«Εφαρμόζοντας την κυβερνητική δέσμευση για μετατροπή της Ελλάδας σε τουριστικό προορισμό βιώσιμης ανάπτυξης, το υπουργείο Τουρισμού εκπονεί ειδική μελέτη για τη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης των δύο household brands (παγκόσμια αναγνωρίσιμα Brands) του τουριστικού μας προϊόντος, της Μυκόνου και της Σαντορίνης», δηλώνει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο Βασίλης Κικίλιας.
«Εφαρμόζοντας την κυβερνητική δέσμευση για μετατροπή της Ελλάδας σε τουριστικό προορισμό βιώσιμης ανάπτυξης, το υπουργείο Τουρισμού εκπονεί ειδική μελέτη για τη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης των δύο household brands (παγκόσμια αναγνωρίσιμα Brands) του τουριστικού μας προϊόντος, της Μυκόνου και της Σαντορίνης», δηλώνει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο Βασίλης Κικίλιας.
Ο υπουργός Τουρισμού αποκαλύπτει ότι στη μελέτη αυτή θα αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση στα δύο νησιά ως προς τις εισερχόμενες τουριστικές ροές, το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν και τις υποδομές τους, με στόχο τη μετατροπή τους από «επιβαρυμένα νησιά τουριστικής αιχμής» σε «πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης».
Σχετικά με τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, επισημαίνει ότι το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου είχαμε αύξηση των αφίξεων κατά 79,2% και των εισπράξεων κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, οι οποίες αντιστοιχούν στο 50% των εισπράξεων ολόκληρου του 2019, ενώ τον Αύγουστο οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στο 75,8% εκείνων του Αυγούστου του 2019. Συμπληρώνει ότι τον Σεπτέμβριο η πληρότητα στα ξενοδοχεία ξεπέρασε το 65% σε όλη τη χώρα, τον Οκτώβριο είδαμε σημαντική κινητικότητα και στους ορεινούς μας προορισμούς, με έντονη δραστηριότητα και από τον εσωτερικό μας τουρισμό, ενώ και τον Νοέμβριο που διανύουμε υπάρχει ακόμα κινητικότητα σε αρκετές τουριστικές περιοχές της Ελλάδας και ανακάμπτει σταδιακά το city break.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι η ώρα του ταμείου για την φετινή τουριστική σεζόν δεν έχει φτάσει ακόμη. Στοχεύαμε για εισπράξεις 5-6 δις ευρώ και πάμε για πάνω από 10 δις», τονίζει ο κ. Κικίλιας. Ο υπουργός Τουρισμού δηλώνει ότι ο ελληνικός τουρισμός πήγε καλά «γιατί δώσαμε από νωρίς το πλαίσιο βάσει του οποίου θα κινηθούμε. Είπαμε πότε και πώς θα ανοίξουμε, με ποια πρωτόκολλα και με τι μέτρα. Δώσαμε ορατότητα να κάνουν τον προγραμματισμό τους με τις λιγότερες δυνατές εκπλήξεις βάσει της δεδομένης πραγματικότητας της πανδημίας και προτάξαμε το αίσθημα της ασφάλειας που αποτελούσε το πρώτο κριτήριο για την επιλογή προορισμού αυτή την χρονιά. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι χάρη στην πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την έκδοση ενός ευρωπαϊκού ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού, διευκολύνθηκε στο μέγιστο βαθμό η κινητικότητα των ταξιδιωτών των χωρών της Ε.Ε., αλλά και τρίτων χωρών που υιοθέτησαν την σχετική πρωτοβουλία».
Αναφορικά με την επόμενη τουριστική περίοδο, ο κ. Κικίλιας αναφέρει ότι είναι νωρίς ακόμη να κάνουμε προβλέψεις, ωστόσο τα δείγματα είναι θετικά, κάτι που διαπίστωσε και ο ίδιος στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις σε Παρίσι και Λονδίνο, αλλά και στις συνεχείς επαφές του με αεροπορικές εταιρείες και tour operators. «Οι προκρατήσεις κινούνται σε αυξημένα επίπεδα σε σχέση με το 2019, ενώ όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων τους για τους ελληνικούς προορισμούς προσθέτοντας νέα δρομολόγια, αλλά και επεκτείνοντας την χρονική διάρκεια. Από τα μέσα Μαρτίου αρχές Απριλίου θα ξεκινήσει η σεζόν, νωρίτερα από ποτέ», δηλώνει, θέτοντας ως στόχο το 2022 να ξεπεραστεί το 2019.
«Αυτό δεν είναι μια αυτόματη διαδικασία. Χρειάζεται σωστός σχεδιασμός και προετοιμασία από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Και τα οφέλη μιας επιτυχημένης χρονιάς διαχέονται σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και οικονομία. Τα καλά αποτελέσματα στον τουρισμό είναι εθνικός στόχος και ως τέτοιον πρέπει να τον αντιμετωπίζουν όλοι», επισημαίνει. Ερωτώμενος για τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας, δεδομένου ότι η μετάλλαξη «Δέλτα» φαίνεται να μας οδηγεί σε έναν πολύ δύσκολο χειμώνα, ο κ. Κικίλιας δηλώνει ότι «η πανδημία, αυτή η παγκόσμια κρίση δημόσιας υγείας, δεν είναι μια γραμμική διαδικασία, έχει εξάρσεις και υφέσεις. Ο ιός είναι εδώ και χτυπάει πρωτίστως και πολλές φορές βαριά όσους δεν έχουν εμβολιαστεί. Είναι θετικό πως υπάρχει μια σημαντική αύξηση των συμπολιτών μας προκειμένου να εμβολιαστούν, γιατί συνειδητοποιούν ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος προστασίας της ανθρώπινης ζωής. Η πιστή εφαρμογή των κανόνων υγιεινής, των μέτρων και ο αποτελεσματικός έλεγχός τους, μπορούν να βοηθήσουν σε αυτή τη μεγάλη εθνική προσπάθεια».
Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού ανακοινώνει την πραγματοποίηση της μικτής υπουργικής Επιτροπής Ελλάδος-Τουρκίας για τον Τουρισμό την επόμενη εβδομάδα στη Σμύρνη, όπου θα συναντηθεί και με τον Τούρκο ομόλογό του. «Η προηγούμενη μικτή υπουργική επιτροπή στον τομέα του Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε πριν από 10 χρόνια, τον Οκτώβριο του 2011. Από τότε, οι διμερείς μας σχέσεις έχουν περάσει μέσα από δύσκολα μονοπάτια, ενώ έχουν αλλάξει πολλά στις οικονομίες μας αλλά και στον τουρισμό.
Η Τουρκία είναι μια χώρα με την οποία επιδιώκουμε ειλικρινώς σχέσεις καλής γειτονίας. Ταυτόχρονα, είναι μια χώρα με την οποία έχουμε συγκεκριμένες διαφορές και προβλήματα. Ο τουρισμός όμως είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρχει ένα μίνιμουμ επίπεδο συνεννόησης και περαιτέρω ενδυνάμωσης των σχέσεων μας. Αυτό θα επιδιώξουμε στη Σμύρνη την επόμενη εβδομάδα και προσδοκώ να επιστρέψουμε με θετικές ειδήσεις. Το έχουν ανάγκη και οι δύο χώρες και οι λαοί τους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.