Από 1/3/20 με τον ν.4670/20 (ΦΕΚ 43/ τ.Α’) ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) μετονομάστηκε σε Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και εντάχθηκε σε αυτόν το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), ολοκληρώνοντας τη μεγαλύτερη διοικητική και οργανωτική ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής της χώρας, γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]
Από 1/3/20 με τον ν.4670/20 (ΦΕΚ 43/ τ.Α’) ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) μετονομάστηκε σε Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και εντάχθηκε σε αυτόν το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ), ολοκληρώνοντας τη μεγαλύτερη διοικητική και οργανωτική ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής της χώρας.
Ολοκληρώνοντας; Οι υπερπαραγωγές έχουν σκληρές καρδιές. Δεν γίνεται έτσι απλά Μπετόβεν ο Λούντβιχ. Αλλού οι συντάξεις, αλλού το πρωτόκολλο, ηλεκτρονικές διευθύνσεις που δεν υφίστανται. Κουβάρι... που δεν ξετυλίγεται με χάρη. Ευγενικοί είναι οι άνθρωποι στο πολυδιαφημισμένο 1555, πρόθυμοι να λύσουν απορίες, πλην χάνονται στις ειδικές διατάξεις που ισχύουν ακόμα ανά πρώην Ταμείο, νυν διεύθυνση του Φορέα (π.χ. πρώην ΙΚΑ, πρώην ΟΑΕΕ, πρώην ΟΓΑ).
Νυν και κάποιοι πρώην συνυπάρχουν. Ας πούμε το ΟΑΠ-ΔΕΗ στη Μυλλέρου ακόμη ζει, οι υπάλληλοι εκεί δεν γνωρίζουν πότε και πού θα μεταφερθούν. Θέλει η χήρα, που ποτέ δεν έχει εργαστεί, σ’ αυτήν η σύνταξη του θανόντος να μεταβιβαστεί. Πώς η υπόθεση θα διεκπεραιωθεί; Ρωτάει στο τοπικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ την παραπέμπουν στη Μυλλέρου -ναυτικά μίλια μακριά-, της δίνουν και μια λίστα με χαρτιά, που δεν είναι ούτε τα μισά απαιτούμενα, παίρνει στο 1555 της λένε ηλεκτρονικά γίνονται αυτά, για τη διακοπή της σύνταξης της δίνουν email, που δεν υπάρχουν πια (;), για την επικουρική πρέπει να πάει στην Ακαδημίας, α, είναι και τα έξοδα κηδείας.
Δι’ ευχών των αγίων αντοχών αυτού/ής που ανέλαβε με το «θηρίο» να αναμετρηθεί. Η χήρα, μεγάλη γυναίκα, αδυνατεί. Υποτίθεται ότι στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί η φυσική παρουσία και το αποτέλεσμα είναι προσθήκη γραφειοκρατίας.
Διαβάζω στην ιστοσελίδα του EΦΚΑ ότι «όποιος δεν έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο ή εξοικείωση με την τεχνολογία, μπορεί να επισκεφτεί οποιοδήποτε ΚΕΠ, όπου οι υπάλληλοι θα τον βοηθήσουν άμεσα». Άμεσα; Ένα συγκεκριμένο που επισκέφτηκα, πόρτα έφαγα. Το πρόβλημά μου δεν ήταν η τεχνολογία, αλλά ποια είναι τα βήματα και η διαδικασία. «Μη μας μπλέκετε, στον ΕΦΚΑ πηγαίνετε».
Τουλάχιστον στο τηλεφωνικό κέντρο Εξυπηρέτησης πολιτών 1555 καλείς χωρίς χρέωση, ενώ στο 14500 (ραντεβού 7 νοσοκομείων, ανάμεσά τους τα αντικαρκινικά Αθηνών και Πειραιά) πληρώνεις από 0,79 ευρώ ανά λεπτό μέχρι 1,19 ευρώ το πρώτο λεπτό και μετά ανά δευτερόλεπτο.
Κάθε Μινώταυρος θέλει τον λαβύρινθό του. Και τον οβολό του.