Η Team Marketing θα είναι και πάλι η εταιρεία που θα έχει το δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τα εμπορικά δικαιώματα -μεταξύ αυτών και τα τηλεοπτικά δικαιώματα- των διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA τα επόμενα χρόνια.
Η Team Marketing θα είναι και πάλι η εταιρεία που θα έχει το δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τα εμπορικά δικαιώματα -μεταξύ αυτών και τα τηλεοπτικά δικαιώματα- των διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA τα επόμενα χρόνια.
Όπως αναφέρει το SportBusiness (αν και δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση), το πρακτορείο διατήρησε την εντολή να εκμεταλλευτεί τα δικαιώματα των τουρνουά μέχρι την περίοδο 2026-27, με την αμερικανική εταιρεία Relevent Sports Group να κερδίζει ταυτόχρονα τα δικαιώματα για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι προτάσεις, οι οποίες δεν έχουν ακόμη εγκριθεί από την Εκτελεστική Επιτροπή της UEFA, έρχονται μετά από μια διαδικασία πωλήσεων που ξεκίνησε τον Οκτώβριο και η οποία είδε πολλούς γύρους προσφορών από μερικά από τα κορυφαία πρακτορεία αθλητικού μάρκετινγκ στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των IMG και Infront.
Η UEFA Club Competitions SA (UCCSA) είναι η κοινοπραξία μεταξύ της UEFA και της ECA (Ένωση Ευρωπαϊκών Συλλόγων) που δημιουργήθηκε για να επιβλέπει τη διαδικασία πωλήσεων και να δώσει στους συλλόγους μεγαλύτερη φωνή.
Όσον αφορά την προσφορά της Relevent, πιστεύεται ότι είναι αξίας 220 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν για την αγορά των ΗΠΑ: μια σημαντική αύξηση στην εκτιμώμενη αξία για τον τριετή κύκλο 2021-2024, που οδήγησε σε συμφωνίες μετάδοσης με το CBS και τη Univision.
Η Relevent είναι μια εταιρεία ήδη γνωστή στον κόσμο του ποδοσφαίρου για τη διοργάνωση του International Champions Cup, ένα τουρνουά που διεξάγεται το καλοκαίρι σε όλο τον κόσμο και στο οποίο συμμετέχουν μερικοί από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς συλλόγους.
Η είσοδος της Relevent διακόπτει την τριαντάχρονη αποκλειστικότητα της Team Marketing για τα παγκόσμια εμπορικά δικαιώματα των διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA. Η εταιρεία βοήθησε την UEFA να δημιουργήσει διοργανώσεις συλλόγων στην τρέχουσα μορφή τους τη σεζόν 1992-93, συμπεριλαμβανομένου του Champions League.
Το πρακτορείο, με έδρα την Ελβετία, έκτοτε πούλησε εμπορικά δικαιώματα σε τουρνουά - συμπεριλαμβανομένων των τηλεοπτικών δικαιωμάτων - σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το άνοιγμα της UEFA σε άλλους οργανισμούς στην αγορά εμπορικών δικαιωμάτων δέχεται πιέσεις από ευρωπαϊκούς συλλόγους, οι οποίοι έχουν την πρόθεση να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους και ανησυχούν για το μερίδιο που συγκεντρώνουν οι μεσάζοντες.
Τα δικαιώματα της UEFA έχουν εκχωρηθεί ιστορικά στην Team Marketing Agency μέσω ιδιωτικών συνεντεύξεων ή αυτόματων ανανεώσεων. Η προσπάθεια απόσχισης με τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής Super League βοήθησε να ανατραπεί η κατάσταση.
Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η έκτακτη περίπτωση του κορωνοϊού, το 2021-22 προέκυψαν συνολικά περίπου 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ από τις πωλήσεις εμπορικών δικαιωμάτων διοργανώσεων συλλόγων της UEFA.
Στόχος είναι να αυξηθούν αυτά τα έσοδα τα επόμενα χρόνια έως και 5 δισεκατομμύρια ευρώ, με την ενίσχυση του νέου φορμάτ του Champions League, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2024-25.