Κόσμος
Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2022 12:00

Ιταλία: Έρευνα για σεξιστική αγγελία εργασίας που ζητούσε φωτογραφίες με μαγιό

Το ιταλικό υπουργείο Εργασίας ξεκίνησε έρευνα αφού μια εταιρεία που αναζητούσε μια γυναίκα ρεσεψιονίστ ηλικίας κάτω των 30 ετών ζήτησε από τους αιτούντες εργασία να συμπεριλάβουν μια φωτογραφία τους με μαγιό μαζί με έγγραφα που αποδεικνύουν τα διαπιστευτήριά τους.

Το ιταλικό υπουργείο Εργασίας ξεκίνησε έρευνα αφού μια εταιρεία που αναζητούσε μια γυναίκα ρεσεψιονίστ ηλικίας κάτω των 30 ετών ζήτησε από τους αιτούντες εργασία να συμπεριλάβουν μια φωτογραφία τους με μαγιό μαζί με έγγραφα που αποδεικνύουν τα διαπιστευτήριά τους.

Η αγγελία, που δημοσιεύτηκε σε πολλούς ιστοτόπους εύρεσης εργασίας από μια ασφαλιστική εταιρεία με έδρα τη Νάπολη, όριζε ότι η υποψήφια πρέπει να είναι γυναίκα, όχι μεγαλύτερη των 30 ετών, να μιλά άπταιστα αγγλικά και να έχει δικό της αυτοκίνητο και «έναν ευχάριστο χαρακτήρα με ελκυστική εμφάνιση».

«Ζητάμε να στείλετε μια πλήρη φωτογραφία με μαγιό ή κάτι παρόμοιο», συνέχιζε να ζητείται η αγγελία για τη δουλειά των 500 ευρώ το μήνα. Η ενοχοποιητική φράση αφαιρέθηκε αργότερα και η διαφήμιση αναδημοσιεύτηκε, όμως ένα στιγμιότυπο οθόνης κοινοποιήθηκε ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας οργή.

«Θέλουν φωτογραφία με μαγιό; Τι παράλογη διαφήμιση», είπε η Κιάρα Μαρκιάνι , σύμβουλος εργασίας για τη Νάπολη. «Είναι σκανδαλώδες, και για πολλούς λόγους – ξεκινώντας με την αναζήτηση μιας γυναίκας κάτω των 30 ετών και έναν μισθό που είναι παράλογα ανεπαρκής για τη δέσμευση και τα καθήκοντα που απαιτεί η δουλειά».

Η εταιρεία, η οποία εδρεύει στην επιχειρηματική περιοχή της Νάπολης, είπε στον ιταλικό Τύπο ότι το αίτημα για φωτογραφία με μαγιό ήταν «ακατάλληλο» και το αποτέλεσμα «απλής απόσπασης της προσοχής» του «άπειρου εργάτη» που δημιούργησε τη διαφήμιση και Δεν καταλαβαίνω την πολιτική της για την ισότητα των φύλων.

Ο υπουργός Εργασίας, Αντρέα Ορλάντο, ζήτησε από τους επιθεωρητές να διερευνήσουν.

«Το πρόβλημα του σεξισμού παραμένει… χρειάζεται να γίνει πολύ περισσότερη δουλειά για την ισότητα των φύλων», είπε η Μαρκιάνι . «Υπάρχουν τόσα πολλά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ειδικά σε μια πόλη όπως η Νάπολη, η οποία έχει πολύ χαμηλό ποσοστό γυναικών στην απασχόληση».

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ από το 2019, λιγότερες από τις μισές Ιταλίδες σε ηλικία εργασίας ήταν σε θέσεις εργασίας. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού, με τις γυναίκες να επηρεάζονται δυσανάλογα από την απώλεια θέσεων εργασίας.

Πολλές γυναίκες αναγκάζονται να παραιτηθούν αφού μείνουν έγκυες, με την έλλειψη οικονομικά προσιτών εγκαταστάσεων παιδικής μέριμνας και τις άκαμπτες συνθήκες εργασίας να είναι μεταξύ των βασικών αιτιών που δεν υπάρχει ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.

Ο σεξισμός είναι επίσης διαδεδομένος σε διαφημίσεις διαφημιστικών πινακίδων σε όλη την Ιταλία, με αποτέλεσμα τη Γερουσία να απαγορεύσει πέρυσι τις διαφημίσεις στους δρόμους και όλες τις μορφές μεταφοράς που θεωρούνται σεξιστικές ή μεροληπτικές.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Guardian