατρο S. Carlos στην Λισαβόνα.
Το 1962, η Καμπαγιέ επέστρεψε στην Βαρκελώνη και έκανε το ντεμπούτο της στο Λισέου με τον ομώνυμο ρόλο στο έργο του Στράους «Arabella». Από το φθινόπωρο του 1962 μέχρι την άνοιξη του 1963 έκανε περιοδεία στο Μεξικό, ερμηνεύοντας τον ομώνυμο ρόλο στο έργο του Μασενέ «Manon» στο Palacio de Bellas Artes. Ακολούθησαν αρκετές επιτυχημένες εμφανίσεις στο Λισέου το 1963.
Το 1987, έκανε ένα σπάνιο πέρασμα από την ποπ μουσική όταν κυκλοφόρησε ένα ντουέτο με τον Φρέντι Μέρκιουρι, τραγουδιστή του ροκ συγκροτήματος Queen, που είχε τον τίτλο «Barcelona».
Ο Μέρκιουρι ήταν μεγάλος θαυμαστής της Καμπαγιέ και θεωρούσε ότι η φωνή της ήταν η καλύτερη στον κόσμο. Το single αυτό ακολούθησε ένας ομώνυμος δίσκος, που κυκλοφόρησε τον επόμενο χρόνο και περιλάμβανε επιπλέον συνεργασίες μεταξύ των δυο ερμηνευτών. Το ίδιο κομμάτι αργότερα έγινε ο ύμνος στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992, οι οποίοι έλαβαν χώρα στην Βαρκελώνη, τόπο καταγωγής της σοπράνο, η οποία ερμήνευσε το τραγούδι, συνοδευόμενη από την ηχογράφηση του Μέρκιουρι, ο οποίος είχε πεθάνει το 1991, πριν τον τελικό του Champions League το 1999 στο στάδιο Καμπ Νόου.
Το 1995, συνεργάστηκε με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου στον δίσκο «El Greco», ο οποίος αφιερώθηκε στον ομώνυμο Έλληνα ζωγράφο. Το 1997, ο Mike Moran έκανε την παραγωγή στον δίσκο «Friends For Life», ο οποίος περιλαμβάνει ντουέτα με την Καμπαγιέ και άλλους τραγουδιστές όπως οι Bruce Dickinson, Johnny Hallyday, Johnny Logan, Gino Vannelli και Helmut Lotti.
Η Καμπαγιέ αφιερώθηκε σε φιλανθρωπικές οργανώσεις. Ήταν πρέσβειρα της Goodwill της Unesco και ίδρυσε μια οργάνωση για παιδιά με αναπηρία. Το 2003, πρωταγωνίστησε στο δικό της ντοκιμαντέρ με τίτλο «Caballé Beyond Music», στο οποίο συμμετείχαν πολλοί δημοφιλείς τραγουδιστές της όπερας, μεταξύ των οποίων οι Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, José Carreras και Renée Fleming.
H μεγάλη σοπράνο συμπλήρωσε στην καριέρα της περισσότερες από 4,000 παραστάσεις στην πεντηκονταετή διαδρομή της στη μουσική και μένει στην Ιστορία σαν μία από τις μεγαλύτερες ντίβες της όπερας, κάτι που η ίδια με σεμνότητα απέρριπτε.
Η Καμπαγιέ απεβίωσε στις 6 Οκτωβρίου 2018 σε ηλικία 85 ετών, αφού νοσηλεύθηκε ένα μήνα στο νοσοκομείο Sant Pau της Βαρκελώνης.
«Δεν θεωρώ τον εαυτό μου θρύλο της όπερας, ούτε την ''τελευταία ντίβα'' όπως με αποκαλούν συχνά οι δημοσιογράφοι. Κάθε εποχή έχει τις ντίβες της και στη δική μου περίπτωση το μόνο που έκανα είναι να κάνω τη δουλειά μου καλά, κατά το δυνατόν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο».
Στην Ελλάδα η τελευταία της εμφάνιση ήταν στις 17 Σεπτεμβρίου 2012 στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του José Collado.