Η Γερμανία στηρίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι μόνο νέα αυτοκίνητα και φορτηγά χωρίς εκπομπές θα μπορούν να πωλούνται από το 2035, εγκαταλείποντας την επιμονή της να επιτρέπεται η χρήση συνθετικών ηλεκτρονικών καυσίμων μετά την ημερομηνία λήξης.
Η Γερμανία στηρίζει την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι μόνο νέα αυτοκίνητα και φορτηγά χωρίς εκπομπές θα μπορούν να πωλούνται από το 2035, εγκαταλείποντας την επιμονή της να επιτρέπεται η χρήση συνθετικών ηλεκτρονικών καυσίμων μετά την ημερομηνία λήξης.
Η Γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Στέφι Λέμκε δήλωσε ότι ο κυβερνών συνασπισμός στο Βερολίνο υποστηρίζει το σχέδιο του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ «σε όλα του τα σημεία».
«Αυτό σημαίνει τελικά ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης για αυτοκίνητα και φορτηγά παράδοσης θα καταργηθούν σταδιακά από το 2035», δήλωσε η Λέμκε σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες πριν από τις συνομιλίες με τους ομολόγους της ΕΕ.
Ο τρικομματικός κυβερνητικός συνασπισμός της Γερμανίας απέφευγε προηγουμένως να θέσει σκληρό στόχο για την απαγόρευση των ρυπογόνων οχημάτων, λέγοντας αντ 'αυτού ότι υποστηρίζει τον στόχο της ΕΕ να πουλά μόνο «ουδέτερα εκπομπών άνθρακα» νέα οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2035, ενώ επίσης δεσμεύεται να υποστηρίξει αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται σε ηλεκτρονικά καύσιμα.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο στη Γερμανία, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κυριαρχεί και οι κατασκευαστές προχωρούν απρόθυμοι προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Η χώρα δεν συμμετείχε στη δέσμευση στις συνομιλίες για το κλίμα COP26 πέρυσι να πουλήσει μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg