Τον τρόπο καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους υγειονομικούς, αλλά και τον περιορισμό της ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης στους τρεις μήνες προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης
Τον τρόπο καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους υγειονομικούς, αλλά και τον περιορισμό της ισχύος του πιστοποιητικού νόσησης στους τρεις μήνες προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ειδικότερα, προβλέπεται η καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στο ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό που υπηρετεί στις μνημονευόμενες δομές και φορείς υγείας, [νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), στρατιωτικά και πανεπιστημιακά νοσοκομεία, Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), κέντρα υγείας, αγροτικά ιατρεία, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, Γενικά Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και Θήρας, Ειδικό Κέντρο Υγείας και Ψυχιατρική Μονάδα Κρατουμένων Κορυδαλλού και Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α)].
Η οικονομική ενίσχυση καταβάλλεται με τη μισθοδοσία μηνός Δεκεμβρίου 2021, στο ακέραιο, εφόσον οι κατά τα ανωτέρω δικαιούχοι έχουν μισθοδοτηθεί καθ’ όλο το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουάριου 2021 μέχρι και την 30η Νοεμβρίου 2021 και ισούται με το ήμισυ του καταβαλλομένου μηνιαίου βασικού μισθού των δικαιούχων για το προαναφερόμενο διάστημα. Σε αντίθετη περίπτωση καταβάλλεται τμήμα αυτής, ανάλογο προς το χρονικό διάστημα της μισθοδοσίας των δικαιούχων.
Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της διάτακης, όσοι εκ του προσωπικού που απασχολείται στους παραπάνω φορείς απουσιάζουν με οποιαδήποτε άδεια καθ' όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα, με εξαίρεση την αναρρωτική άδεια, και όσοι έχουν τεθεί σε αναστολή καθηκόντων κατ' εφαρμογή του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α' 42). Σε περίπτωση άρσης της αναστολής με απόφαση του φορέα, ο δικαιούχος λαμβάνει τμήμα της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης.
Η παραπάνω παροχή, δεν προσμετράται στο ανώτατο όριο αποδοχών του άρθρου 28 του ν. 4354/2015, είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση η προτεινόμενη διάταξη κρίνεται αναγκαία εν είδει αποζημίωσης του ιατρικού και λοιπού προσωπικού νοσοκομείων και φορέων του υπουργείου Υγείας, οι οποίοι πρωτίστως κλήθηκαν να διαχειριστούν και εξακολουθούν να διαχειρίζονται την τεράστια πίεση του Εθνικού Συστήματος Υγείας από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19, θέτοντας τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους σε κίνδυνο για την προάσπιση της δημόσιας υγείας.
Παράλληλα, μειώνεται στο ήμισυ (από 180 σε 90 ημέρες) το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν υπέχουν την υποχρέωση εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού:
α. οι νοσήσαντες από κορωνοϊό που έχουν την κατοικία ή τη συνήθη διαμονή τους εντός της Ελληνικής Επικράτειας και έχουν γεννηθεί έως και την 31η.12.1961
β. το μνημονευόμενο προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό, φοιτητές και σπουδαστές Επιστημών Υγείας που συμμετέχουν σε εκπαιδευτική διαδικασία σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς υγείας) ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών δομών υγείας όπως αυτές ορίζονται καθώς και μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων και φροντίδας ατόμων με αναπηρία.