Auto
Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2021 17:26

Citroën My Ami Buggy Concept: Gadget αναψυχής εκτός …ορίων

Πρόκειται για μια απελευθερωμένη και ξεχωριστή απεικόνιση ενός gadget που έχει σχεδιαστεί για να κάνει απολαυστικό τον ελεύθερο χρόνο με ένα νέο τρόπο. Αυτό μας λέει η Citroën για το My Ami Buggy Concept, προσθέτοντας ότι επιδεικνύει ένα εξωστρεφές, πολύχρωμο και μυώδες στυλ που εξακολουθεί και παραμένει πολύ απλό και λειτουργικό για την καθημερινή χρήση. Οι ομάδες της Citroën που ασχολήθηκαν με το project, δημιούργησαν αυτό το εντελώς απελευθερωμένο Ami, που απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό, εύχρηστο όχημα με έντονη προσωπικότητα και πληθωρικό χαρακτήρα.

Πρόκειται για μια απελευθερωμένη και ξεχωριστή απεικόνιση ενός gadget που έχει σχεδιαστεί για να κάνει απολαυστικό τον ελεύθερο χρόνο με ένα νέο τρόπο. Αυτό μας λέει η Citroën για το My Ami Buggy Concept, προσθέτοντας ότι επιδεικνύει ένα εξωστρεφές, πολύχρωμο και μυώδες στυλ που εξακολουθεί και παραμένει πολύ απλό και λειτουργικό για την καθημερινή χρήση. Οι ομάδες της Citroën που ασχολήθηκαν με το project, δημιούργησαν αυτό το εντελώς απελευθερωμένο Ami, που απευθύνεται σε όλους όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό, εύχρηστο όχημα με έντονη προσωπικότητα και πληθωρικό χαρακτήρα.

Είναι, δηλαδή, μια πρόσκληση για όλους τους λάτρεις της ανεξαρτησίας που θα μπορούν, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, να δουν τους εαυτούς τους ως εξερευνητές σε δύσβατους δρόμους ή στις παραλίες. Ένα όχημα αναψυχής για τα Σαββατοκύριακα, τις διακοπές δίπλα στη θάλασσα ή στην εξοχή, που θα κερδίσει τους χρήστες με την πρακτικότητά του. Ένα μοντέλο με ηλεκτρική λειτουργία που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς ρύπους κίνηση, προσφέροντας την απόλυτη απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης σε αρμονία με το περιβάλλον, που ενισχύεται από την απουσία θυρών και την ύπαρξη πανοραμικής οροφής.

Η εμφάνισή του εμπνέει ασφάλεια με τα φαρδιά τρακτερωτά ελαστικά του να είναι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Tο My Ami Buggy έχει έναν περιπετειώδη χαρακτήρα, που τονίζεται εμπρός και πίσω από τα bull-bars, τα προστατευτικά των προβολέων, τους προφυλακτήρες και τις προστατευτικές μάσκες, στο κέντρο των οποίων βρίσκονται τα σήματα της Citroën. Από το πλάι, η σιλουέτα του Ami ενισχύεται από τα ανανεωμένης σχεδίασης τόξα των τροχών και τις σωληνωτές ενισχύσεις χαμηλά κατά μήκος του αμαξώματος. Στην οροφή, η σχάρα και ο εφεδρικός τροχός τονίζουν το πνεύμα της περιπέτειας του concept. Όλα αυτά τα διακοσμητικά στοιχεία “συνδέονται” σε ένα ενιαίο σχήμα με μαύρο χρώμα.

Η μπάρα με τα φώτα LED στο εμπρός μέρος της οροφής, αποτελεί άλλη μια περιπετειώδη πινελιά ενισχύοντας την ορατότητα τη νύχτα ή σε ομίχλη. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, τα φώτα LED ανάβουν σε χαμηλή ένταση για να δίνουν μια ατμόσφαιρα “κατασκήνωσης”, που ενισχύεται και από τη μουσική που ακούγεται από το αποσπώμενο ηχείο του αυτοκινήτου.

