Η συρρίκνωση της αμερικανικής οικονομίας αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των διαφημιστικών δαπανών την επόμενη χρονιά κατά 0,2%, για πρώτη φορά από το 2001, εκτιμά η εταιρεία ZenithOptimedia. Σύμφωνα με τις προηγούμενες προβλέψεις της, η διαφημιστική αγορά θα διευρυνόταν κατά 4% το 2009.
Η συρρίκνωση της αμερικανικής οικονομίας αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των διαφημιστικών δαπανών την επόμενη χρονιά, για πρώτη φορά από το 2001, εκτιμά η συμβουλευτική εταιρεία ZenithOptimedia.
Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω δαπάνες εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν το 2009 κατά 0,2%, στα 490,5 δισ. δολάρια, ενώ η πτώση στις ΗΠΑ θα αγγίξει το 6,2%.
Τον Οκτώβριο, η Zenith, η οποία ανήκει στον γαλλικό όμιλο Publicis Groupe, είχε προβλέψει ότι η διαφημιστική αγορά θα διευρυνόταν την επόμενη χρονιά κατά 4%, έναντι 6% που εκτιμούσε τον Ιούνιο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η υποβάθμιση των προβλέψεών της αντικατοπτρίζει τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στην καταναλωτική εμπιστοσύνη. Είναι ενδεικτικό ότι ο σχετικός δείκτης του Conference Board έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από τη δεκαετία του 1970.
Η Zenith αναμένεται να παρουσιάσει τις νέες προβλέψεις της σε συνέδριο της UBS, σήμερα, στη Νέα Υόρκη.