Το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της Suzuki δημιουργήθηκε το 1970 με την εξής φιλοσοφία: Να είναι ένα όχημα που θα μπορεί να σε οδηγήσει σε εκτός δρόμου διαδρομές όπως κανένα άλλο στο παρελθόν. Αυτή ήταν η αρχή της περίφημης τεχνολογίας ALLGRIP της Suzuki. Η τεχνολογία 4WD έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση, ασφάλεια και επιδόσεις.
Του Γιάννη Κανουπάκη
Το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της Suzuki δημιουργήθηκε το 1970 με την εξής φιλοσοφία: Να είναι ένα όχημα που θα μπορεί να σε οδηγήσει σε εκτός δρόμου διαδρομές όπως κανένα άλλο στο παρελθόν. Αυτή ήταν η αρχή της περίφημης τεχνολογίας ALLGRIP της Suzuki. Η τεχνολογία 4WD έχει αναβαθμιστεί, προσφέροντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση, ασφάλεια και επιδόσεις.
ε την τεχνολογία ALLGRIP, το ανανεωμένο Vitara Strong Hybrid (νέας γενιάς υβριδικό σύστημα) επεκτείνει την γκάμα των δυνατοτήτων του, αλλά και τον διαφορετικό τρόπο ζωής κάθε οδηγού. Διατηρείται ο αυθεντικός SUV χαρακτήρας του, με την γνωστή εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση. Ο εξελιγμένος σχεδιασμός της Suzuki, όπως η επιβλητική μάσκα με γρίλιες και ο δυναμικός μπροστινός προφυλακτήρας με λεπτομέρειες χρωμίου συνθέτουν την κομψή, στιβαρή εμφάνιση του –η τιμή εκκίνησης του Vitara Strong Hybrid 2WD με116 ίππους είναι 24.000 €).
Ειδικότερα, το αυτοκίνητο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά όταν εκκινεί από στάση, όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όταν κάνει όπισθεν και σε συνθήκες οδήγησης με σταθερή ταχύτητα. Συνδυάζει την υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με στόχο τη βέλτιστη τιμή κατανάλωσης καυσίμου 5,3 λτ/100 χλμ. Το Vitara διαθέτει, όπως είπαμε, τετρακίνηση ALLGRIP με 4 επιλογές η οποία δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης.
Γεγονός που σημαίνει ότι η τετρακίνηση είναι πάντα διαθέσιμη ακόμη αν και η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια. Ο οδηγός επιλέγει την ενδεδειγμένη από τις συνθήκες λειτουργία (Auto, Sport, Snow και Lock) μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα οργάνων τον ενημερώνει για το ποια λειτουργία έχει κάθε φορά επιλέξει:
-Λειτουργία Auto: Δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου σε ομαλές συνθήκες οδήγησης και μεταβαίνει σε τετρακίνηση μόνο όταν αυτό είναι απαραίτητο.
-Λειτουργία Sport: Βελτιώνει την απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ για καλύτερη απόδοση του κινητήρα, μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και την κατανομή της ροπής.
-Λειτουργία Snow: Προσφέρει την ιδανική διαμόρφωση για χιονισμένες, ολισθηρές επιφάνειες και ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση ώστε να διατηρείται η σταθερότητα.
-Λειτουργία Lock: Για την απομάκρυνση του οχήματος από το χιόνι, τη λάσπη ή την άμμο, η λειτουργία Lock κατανέμει συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστη πρόσφυση. Το ESP και τα άλλα συστήματα ελέγχου λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο για τον απεγκλωβισμό του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Lock μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία Snow σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ/ώρα.
Η οδήγηση του Vitara είναι μια ευχάριστη και δυναμική εμπειρία, αφού δίνει στον οδηγό την ελευθερία να πάει οπουδήποτε θέλει, από τους δρόμους της πόλης σε απομακρυσμένους προορισμούς. Τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι ενισχύουν το Fun to Drive χαρακτήρα του μοντέλου και συνδυάζονται άψογα με την Strong Hybrid Τεχνολογία.
Είναι εφοδιασμένο με προηγμένο σύστημα ανίχνευσης που χρησιμοποιεί τον συνδυασμό μιας κάμερας και ενός αισθητήρα laser που βρίσκεται στο παρμπρίζ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα.
-Σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS
-Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
-Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας
-Προειδοποίηση εκτροπής
-Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου
-Adaptive Cruise Control
-Adaptive Cruise Control με το σύστημα Stop & Go
-Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας
-Αισθητήρες παρκαρίσματος
-Κάμερα οπισθοπορείας
Ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων DUALJET προσφέρει υψηλή οικονομία καυσίμου, χαμηλές εκπομπές ρύπων, ισχυρές επιδόσεις και άφθονη απόδοση ροπής. H κορυφαία απόδοση καυσίμου επιτυγχάνεται μέσω διαφόρων χαρακτηριστικών. Κοντά στις βαλβίδες εισαγωγής τοποθετούνται διπλά μπεκ ψεκασμού καυσίμου και ο λόγος συμπίεσης αυξάνεται για αποτελεσματικότερη χρήση καυσίμου.
Οι θερμοκρασίες καύσης μειώνονται και η απώλεια άντλησης μειώνεται από το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR). Ζύγωθρα έχουν τοποθετηθεί για μείωση τριβής. Επιπλέον, ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής βελτιστοποιείται με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT). Το νέο ισχυρό, συμπαγές και ελαφρύ υβριδικό σύστημα προσφέρει υβριδική κι ηλεκτρική οδήγηση. Αποτελείται από τον 1.5 κινητήρα DUALJET, έναν ηλεκτροκινητήρα (MGU), αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AGS και την μπαταρία ιόντων λιθίου 140V.
Ο υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρας MGU επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση (EV) τροφοδοτώντας το όχημα και βοηθώντας τον κινητήρα να επιταχύνει. Επιτρέπει επίσης την ηλεκτρική οδήγηση (EV) με όπισθεν και προσθέτει επιπλέον ροπή κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων προκειμένου να επιτυγχάνεται η πιο ομαλή επιτάχυνση.
Όταν το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας MGU χρησιμοποιεί την ισχύ του κινητήρα για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια (φορτίζοντας την μπαταρία) προκειμένου να επεκταθεί το εύρος και η συχνότητα της ηλεκτρικής οδήγησης και να επιτευχθεί μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αθόρυβη οδήγηση. Κατά την επιβράδυνση, πραγματοποιείται ανάκτηση κινητικής ενέργειας η οποία εξασφαλίζει την επαναφόρτιση της μπαταρίας και τη διατήρηση της επαρκούς ισχύος της.
Το αυτόματο κιβώτιο AGS προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός χειροκίνητου αλλά κι αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων παρέχοντας ταυτόχρονα αίσθηση άμεσης αλλαγής ταχυτήτων και την ευκολία των αυτόματων αλλαγών. Οι έξι ταχύτητες και οι βέλτιστες σχέσεις μετάδοσης συμβάλλουν στην εξαιρετική οικονομία καυσίμου.