Ένα Airbus A380 πέταξε από την Τουλούζη στη Νίκαια έχοντας στο ρεζερβουάρ του ένα βιοκαύσιμο από χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρέματος.
Η αεροπορική βιομηχανία πειραματίζεται τα τελευταία χρόνια με διαφόρων ειδών εναλλακτικά και φιλικά στο περιβάλλον καύσιμα. Ένα από αυτά είναι το Sustainable Aviation Fuel-που συνήθως αναφέρεται ως SAF ενώ είναι επίσης γνωστό ως βιο-τζετ και ως βιο-κηροζίνη.
Πρόκειται για μια βιώσιμη έκδοση του καυσίμου Jet A και Jet A-1. Το SAF είναι ένα εντελώς διαλυτικό διάλυμα. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροσκάφη μπορούν να τροφοδοτούνται από SAF χωρίς να χρειάζεται να τροποποιηθούν με οποιονδήποτε τρόπο. Διάφορες αεροπορικές εταιρείες έχουν δοκιμάσει σε αεροσκάφη τους ένα μείγμα SAF που αποτελείται από συμβατικά καύσιμα τζετ με μη συμβατικούς, πιο βιώσιμους παράγοντες ανάμειξης.
Η Airbus έκανε γνωστό ότι χρησιμοποίησε για πρώτη καύσιμα SAF που δεν ήταν μείγμα συμβατικών καυσίμων και βιοκαυσίμου αλλά ήταν 100% βιοκαύσιμο προερχόμενο μάλιστα από χρησιμοποιημένο λάδι μαγειρέματος. Ο αεροναυπηγικός γίγαντας χρησιμοποίησε το νέο βιοκαύσιμο σε τρία αεροσκάφη της ένα εκ των οποίων είναι το σούπερτζάμπο Α380, το μεγαλύτερο επιβατηγό αεροσκάφος στον κόσμο. Το Α380 πέταξε με 27 τόνους… μαγειρικό λάδι στα ρεζερβουάρ του από το αεροδρόμιο της Τουλούζης σε αυτό της Νίκαιας στη Γαλλία.
Είναι η πρώτη φορά που ένα Α380 πετά με 100% βιοκαύσιμο και η τρίτη φορά που η Airbus χρησιμοποιεί 100% βιοκαύσιμο σε ένα αεροσκάφος της. Το SAF υπόσχεται περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό 80% και η χρήση του μελετάται πολύ σοβαρά από την αεροπορική βιομηχανία που έχει θέσει ως στόχο τα επιβατηγά και εμπορικά αεροσκάφη σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν μηδενικά ποσοστά εκπομπής ρύπων στην ατμόσφαιρα μέχρι το 2050. H Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) εκτιμά ότι τα καύσιμα SAF μπορούν να συμβάλουν σε ποσοστό 65% στην επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών της αεροπορικής βιομηχανίας.