Οι πόρτες έχουν αφαιρεθεί και αντικαταστάθηκαν από αδιάβροχο διάφανο ύφασμα και μπορούν να κλείνουν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν, αποτελώντας παραπομπή και στο πνεύμα του Mehari. Είναι εξοπλισμένες με φερμουάρ για να κλείνουν την καμπίνα των επιβατών, με ανοίγματα που παραπέμπουν στις πόρτες των συμβατικών οχημάτων. Αυτές οι πρακτικές προστατευτικές κουρτίνες μπορούν να αφαιρεθούν, να τυλιχθούν και να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα σε ειδικούς σάκους αποθήκευσης.

Πάνω από το παρμπρίζ έχει τοποθετηθεί ένα σκίαστρο οροφής, το οποίο προσφέρει προστασία από αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ το καλοκαίρι κάνει σκιά, προστατεύοντας τους επιβάτες από τις ακτίνες του ήλιου.

Τα φαρδιά ελαστικά με την ειδική χάραξη και οι ματ χρυσές ζάντες τους με το χαρακτηριστικό offset, προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση και αυξημένη σταθερότητα σε κάθε επιφάνεια.

Παρά το γεγονός πως το πρωτότυπο είναι στην ουσία μια έκφραση χωρίς περιορισμούς για τους σχεδιαστές, αυτό που έχουμε μπροστά μας ως αποτέλεσμα της έμπνευσής τους, έχει εξασφαλιστεί πως θα είναι ταυτόχρονα μια ρεαλιστική και αποτελεσματική πρόταση. Η αναθεώρηση ορισμένων στοιχείων ήταν μια πραγματική πρόκληση για τους τεχνικούς που, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρειάστηκε να συνδέσουν απευθείας στο σωληνωτό πλαίσιο διάφορα εξαρτήματα για να βεβαιωθούν ότι είναι ασφαλή για χρήση. Αυτό συμβαίνει συγκεκριμένα με τις μπάρες, αλλά και τον εφεδρικό τροχό στην οροφή.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού στόχευε να είναι απόλυτα εργονομικός, ώστε να διευκολύνει τις κινήσεις μέσα στην καμπίνα, διασφαλίζοντας ότι ο χειρισμός των διαφόρων αντικειμένων θα είναι διαισθητικός, δεν θα απαιτεί οπτική επαφή από οδηγό - συνοδηγό. Για παράδειγμα, ο τροχός σύσφιξης που χρησιμοποιείται για τη συγκράτηση αντικειμένων ή την πραγματοποίηση προσαρμογών, χρησιμοποιείται επανειλημμένα, διασφαλίζοντας συνέπεια που θα έχει ως αποτέλεσμα τη γρήγορη εξοικείωση με τη χρήση του. Ο σχεδιασμός του είναι τέτοιος που μπορεί να το χειρίζεται ένας από τους δύο επιβαίνοντες, ενστικτωδώς. Δεδομένου ότι οι μηχανισμοί στερέωσης πολλών από τα αξεσουάρ έχουν σχεδιαστεί με τον ίδιο τρόπο, είναι εγκάρσιοι και μπορούν να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν σε διαφορετικά σημεία στο χώρο επιβατών, όπως γίνεται στα παιχνίδια με δημιουργικές κατασκευές.

Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, με τη θήκη για την τοποθέτηση μιας κάμερας που θεωρείται απαραίτητη για να απαθανατίσουν και να μοιραστούν άμεσα στιγμιότυπα από τα ταξίδια και τις περιπέτειες οι επιβαίνοντες. Η εγκατάσταση της κάμερας σε διαφορετικά σημεία, όπως είναι τα πλαίσια των θυρών εκατέρωθεν, γίνεται με μια απλή κίνηση.  Η ποτηροθήκη που μπορεί να φιλοξενήσει και μπουκάλι, βρίσκεται είτε στο ταμπλό, είτε στη θέση που αντικαθιστά τη θήκη τσάντας του My Ami. Η βάση για το smartphone που σχεδιάστηκε ειδικά για το My Ami, έχει μετατραπεί σε μια κυλινδρική βάση στήριξης και διαθέτει ένα στρογγυλό χειριστήριο σύσφιξης στη δεξιά της πλευρά για να κρατά το τηλέφωνο στη θέση του. Ο κύλινδρος μπορεί να “χαραχθεί” για να φέρει το όνομα του ιδιοκτήτη και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν. Ένα νέο κωνικό στήριγμα έχει σχεδιαστεί για να στερεώνεται το αποσπώμενο ηχείο στη στρογγυλεμένη εσοχή που υπάρχει στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι.

