Έρευνα που δείχνει την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού συστήματος το 2019 και κατόπιν την ανταπόκρισή του στην αντιμετώπιση της επίπτωσης της πανδημίας στην εκπαίδευση ανήρτησε το ανεξάρτητο ίδρυμα Bertelsmann Stiftung.
Έρευνα που δείχνει την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού συστήματος το 2019 και κατόπιν την ανταπόκρισή του στην αντιμετώπιση της επίπτωσης της πανδημίας στην εκπαίδευση ανήρτησε το ανεξάρτητο ίδρυμα Bertelsmann Stiftung.
Όπως αναφέρει η έκθεση, η επιτυχία ενός εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να μετρηθεί από τον βαθμό στον οποίο επιτυγχάνει την παροχή υψηλής ποιότητας διδασκαλίας διασφαλίζοντας παράλληλα δίκαιη πρόσβαση για όλες τις σχετικές ομάδες πληθυσμού.
Ακόμη και πριν από την έναρξη της κρίσης, υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφόρων χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ ως προς αυτό. Ο βαθμός στον οποίο οι χώρες ήταν προετοιμασμένες να επιτύχουν αυτούς τους στόχους ακόμη και υπό συνθήκες κρίσης διέφερε. Από αυτή την άποψη, η ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση της κρίσης εξαρτάται από πολλούς βασικούς παράγοντες.
Καλά προετοιμασμένες χώρες όπως η Εσθονία, η Σουηδία, ο Καναδάς και η Δανία ξεχωρίζουν λόγω της υψηλής
βαθμό ψηφιοποίησης στα εκπαιδευτικά τους συστήματα.
Οι ψηφιακές δεξιότητες, δηλαδή η ικανότητα αποτελεσματικής χρήσης της ψηφιακής υποδομής, είναι επίσης σημαντικές. Για να μπορέσουν να παρέχουν ψηφιακή υποδομή αυτής της ποιότητας, τα εκπαιδευτικά συστήματα ή τα σχολεία πρέπει με τη σειρά τους να διαθέτουν επαρκείς οικονομικούς πόρους.
Το κλείσιμο των σχολείων έθεσε θεμελιώδεις προκλήσεις στα εκπαιδευτικά συστήματα. Ένα σημαντικό ερώτημα ήταν πώς να συνεχίσει να παρέχει εκπαίδευση υψηλής ποιότητας παρά τα lockdown. Στο μέτρο του δυνατού, ο στόχος ήταν να το πετύχει αυτό χωρίς προβλήματα, καθώς οι ασυνέχειες κινδύνευαν να θέσουν σε περαιτέρω κίνδυνο την εκπαιδευτική επιτυχία των παιδιών που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, σε ιδιαίτερα περιβάλλοντα.
Η απρόσκοπτη μετάβαση από τη διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο σε σε τηλεκπαίδευση ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη κυρίως στις σκανδιναβικές χώρες, όπου ήδη υπήρχαν προϋποθέσεις και το διδακτικό προσωπικό είχε ήδη τις απαραίτητες δεξιότητες.
H Ελλάδα πάντως είναι 4η από το τέλος στη Διαθεσιμότητα αποτελεσματικών διαδικτυακών πλατφορμών.
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, «από τον πίνακα προκύπτει, ότι η θέση της Ελλάδας το 2019 ήταν στην 22η θέση και μετά ανέβηκε στην 6η θέση».
«Προτεραιότητά μας από την αρχή της κρίσης της πανδημίας ήταν να μη χαθούν ώρες διδασκαλίας. Να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, παρά τις αντίξοες συνθήκες, να διατηρηθεί στενή η επαφή μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με τους εκπαιδευτικούς τους.
Έρευνα του Bertelsmann Stiftung σε χώρες ΟΟΣΑ (OECD) δείχνει, ότι όταν αναλάβαμε την ηγεσία το 2019, η ετοιμότητα της χώρας μας για να αντιμετωπίσει την πανδημία στην εκπαίδευση ήταν από τις χαμηλότερες σε χώρες του ΟΟΣΑ, στην 22η θέση. Εν συνεχεία όμως η χώρα μας έκανε ένα μεγάλο άλμα και ανέβηκε στην 6η θέση στην ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία. Αυτό το αποτέλεσμα πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μας και στις οικογένειές τους, πιστώνεται στην εκπαιδευτική μας κοινότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
naftemporiki.gr