Κοινωνία
Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2022 16:16

Δ. Παπαστεργίου: 300 φορτιστές οχημάτων στους Δήμους έως τα τέλη του 2022

​Για το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου και για τη διαδικασία της «πράσινης» μετάβασης στα νησιά τους μίλησαν οι δήμαρχοι Χάλκης, Άγγελος Φραγκάκης και Αστυπάλαιας, Νικόλαος Κομνηνέας, στο 5ο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας και την ιστοσελίδα Insider.gr.

Για το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου και για τη διαδικασία της «πράσινης» μετάβασης στα νησιά τους μίλησαν οι δήμαρχοι Χάλκης, Άγγελος Φραγκάκης και Αστυπάλαιας, Νικόλαος Κομνηνέας, στο 5ο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας και την ιστοσελίδα Insider.gr.

Ο κ. Παπαστεργίου εκτίμησε ότι οι δήμοι θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη δέσμευση που έχει τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης να ολοκληρώσουν 300 Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) έως το τέλος του 2022. Σημείωσε ότι πριν προχωρήσουν οι Δήμοι στην τοποθέτηση των φορτιστών, θα πρέπει να τακτοποιηθεί το ζήτημα που υπάρχει σε σχέση με τις διαδικασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση εγκατάστασής τους.

Ερωτηθείς για τη συμβολή της ΚΕΔΕ, είπε ότι μπορεί να διευκολύνει τις σχετικές διαδικασίες με διαγωνισμούς που θα γίνουν, παραχωρώντας το δικαίωμα εγκατάστασης φορτιστών, προκειμένου αυτό το δίκτυο να αναπτυχθεί γρήγορα και κυρίως ομοιόμορφα σε όλη τη χώρα. «Να μην είναι αναγκασμένοι οι οδηγοί που πηγαίνουν από την Αθήνα στα Τρίκαλα να χρησιμοποιούν διαφορετικές εφαρμογές ή πρακτικές ή τιμολογήσεις για να φορτίσει το αυτοκίνητό τους», πρόσθεσε.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε ακόμη ότι είναι μεγάλη ευκαιρία για την αυτοδιοίκηση να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων της, καθώς έχει πλέον στη διάθεσή της τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία που δεν διέθετε στο παρελθόν.

Όπως είπε, στη σχετική πρόσκληση του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» σχεδόν όλοι οι Δήμοι έχουν καταθέσει προτάσεις για προμήθεια διαφόρων οχημάτων, όπως μεταφοράς προσωπικού, καλαθοφόρα, μικρά απορριμματοφόρα, ενώ αναμένεται και πως θα εξελιχθεί η χρηματοδότηση του Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με τον στόλο των αστικών λεωφορείων των επαρχιακών πόλεων, ώστε να απαλλαχθούν τα κέντρα των πόλεων από τα ογκώδη και ρυπογόνα παλαιά λεωφορεία.

Ο κ. Φραγκάκης από την πλευρά του ανέφερε ότι ο δήμος Χάλκης, έχει παραλάβει έξι ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες του Δήμου, καθώς και της τοπικής Αστυνομίας και του Λιμεναρχείου.

Ο Δήμος διαθέτει επίσης δύο ηλεκτρικά απορριμματοφόρα που αγόρασε μετά από διαγωνισμό, ενώ έχει καταθέσει πρόταση στο «Αντώνης Τρίτσης» για προμήθεια 11 ηλεκτροκίνητων δημοτικών οχημάτων, ενώ ετοιμάζεται και το ηλεκτροκίνητο καραβάκι για τις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ανάγκες φόρτισης των οχημάτων αυτών εξυπηρετούνται από τέσσερις σταθμούς που λειτουργούν μέσω του προγράμματος Greco Island της ΔΕΗ Blue.

Σχετικά με την στάση των τοπικών κοινωνιών στην «πράσινη» μετάβαση της Χάλκης και της Αστυπάλαιας, οι δήμαρχοι των δύο νησιών είπαν ότι παρά τον αρχικό σκεπτικισμό, πλέον οι κάτοικοι έχουν δεχτεί με μεγάλο ενθουσιασμό τη διαδικασία αυτή και απολαμβάνουν τα οφέλη της, όπως είναι η μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των φωτοβολταϊκών και -στην περίπτωση της Αστυπάλαιας- με τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που παρέχει η Volkswagen.

Ο κ. Κομνηνέας είπε ότι οι Δήμοι έχουν να παίξουν ένα πολύ σοβαρό ρόλο στη διαδικασία της «πράσινης» μετάβασης και τόνισε την ανάγκη το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης να επιταχυνθεί και να αποτελέσει «ένα πολύ σοβαρό αναπτυξιακό παράγοντα όχι μόνο για τα νησιά αλλά για ολόκληρη τη χώρα».