Το concept χρησιμοποιεί συνολικά τρία χρώματα: μαύρο, χακί και κίτρινο. Το μαύρο, εμπνευσμένο από εξοπλισμό κάμπινγκ, ενισχύει τη λειτουργική και στιβαρή εικόνα του οχήματος. Η διαφορετική προσέγγιση στο μαύρο - Ανοδιωμένο Μαύρο στους θόλους των τροχών και στην οροφή και Speckled Black για σφυρήλατο εφέ στο πίσω μέρος - συμπληρώνουν τέλεια τις αποχρώσεις του ανοδιωμένου Χακί και του Citric Yellow, μεταφέροντας μια συνολικά περιπετειώδη εμφάνιση που ενισχύεται από τις πολύ προσεγμένες λεπτομέρειες. Έχει ένα δίχρωμο αμάξωμα που του προσδίδει μια πολύ ελκυστική και δυναμική σχεδίαση: ανοδιωμένο χακί εμπρός και μαύρο πίσω, μια αλληλεπίδραση συμμετρίας που στοχεύει επίσης στο να κάνει ξεχωριστό το εμπρός από το πίσω μέρος του οχήματος. Η απόχρωση του ανοδιωμένου Khaki είναι μια παραπομπή στη φύση, ενώ το μαύρο, που τονίζει το δυναμισμό, κάνει τα χρώματα αναλόγως του φωτισμού να φαίνονται πιο δυναμικά. Η επιλογή του μαύρου υποκινήθηκε επίσης από την επιθυμία να χρησιμοποιηθεί το σκούρο ως καμουφλάζ για τα σημάδια της λάσπης στο αμάξωμα.  Πολλά βασικά στοιχεία του ειδικού μοντέλου αναδεικνύονται από μια χροιά κιτρικού χρώματος, συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, του καλωδίου φόρτισης, των γραφικών στις πόρτες, καθώς και των αποσκευών, αλλά και ορισμένων αξεσουάρ. Αυτή η ιδιαίτερη λεπτομέρεια στην επιλογή του χρώματος, υποδηλώνει επίσης ότι τα τονισμένα αντικείμενα εξυπηρετούν και ένα λειτουργικό σκοπό. Για να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο την προσαρμογή στο εκάστοτε προσωπικό στυλ, κάποιες πρόσθετες τεχνικές λεπτομέρειες κάνουν το όχημα πιο “ζωντανό”.

Η λέξη “Pilot” εμφανίζεται στην οροφή, στην πλευρά του οδηγού και η λέξη “Copilot” στην πλευρά του συνοδηγού, ενώ παραπέμποντας και στους αγώνες αυτοκινήτων, ο αριθμός 01 εμφανίζεται στο κάθισμα του οδηγού και το 02 στο κάθισμα του συνοδηγού. Κίτρινα αυτοκόλλητα σε σχήμα βέλους κάτω από τα σπόιλερ δείχνουν την κατεύθυνση του ανέμου, ως παραπομπή στην αεροπορία. Παρόμοια διακόσμηση συναντάμε και στα τόξα των τροχών. Ένα σήμα “+” βρίσκεται στον εξωτερικό καθρέπτη από την πλευρά του οδηγού και είναι παραπομπή στον ηλεκτροκινητήρα και τους ακροδέκτες της μπαταρίας, δίνοντας το στίγμα του αυτοκινήτου για όσους το βλέπουν σε θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για ηλεκτρικά οχήματα. Τρεις τομείς του My Ami Buggy Concept έχουν γίνει αντικείμενο ιδιαίτερης εσωτερικής διακόσμησης: τα καθίσματα, οι αφαιρούμενοι χώροι αποθήκευσης και ο χώρος αποσκευών.

