Πολιτική
Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου 2008 08:01

Τέλος Ιανουαρίου η διακοπή λειτουργίας μετρό για νέα έργα

Στο τέλος του προσεχούς Ιανουαρίου κλείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, για περίπου έξι μήνες, η λειτουργία της γραμμής του μετρό από την Εθνική Αμυνα προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας και το Αεροδρόμιο, προκειμένου να διευκολυνθεί η κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής.

Στο τέλος του προσεχούς Ιανουαρίου κλείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, για περίπου έξι μήνες, η λειτουργία της γραμμής του μετρό από την Εθνική Αμυνα προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας και το Αεροδρόμιο, προκειμένου να διευκολυνθεί η κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής.

Μετά από 6 μήνες, προς τα μέσα του καλοκαιριού, που θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής του κελύφους του σταθμού θα ανοίξει η γραμμή του μετρό προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας και παράλληλα θα παραδοθεί σε λειτουργία ο σταθμός του Νομισματοκοπείου οι εργασίες του οποίου θα έχουν τελειώσει, ενώ στις αρχές του 2010 θα παραδοθεί σε λειτουργία ο σταθμός Χολαργού και στα τέλη του ίδιου χρόνου ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής.

Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες των τριών αυτών σταθμών της Γραμμής 3 Νομισματοκοπείο, Χολαργός και Αγίας Παρασκευή, οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ιδιαίτερης συγκοινωνιακής σημασίας, αφού με την ολοκλήρωσή τους προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούν περισσότερους από 60.000 επιβάτες, οι οποίοι θα μετακινούνται από την Αγία Παρασκευή στο Σύνταγμα σε 12 λεπτά, ενώ σήμερα χρειάζονται σε ώρες αιχμής με ΙΧ αυτοκίνητο τουλάχιστον 40 λεπτά.

Πάρκινγκ 630 θέσεων

Αξίζει να σημειωθεί ότι ταυτόχρονα με την ίδια εργολαβία, στο σταθμό Νομισματοκοπείο, που είναι ο πρώτος σταθμός Μετρό επί της Λεωφόρου Μεσογείων που συναντούν οι προερχόμενοι από την Αγία Παρασκευή, τα Μεσόγεια και τα Ανατολικά παράλια της Αττικής, κατασκευάζεται σταθμός μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές, καθώς και υπόγειος χώρος στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 630 θέσεων ΙΧ αυτοκινήτων.

Σε ό,τι αφορά στην πρόοδο των επεκτάσεων του μετρό γενικά υπογραμμίζεται ότι μετά την επέκταση της Γραμμής 3 από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω, μήκους 4,3 χλμ. με τους 3 σύγχρονους σταθμούς που δόθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 2007, συνεχίζονται οι εργασίες για την επέκταση του δικτύου με νέους σταθμούς και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή της επέκτασης προς το Χαϊδάρι, μήκους 1,5 χλμ. με έναν νέο Σταθμό που είναι ο σταθμός Χαϊδάρι, δίπλα στον οποίο κατασκευάζεται χώρος στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων χωρητικότητας 385 θέσεων ΙΧ αυτοκινήτων.

Η επέκταση της άλλης γραμμής 2 προς το Περιστέρι με τους δύο νέους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη που θα ολοκληρωθούν στα τέλη 2009, βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί συνολικά 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση οι οποίοι θα διανύουν την απόσταση Ανθούπολη - Σύνταγμα σε 11 λεπτά, ενώ σήμερα σε ώρες αιχμής απαιτούνται 40 λεπτά με ΙΧ αυτοκίνητο.

Αναπλάσεις

Στην ίδια εργολαβία έχει ενταχθεί και η ενοποίηση και ανάπλαση της ομώνυμης πλατείας του Δήμου, η οποία θα καλύπτει μια συνολική έκταση 10.000 τμ.

Επίσης η επέκταση της Γραμμής προς το Ελληνικό η κατασκευή της οποίας βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη θα προσθέσει στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας 5,5 χλμ. υπόγειας Γραμμής και 4 νέους Σταθμούς (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό).

Προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2010 και σε καθημερινή βάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες, οι οποίοι θα διανύουν την απόσταση με άνεση και ασφάλεια από Ελληνικό έως το Σύνταγμα σε μόλις 15 λεπτά, ενώ σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 35 λεπτά για την ίδια απόσταση με ΙΧ σε ώρα αιχμής.

Το Μετρό της Αθήνας, επεκτείνεται και προς την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και τον Πειραιά, με 6 νέους Σταθμούς και 7,6 χλμ. υπόγειας γραμμής. Η κατασκευή του έργου επαναδημοπρατήθηκε τον περασμένο μήνα και με βάση τη διακήρυξη οι τεχνικές εταιρείες πρέπει να εκδηλώσουν τον ενδιαφέρον τους έως το τέλος του προσεχούς Ιανουαρίου.

Ο προϋπολογισμός του έργου αυτού ανέρχεται σε 515 εκ. ευρώ και υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση της επέκτασης αυτής θα εξυπηρετούνται καθημερινά 135.000 επιβάτες οι οποίοι θα διανύουν την απόσταση από τον Πειραιά έως το Σύνταγμα σε μόλις 16 λεπτά.

Κατασκευή γραμμής 4

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις κεντρικές συνοικίες της Αθήνας έχει η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 ('Aλσος Βεϊκου - Πανεπιστήμιο - Κατεχάκη - Μαρούσι) μήκους 20,9 χλμ. και 20 Σταθμών, που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της μελέτης και εξετάζονται εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησής της. Οι μελέτες που είναι σε εξέλιξη θα είναι έτοιμες μόλις εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι ύψους 2,3 δισ. ευρώ.

Με βάση την πρόταση της Αττικό Μετρό η οποία είναι ώριμη και θα συζητηθεί στην κυβερνητική επιτροπή για να εγκριθεί, η επέκταση της γραμμής αυτής μπορεί να υλοποιηθεί με την εφαρμογή ενός ειδικού χρηματοδοτικού σχήματος που θα αφορά στην τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων των διοδίων της Αττικής Οδού για μια ορισμένη χρονική περίοδο μετά την απόδοσή της από την Παραχωρησιούχο Εταιρεία στο Δημόσιο.

Η πρόταση αυτή για τη χρηματοδότηση της νέας Γραμμή του Μετρό, δεν επιφέρει καμία επιβάρυνση ούτε στον Κρατικό Προϋπολογισμό ούτε στα κονδύλια του Δ' ΚΠΣ, αλλά θα μεταφέρει πόρους από τα ΙΧ που ρυπαίνουν στο φιλικό προς το περιβάλλον μετρό.

ΕΣΤΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