Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 0,5% των πωλήσεων νέων φορτηγών σε όλη την περιοχή (από 0,4%), ενώ τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων κατείχαν μερίδιο αγοράς 3,6% (έναντι 3,0% το 2020).
Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 0,5% των πωλήσεων νέων φορτηγών σε όλη την περιοχή (από 0,4%), ενώ τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων κατείχαν μερίδιο αγοράς 3,6% (έναντι 3,0% το 2020).
Πέρσι, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,6% φτάνοντας τις 255.099 μονάδες. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των σημαντικότερων στη Δυτική Ευρώπη: Ιταλία (+21,9%), Ισπανία (+7,1%), Γαλλία (+4,9%) και Γερμανία (+4,8%). Στην Κεντρική Ευρώπη σχεδόν όλες οι χώρες σημείωσαν διψήφια κέρδη. Η Πολωνία ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αγορά φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 56,4% στις 30.827 μονάδες.
Αντίθετα, μόλις 190 βενζινοκίνητα φορτηγά πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 9,5% σε σύγκριση με το 2020, με αποτέλεσμα ένα συνολικό μερίδιο αγοράς 0,1%. Με 141 πωλήσεις (+7,6%), η Φινλανδία αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των πωλήσεων βενζίνης.
Συνολικά το 2021, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) αυξήθηκαν κατά 26,6%, από 982 μονάδες το 2020 σε 1.243 ηλεκτρικά φορτηγά το 2021. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+137,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+88,5%), ενώ οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές στην Ιταλία. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (+15,8%), αλλά με 987 πωλήσεις αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των νέων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Η Ολλανδία ήρθε δεύτερη με 75 μονάδες (+82,9%). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ECV στις πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκε από 0,4% το 2020 σε 0,5% πέρσι.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική μείωση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 55,9% στις 67 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς των υβριδικών φορτηγών μειώθηκε από 0,1% το 2020 σε 0,03% των συνολικών πωλήσεων φορτηγών στην ΕΕ το 2021.
Τα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία περιλαμβάνουν φυσικό αέριο, υγραέριο υγραερίου, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ το 2021, με συνολικό μερίδιο αγοράς 3,6% (από 3,0% το 2020). Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,7% σε ολόκληρη την περιοχή, φτάνοντας συνολικά τις 9.688 πωλήσεις πέρυσι. Οι κύριες αγορές για φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων ήταν η Γερμανία (2.258 μονάδες, +37,5%), η Γαλλία (1.858, +20,0%) και η Πολωνία (1.596, +119,2%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