Auto
Δευτέρα, 07 Φεβρουαρίου 2022 19:45

Opel Astra Sports Tourer: Προσαρμογή στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία

Η Opel σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο Astra Sports Tourer, ώστε οι πελάτες να μπορούν να διαμορφώσουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν, πάνω σε μια εντελώς μοντέρνα φόρμα. Το βήμα προόδου της εταιρίας είναι πολύ μεγάλο, καθόσον πρόκειται για το πρώτο station wagon της Opel που εξηλεκτρίζεται και το πρώτο, επίσης, που αποκτά το χαρακτηριστικό φρέσκο “πρόσωπο” της μάρκας, το Opel Vizor.

Του Γιάννη Κανουπάκη

Η Opel σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο Astra Sports Tourer, ώστε οι πελάτες να μπορούν να διαμορφώσουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν, πάνω σε μια εντελώς μοντέρνα φόρμα. Το βήμα προόδου της εταιρίας είναι πολύ μεγάλο, καθόσον πρόκειται για το πρώτο station wagon της Opel που εξηλεκτρίζεται και το πρώτο, επίσης, που αποκτά το χαρακτηριστικό φρέσκο “πρόσωπο” της μάρκας, το Opel Vizor.

Ως κεντρικό στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης, ακολουθεί την “πυξίδα” Opel Compass, όπου οι κάθετοι και οι οριζόντιοι άξονες – η έντονη πτυχή στο καπό και το γραφικό σε σχήμα φτερού των φώτων ημέρας – τέμνονται στη μέση με το έμβλημα Opel Blitz. Ενσωματώνοντας απρόσκοπτα νέες τεχνολογίες όπως είναι οι προβολείς Intelli-Lux LED®, αλλά και η μπροστινή κάμερα του συστήματος Intelli-Vision 360ο, το Vizor εκτείνεται σε όλο το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κάνοντάς το να δείχνει ακόμα πιο φαρδύ.

Παρατηρώντας το από το πλάι, το Astra Sports Tourer δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό. Τα προτεταμένα τόξα των θόλων των τροχών χαρίζουν στο station wagon μία μυώδη και ταυτόχρονα λιτή και τολμηρή εμφάνιση, τονίζοντας με τον τρόπο αυτό το σταθερό του κράτημα στο δρόμο. Οι φαρδιές πίσω κολώνες έχουν μία έντονη κλίση προς τα εμπρός, δείχνοντας το Sports Tourer σαν να είναι έτοιμο να επιτεθεί. Στο πίσω τμήμα, η πυξίδα της Opel (Opel Compass) επαναλαμβάνεται με το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα του κεραυνού (Blitz), το κάθετα διατεταγμένο φως φρένου και τα πολύ λεπτά πίσω φώτα LED που συναντάμε σε όλα τα μοντέλα Astra.

Με τις βασικές εξωτερικές διαστάσεις να ορίζονται στα 4.642 x 1.860 x 1.480 χλστ (Μήκος x Πλάτος x Ύψος) και διαθέσιμο ύψος φόρτωσης στον χώρο αποσκευών κοντά στα 600 χλστ, το πρακτικό, νέο Astra Sports Tourer ενισχύει ακόμα περισσότερο τη φήμη της Opel στην κατηγορία των station wagon και την ίδια στιγμή αποδεικνύει τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες της μάρκας στην αποδοτική αξιοποίηση χώρων. Στην προκειμένη περίπτωση και για να διατηρηθεί χαμηλά το κατώφλι φόρτωσης, η πινακίδα κυκλοφορίας δεν βρίσκεται εγκατεστημένη στον προφυλακτήρα, όπως συμβαίνει στο 5θυρο μοντέλο, αλλά στην πίσω πόρτα, γεγονός που διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης του εντελώς επίπεδου πίσω τμήματος με αποσκευές ή εξοπλισμό. Και παρά το αισθητά μακρύτερο μεταξόνιο των 2.732 χλστ (+70), που είναι κατά 57 χλστ μεγαλύτερο από αυτό του νέου 5θυρου Astra, για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών στην καμπίνα, το νέο Astra Sports Tourer είναι κατά 60 χλστ μικρότερο σε συνολικό μήκος από το απερχόμενο μοντέλο, χάρη στον πολύ κοντό εμπρός πρόβολο. 

