Η πληρότητα θέσεων αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε για την πρώτη φορά μέχρι στιγμής φέτος, δυνητικά τερματίζοντας μια αδύναμη κατάσταση που κράτησε υποτονική τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων τον Ιανουάριο, καθώς η μία χώρα μετά την άλλη αντιμετώπιζε κύματα λοιμώξεων από κορωνοϊό λόγω της μετάλλαξης Όμικρον.
Η πληρότητα θέσεων αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε για την πρώτη φορά μέχρι στιγμής φέτος, δυνητικά τερματίζοντας μια αδύναμη κατάσταση που κράτησε υποτονική τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων τον Ιανουάριο, καθώς η μία χώρα μετά την άλλη αντιμετώπιζε κύματα λοιμώξεων από κορωνοϊό λόγω της μετάλλαξης Όμικρον.
Η επιστροφή ορισμένης εγχώριας πληρότητας που είχε διακοπεί προηγουμένως στην Κίνα βοήθησε στην αύξηση του αριθμού και παγκοσμίως, οι αεροπορικές εταιρείες πρόσφεραν σχεδόν 79 εκατομμύρια θέσεις σε αεροπλάνα για την εβδομάδα που ξεκινά στις 7 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την OAG Aviation. Αυτό είναι περίπου ένα τέταρτο λιγότερο από την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ελλείμματος οφείλεται στα διεθνή ταξίδια, τα οποία είναι μόνο στο ήμισυ της κανονικής ισχύος παγκοσμίως, ενώ τα εσωτερικά ταξίδια ακολουθούν τα επίπεδα του 2019 κατά περίπου 11%. Οι περιοχές που έχουν πληγεί περισσότερο για διεθνή ταξίδια παραμένουν η βορειοανατολική και νοτιοανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένων περιοχών όπως το Χονγκ Κονγκ, ενώ η εγχώρια πληρότητα είναι περισσότερο μειωμένη στον νοτιοδυτικό Ειρηνικό, τη νότια Αφρική και τη δυτική Ευρώπη.
Τα καύσιμα αεροσκαφών ήταν ο πιο αδύναμος κρίκος στην αγορά πετρελαίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τα αεροπορικά ταξίδια πάντα το πρώτο θύμα οποιουδήποτε είδους lockdown ή περιορισμού κίνησης. Στην πιο πρόσφατη μηνιαία έκθεσή του, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας είδε την παραλλαγή Omicron να επιβραδύνει την ανάκαμψη της κατανάλωσης καυσίμων αεροσκαφών στην Ευρώπη αυτό το τρίμηνο, αλλά ανέμενε ότι η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί το δεύτερο και θα επιστρέψει κοντά στον μέσο όρο πέντε ετών στο υπόλοιπο τρίμηνο. έτος.
Τα ευρωπαϊκά δεδομένα πτήσεων δείχνουν πρώιμα σημάδια ότι το έλλειμμα έως το 2019 αρχίζει να μειώνεται. Οι αριθμοί αφίξεων και αναχωρήσεων για 41 χώρες στην περιοχή του ευρωπαϊκού δικτύου μειώθηκαν από περίπου 22.700 λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα σε μόλις 13.800 στις 25 Ιανουαρίου και ανήλθαν σε περίπου 18.000 την Κυριακή, σύμφωνα με το Eurocontrol που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση.
Όταν ένας κυλιόμενος μέσος όρος των αριθμών πτήσεων συγκρίνεται με την ίδια περίοδο του 2019, τα δεδομένα του Eurocontrol μεταφράζονται σε πτώση μέχρι τον Ιανουάριο και έναρξη ήπιας ανάκαμψης τον Φεβρουάριο.
Ο αριθμός των ανθρώπων που περνούν από τα αεροδρόμια των ΗΠΑ φαίνεται επίσης να μειώνει το χάσμα σε σχέση με τα προ-Covid επίπεδα, αν και χρειάζονται άλλες δύο εβδομάδες αριθμών για να επιβεβαιωθεί αυτό, με βάση δεδομένα από τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών. Ο άγριος καιρός προκάλεσε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων στις αρχές Φεβρουαρίου.
Το FlightRadar24 παρακολουθεί τον ημερήσιο αριθμό των εμπορικών πτήσεων παγκοσμίως, εξαιρουμένων των διαφόρων κατηγοριών, όπως τα στρατιωτικά ταξίδια και τα ελικόπτερα, και το τελευταίο του νούμερο παραμένει κολλημένο μεταξύ των επιπέδων ύφεσης εκείνης της εποχής πριν από ένα χρόνο και της κατάστασης πριν από την πανδημία το 2019 και το 2020. παρόμοιο μοτίβο με τα δεδομένα χωρητικότητας θέσεων της OAG.
Σε ένα κανονικό έτος όπως το 2019, ο αριθμός των εμπορικών πτήσεων θα αυξανόταν από περίπου 100.000 την ημέρα τον Ιανουάριο σε ένα ανώτατο όριο 125.000 τον Αύγουστο. Ο κυλιόμενος μέσος όρος ήταν περίπου 82.000 την Κυριακή.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg