Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιθυμεί την απαγόρευση στοχευμένων διαφημίσεων που βασίζονται σε ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των θρησκευτικών πεποιθήσεων, του σεξουαλικού προσανατολισμού και της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιθυμεί την απαγόρευση στοχευμένων διαφημίσεων που βασίζονται σε ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των θρησκευτικών πεποιθήσεων, του σεξουαλικού προσανατολισμού και της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής.
Η μεγάλη πλειοψηφία των νομοθετών ψήφισε υπέρ της απαγόρευσης σε διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Facebook και η Google να εμφανίζουν διαφημίσεις στους χρήστες με βάση τις πιο εμπιστευτικές πληροφορίες τους, στο προσχέδιο νόμου της ΕΕ για την εποπτεία περιεχομένου, γνωστό ως νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).
Η κίνηση έρχεται εν μέσω συνεχών εκκλήσεων από ακτιβιστές για ενίσχυση του διαδικτυακού απορρήτου και καταστολή της καταχρηστικής παρακολούθησης που λένε ότι εκμεταλλεύονται τα τρωτά σημεία των ανθρώπων, κάτι σαν το οποίο οδήγησε σε μεγάλης κλίμακας χειρισμούς όπως στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica.
Οι Αμερικανοί νομοθέτες εισήγαγαν επίσης την Τρίτη ένα νομοσχέδιο με παρόμοιες διατάξεις που απαγορεύουν στις τεχνολογικές πλατφόρμες και στους μεσίτες δεδομένων να χρησιμοποιούν ευαίσθητες πληροφορίες για να προωθήσουν τις διαφημίσεις τους.
Οι νέοι πιθανοί περιορισμοί της ΕΕ στη στοχευμένη διαφήμιση θα μπορούσαν να αναδιαμορφώσουν τον κλάδο της τεχνολογίας. Θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις ευρέως δημοφιλείς πρακτικές μάρκετινγκ που στηρίζουν τα επιχειρηματικά μοντέλα των τεχνολογικών κολοσσών και τροφοδοτούν τη διαφημιστική βιομηχανία και τους παραδοσιακούς οργανισμούς μέσων ενημέρωσης.
Οι βουλευτές θα πρέπει τώρα να διαπραγματευτούν με το Συμβούλιο, εκπροσωπώντας τις 27 κυβερνήσεις της ΕΕ, το οποίο δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής διαφήμισης στο DSA.
Η Γαλλία, η οποία βρίσκεται στο τιμόνι του Συμβουλίου και σχεδιάζει να οριστικοποιήσει το DSA, έχει δείξει στο παρελθόν απροθυμία να λάβει υπόψη την όρεξη του Κοινοβουλίου για νέους κανόνες προστασίας της ιδιωτικής ζωής.
Στις 12 Ιανουαρίου, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Atlantic Council, ο Γάλλος υπουργός Ψηφιακών Υπηρεσιών Σεντρίκ Ο' είπε ότι τα όρια στη στοχευμένη διαφήμιση θα μπορούσαν να «εμποδίσουν τον ρυθμό και την πρόοδο» της υιοθέτησης των νόμων της ΕΕ για την τεχνολογία, του DSA και του αδελφού του νομοσχεδίου που επικεντρώνεται στον διαδικτυακό ανταγωνισμό. ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές.
Προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2020, το DSA στοχεύει να δημιουργήσει πανευρωπαϊκούς κανόνες για τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Το νομοσχέδιο επιδιώκει την πάταξη του παράνομου περιεχομένου, τη ρύθμιση της διαδικτυακής διαφήμισης και την επιβολή μέτρων διαφάνειας στους αλγόριθμους των πλατφορμών.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Politico