Την ίδια ώρα, η διχρωμία οροφής/αμαξώματος δεν είναι μόνο κάτι καινούργιο για το Astra Sports Tourer, αλλά και μία καινοτομία στην κατηγορία station wagon, που χαρίζει στο νέο μοντέλο μία ακόμα πιο κομψή και επιβλητική σιλουέτα στο δρόμο.

Η τολμηρή και λιτή προσέγγιση, με έμφαση στα απολύτως απαραίτητα, βρίσκει εφαρμογή και στο εσωτερικό. Το πλήρως ψηφιακό και οδηγοκεντρικό Pure Panel μυεί τον οδηγό σε έναν εντελώς νέο κόσμο, με την διεπαφή ανθρώπου/μηχανής (HMI) να προσφέρει μία διαισθητική εμπειρία ελέγχου. Το Pure Panel, το οποίο μπορεί να είναι πλήρως καλυμμένο με τζάμι, ανάλογα με την έκδοση, περιλαμβάνει σε οριζόντια διάταξη δύο οθόνες 10 ιντσών, καθώς και τον αεραγωγό στην πλευρά του οδηγού. Η πλήρως γυάλινη επιφάνεια του cockpit χαρακτηρίζει το “Glass to Edge”, όπου το κρύσταλλο (γυαλί) εκτείνεται μέχρι τα άκρα του Pure Panel, χαρίζοντας μία εξαιρετικά μοντέρνα και προοδευτική εμφάνιση. Και χάρη σε ένα στρώμα που θυμίζει κλείστρο, το οποίο εμποδίζει την αντανάκλαση στο παρμπρίζ, καθίσταται περιττή η παρουσία καλύμματος πάνω από τα όργανα και τις οθόνες αφής, όπως συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα.

Ακόμη, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel έχουν φροντίσει ώστε ο οδηγός να λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και συγχρόνως να έχει στη διάθεσή του χρήσιμες λειτουργικές επιλογές, χωρίς όμως να κατακλύζεται από περιττά δεδομένα ή λειτουργίες. Με τα φυσικά χειριστήρια να περιορίζονται στο ελάχιστο με τη μορφή περίτεχνων πλήκτρων, το Pure Panel πετυχαίνει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ψηφιοποίησης και διαισθητικού ελέγχου, απαλλαγμένης από ενοχλητικά οπτικά ερεθίσματα και χωρίς την ανάγκη για υπομενού.  Ποτέ μέχρι τώρα, ένα μοντέλο Opel δεν ήταν τόσο διαισθητικό και εύκολο στο χειρισμό, διασφαλίζοντας απόλυτη συγκέντρωση στην οδήγηση και στον δρόμο μπροστά.

Χάρη στην πλατφόρμα Snapdragon® Cockpit Platform, το πλήρως ψηφιοποιημένο Pure Panel είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει διαισθητικές εμπειρίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), υποστηρίζοντας την εξατομίκευση των προτιμήσεων οδηγού και επιβατών, την εικονική υποβοήθηση, τον έλεγχο φυσικής ομιλίας, την κατανόηση γλώσσας, και τις προσαρμοζόμενες διεπαφές ανθρώπου/μηχανής.

Στο εσωτερικό του νέου Astra Sports Tourer τα καλώδια είναι περιττά, αφού η νέα γενιά των συστημάτων ενημέρωσης & ψυχαγωγίας μπορεί να συνδέεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου με τα Apple CarPlay και Android Auto μέσω συμβατών smartphones. Και εδώ, ζητούμενο δεν ήταν άλλο από τη δημιουργία μιας καθαρής, πλήρως λειτουργικής, high-tech σχεδίασης που δεν δείχνει ψυχρή και απρόσωπη, αλλά αποπνέει μία αίσθηση ασφάλειας.