Το My Ami Buggy Concept διαθέτει νέα αφρώδη υλικά με διπλάσιο πάχος –από 35 στα 70 χιλιοστά- στα καθίσματα, σύμφωνα με το πρόγραμμα Advanced Comfort®. Η προσθήκη αφρού έχει κάνει τα καθίσματα ελαφριά και μαλακά. Μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν για να αντικατασταθούν ή να πλυθούν. Κατασκευάζονται με τη συναρμολόγηση δύο τμημάτων στο σχήμα κοχυλιών, το ένα πάνω στο άλλο με έμπνευση από τις σημαδούρες παραλίας, δημιουργώντας ένα “σύνδεσμο” με τον κόσμο των αξεσουάρ παραλίας. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι “έξυπνοι” και φορητοί. Ο καθένας από αυτούς έχει τη δική του λειτουργία μέσα στην καμπίνα επιβατών, αλλά μπορούν και να χρησιμοποιηθούν και εκτός του αυτοκινήτου – για παράδειγμα, σε κάποιο πικνίκ.

Οι κάδοι αποθήκευσης στο ταμπλό, αξεσουάρ που είναι ήδη διαθέσιμα στο My Ami, έχουν επανασχεδιαστεί. Μια ματ χρυσή σχάρα είναι στερεωμένη πάνω από τους κάδους για να εμποδίζει την κίνηση των αντικειμένων που μπορούν να τοποθετηθούν εκεί. Επίσης, έχει σχεδιαστεί μια ειδική σειρά αποσκευών, κάθε αντικείμενο της οποίας ταιριάζει απόλυτα στους εσωτερικούς χώρους του οχήματος. To τσαντάκι μέσης του σετ, συνδέεται με έναν μαγνήτη στο κέντρο του τιμονιού, με ειδική εσοχή, ενώ μπορεί επίσης να στηριχθεί και στη ζώνη μέσω της θηλιάς που έχει επάνω της. Η ναυτική τσάντα με το πτερύγιο έχει τη δική της θέση κάτω από το ταμπλό, στον αποθηκευτικό χώρο που χωράει και μπορεί να στηρίξει σταθερά μια βαλίτσα καμπίνας στο Ami. Στο κάτω μέρος, μια σωληνοειδής δομή την αποτρέπει από το να κινείται.

Ένας αποθηκευτικός χώρος είναι επίσης ενσωματωμένος στις πόρτες στο ύψος του καθίσματος. Αυτός μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε είδος αντικειμένου ή μια μεγάλη αποσπώμενη τσάντα ειδικά σχεδιασμένη για αποθήκευση εκεί, η οποία μπορεί να ανοίξει από μέσα. Έτσι μπορεί να χρησιμεύσει ως χώρος αποθήκευσης.  Το καλώδιο φόρτισης από την άλλη, τοποθετείται σε μια θήκη στο πλαίσιο της πόρτας του συνοδηγού και έχει σχήμα λαβής για να διευκολύνει τον χειρισμό.

Τα αξεσουάρ του My Ami Buggy Concept είναι κάτι περισσότερο από μια άσκηση με στυλ. Έπρεπε να είναι λειτουργικά. Οι σχεδιαστές έβαλαν όλη τους τη δημιουργικότητα για να λειτουργήσουν όπως όλοι όσοι αρέσκονται στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες, προκειμένου να μπορέσουν να δημιουργήσουν λειτουργικά gadgets για να είναι στις εκδρομές, τόσο ευχάριστα, όσο και πρακτικά.  Αυτό είναι ένα πολύ ευχάριστο και γρήγορο βήμα, για την υπεροχή και την ταχύτητα που προσφέρει η τρισδιάστατη εκτύπωση αξεσουάρ. Κάθε ένα από αυτά που βλέπουμε έχει σχεδιαστεί από την αρχή και χάρη στην 3D εκτύπωση, μπορεί να αναπαραχθεί σε όσα αντίτυπα απαιτηθούν αναλόγως της ζήτησης.

Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, το My Ami Buggy Concept είναι πάνω από όλα μια πρόσκληση για να διασκεδάσετε και να ικανοποιήσετε τη δίψα σας για ελευθερία, αναψυχή και κίνηση εκτός ορίων. Είναι μια μελέτη με ξεχωριστό στυλ που θα μπορούσε να μπει στη χριστουγεννιάτικη λίστα. Απεικονίζει ένα από τα πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να εξελιχθούν γύρω από το Ami, το ιδιαίτερο αυτό όχημα που εξελίχθηκε από τη Citroën και όπως όλα δείχνουν είναι έτοιμο να εξερευνήσει νέους ορίζοντες στην ηλεκτρική κινητικότητα.