Στην τελευταία παράσταση της Όπερας το «Λυκόφως των Θεών» -τελευταίο μέρος της τετραλογίας των έργων όπερας του Ρίχαρντ Βάγκνερ «Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν»-, το σώμα του Ζίγκφριντ είναι τυλιγμένο με την ουκρανική σημαία –ως φόρος τιμής στα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία.
Στην τελευταία παράσταση της Όπερας το «Λυκόφως των Θεών» -τελευταίο μέρος της τετραλογίας των έργων όπερας του Ρίχαρντ Βάγκνερ «Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν»-, το σώμα του Ζίγκφριντ είναι τυλιγμένο με την ουκρανική σημαία –ως φόρος τιμής στα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία.
Έτσι, συμβολικά, τελειώνει στη Μαδρίτη η βαγκνερική τετραλογία που, σύμφωνα με ερμηνείες, στέλνει την ανθρωπότητα πίσω στον δικό της αφανισμό ή, πιο αισιόδοξα, στην αρχή ενός νέου κύκλου.
Το θέατρο Ρεάλ με αυτή τη συμβολική πράξη φόρου τιμής στα θύματα του πολέμου, επιχειρεί να συνδέσει και να ερμηνεύσει την ύπαρξη ενός μεγάλου έργου τέχνης με την εποχή μας ώστε να μεταφέρει σύγχρονες ανησυχίες και συναισθήματα.
Το θέατρο σε ανακοίνωσή του γράφει: «Έτσι ολοκληρώνεται το οραματικό “Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκ”, που συνέλαβαν ο Ρόμπερτ Κάρσεν και ο Πάτρικ Κίνμονθ, το οποίο τοποθετεί τον άνθρωπο μπροστά στο δικό του μονοπάτι της αυτοκαταστροφής».
Ο κόσμος της όπερας έχει ενοποιηθεί μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία· πολλές όπερες έχουν φωτίσει τις προσόψεις των κτηρίων τους με τα ουκρανικά χρώματα και έχουν αφιερώσει παραστάσεις στα θύματα.
Επιπλέον, στην τελευταία παράσταση της «Aida» στο Teatro San Carlo, η Ουκρανή σοπράνο Liudmyla Monastyrska και η Ρωσίδα μέτζο-σοπράνο Ekaterina Gubanova αγκαλιάστηκαν στο τελευταίο κάλεσμα της αυλαίας ενώ το κοινό φώναζε: «ειρήνη».