O Robert A. McCabe τράβηξε τις πρώτες του φωτογραφίες το 1939, σε ηλικία πέντε ετών. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Ευρώπη, το 1954, έβγαλε την πρώτη από τις πολλές του εμβληματικές φωτογραφίες της Ελλάδας. Μια επίσκεψη στην Κάσο το 1965 ήταν η αιτία για τον μεγαλύτερο αριθμό των φωτογραφιών του βιβλίου «Γράμμα από την Κάσο, 1965», εκδόσεις Πατάκη.
O Robert A. McCabe τράβηξε τις πρώτες του φωτογραφίες το 1939, σε ηλικία πέντε ετών. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Ευρώπη, το 1954, έβγαλε την πρώτη από τις πολλές του εμβληματικές φωτογραφίες της Ελλάδας. Μια επίσκεψη στην Κάσο το 1965 ήταν η αιτία για τον μεγαλύτερο αριθμό των φωτογραφιών του βιβλίου «Γράμμα από την Κάσο, 1965», εκδόσεις Πατάκη.
Τον Αύγουστο του 1965, ένας νεαρός Αμερικανός φωτογράφος επισκέπτεται την Κάσο, με αποστολή να βγάλει μια σειρά φωτογραφιών, για να πλαισιώσουν το κείμενο ενός βιβλίου για την ιστορία του νησιού. Αυτός ήταν ο Robert A. McCabe. Οι φωτογραφίες αυτές, που έμειναν τελικά, εκτός ελαχίστων, στο συρτάρι ως το 2013, αποτελούν τον κορμό του βιβλίου αυτού, που συνοδεύεται από κείμενα δύο Κασιωτών, του Νίκου Μαστροπαύλου και της Μαριλέν Φραγκούλη Κέδρου.
«Στο βάθος της ψυχής της η κοσμοπολίτισσα, όσο και κλεισμένη στον εαυτό της, Κάσος εξακολουθεί να αποτελεί εξωτικό τόπο, παράδεισο της ζώσας νησιωτικότητας, όπου αναβιώνουν ήθη από τα χρόνια της αθωότητας, καθώς επιμένει να ταξιδεύει ακόμη εκτός τουριστικού ρεύματος. Πριν την εξαργύρωση του ενδιαφέροντος του επισκέπτη για τον απόμακρο κόσμο της, υπάρχει το αυθεντικό ενδιαφέρον των ανθρώπων της Κάσου για τον ξένο, που αψήφησε τα πολλά βάσανα του μακρόσυρτου ταξιδιού για να αράξει στο νέο λιμάνι της Μπούκας. Νοιάζονται για τη γνώμη που θα σχηματίσει ο ξένος γι’ αυτούς και του κάνουν χώρο για να καθίσει δίπλα τους στα γλέντια τους, εκεί που αποκαλύπτονται τα τρίσβαθα της ψυχής τους. Γιατί, κι αν η Κάσος είχε βαδίσει στα μονοπάτια της παγκοσμιοποίησης πριν την Παγκοσμιοποίηση, διατηρεί ατόφια την ιδιαίτερη κουλτούρα της, τα πανηγύρια, τα γλέντια, τη μουσική, τους χορούς, τα τραγούδια, τη γαστρονομία της, σε φόντο φυσικό και, εν πολλοίς, αδιατάραχτο». Νίκος Γ. Μαστροπαύλος
Ο Νίκος Γ. Μαστροπαύλος είναι δημοσιογράφος, ερευνητής του πολιτισμού, δημιουργός της ιστοσελίδας eudemonia.gr. Από το 1981 συμμετείχε ως επαγγελματίας συντάκτης, συντονιστής ύλης, υπεύθυνος ύλης και αρχισυντάκτης στην έκδοση εφημερίδων και περιοδικών πανελλήνιας κυκλοφορίας. Γεννήθηκε στη Ρόδο το 1958 και μεγάλωσε στην Κάσο, όπου ολοκλήρωσε τη βασική και μέση εκπαίδευση, πριν μεταναστεύσει στην Αθήνα για ανώτερες σπουδές. Η ανατροφή του σε ένα μικρό ναυτικό νησί στο τέρμα της Άγονης Γραμμής διαμόρφωσε την προσωπική κοσμοθεωρία του και τον τρόπο γραφής του.
«Την πρώτη φορά που ο Ρόμπερτ ανέφερε ότι πρωτοεπισκέφθηκε την Κάσο τη δεκαετία του 1960, νόμιζα ότι έκανε λάθος. Κανείς δεν πήγαινε στην Κάσο τότε εκτός κι αν είχε κάποια σχέση με το νησί. […] Οι φωτογραφίες του Ρόμπερτ αποτυπώνουν την Κάσο όπως είναι ακόμα και σήμερα, τραχιά και πιστή στον εαυτό της, μετέωρη λες μέσα στον χρόνο. Περπατάς το νησί και βλέπεις ακόμα τις ίδιες ακριβώς εικόνες, ξανά και ξανά. Στο ανεκπαίδευτο μάτι η Κάσος μπορεί να μοιάζει απλοϊκή κι ανεπιτήδευτη, αλλά είναι πολύ πιο εκλεπτυσμένη από ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Έχει μια δική της υποκείμενη μουσική, τη γη, τη θάλασσα, τη χειροτεχνία της, το φαγητό, τη φιλοξενία και μια παραδοσιακή κουλτούρα αόρατη στον περιστασιακό επισκέπτη. Ο κοινωνικός και ιστορικός ιστός του νησιού είναι ακόμα άθικτος». Μάρλεν Φραγκούλη Κέδρος
Η Μαριλέν Φραγκούλη Κέδρος γεννήθηκε στο Βέλγιο από Κασιώτες γονείς. Κατοικεί στην Αθήνα και επισκέπτεται συχνά την Κάσο, όπου ασχολείται με αναπαλαιώσεις κτιρίων. Με το πέρασμα του χρόνου θεμελίωσε δυνατές φιλίες με τους ντόπιους, με αποτέλεσμα να έχει ανακαλύψει πτυχές της Κάσου που παραμένουν κρυφές στον περιστασιακό επισκέπτη. Κάθε χρόνο ταξιδεύει στην Κάσο προς χάριν εορτασμού της οικογενειακής επανένωσης.