Μετά τη Γερουσία και η Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε αργά χθες το βράδυ το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα του προέδρου Τζο Μπάιντεν για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας.
Μετά τη Γερουσία και η Βουλή των Αντιπροσώπων ενέκρινε αργά χθες το βράδυ το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα του προέδρου Τζο Μπάιντεν για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας.
Το σχέδιο προβλέπει τη διάθεση 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για νέες επενδύσεις σε υποδομές τα επόμενα 10 χρόνια.Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με 228 ψήφους υπέρ έναντι 206 κατά. Αξίζει να σημειωθεί οτι ψήφισαν το νομοσχέδιο 13 Ρεπουμπλικάνοι βουλευτές ,ενώ το καταψήφισαν 6 Δημοκρατικοί.
Η απόφαση προβλέπει τη διάθεση 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε διάστημα 10 ετών για την κατασκευή γεφυρών και αυτοκινητοδρόμων, τη βελτίωση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο και τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας. Το μέτρο περιλαμβάνει επίσης τη μεγαλύτερη επένδυση των Ηνωμένων Πολιτειών για την αντιμετώπιση της κλιματική αλλαγής : 50 δισεκατομμύρια δολάρια θα βοηθήσουν τις κοινότητες να αντιμετωπίσουν τις καταστροφικές πυρκαγιές, τις πλημμύρες, τις καταιγίδες και τις ξηρασίες -φαινόμενα που έχουν επιδεινωθεί από την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Για τον πρόεδρο Μπάιντεν, η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις υποδομές εκπληρώνει έναν τεράστιο νομοθετικό στόχο που είχε υποσχεθεί να επιτύχει από τις πρώτες μέρες της προεδρίας του: τη μεγαλύτερη ενιαία επένδυση ομοσπονδιακών πόρων για έργα υποδομής.
Η αριστερή πτέρυγα του κόμματος άσκησε πίεση
Τα επόμενα χρόνια, περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια θα διατεθούν για την επέκταση ή την ανακαίνιση δρόμων και γεφυρών. Περίπου 39 δισεκατομμύρια δολάρια προορίζονται για τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες και άλλα 66 δισεκατομμύρια δολάρια για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Προορίζονται επίσης κονδύλια για την επέκταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για την προώθηση ηλεκτρικών λεωφορείων. Συνολικά υπολογίζονται 42 δισ. δολάρια για λιμάνια και αεροδρόμια. Το πακέτο προορίζεται επίσης να χρηματοδοτήσει την επέκταση των συνδέσεων Internet υψηλής ταχύτητας. Περίπου 65 δισεκατομμύρια δολάρια πρόκειται επίσης να δοθούν για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας.
Το πακέτο υποδομών είχε ήδη περάσει από τη Γερουσία τον Αύγουστο μετά από μακρές διαπραγματεύσεις.
Η ψηφοφορία στη Βουλή των Αντιπροσώπων είχε καθυστερήσει πάρα πολύ, καθώς οι Δημοκρατικοί από την αριστερή πτέρυγα του κόμματος χρησιμοποίησαν την ψήφο ως μοχλό στις εσωτερικές διαπραγματεύσεις για το δεύτερο, ακόμη μεγαλύτερο πακέτο επενδύσεων στην κοινωνική και κλιματική προστασία, το οποίο συνάντησε κάποια αντίσταση στο Δημοκρατικό Κόμμα.
Το δεύτερο πακέτο προβλέπει διεύρυνση των κοινωνικών παροχών στη χώρα και μεγάλα ποσά για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης - που χρηματοδοτούνται από αυξήσεις φόρων για τις εταιρείες και τους κορυφαίους εισοδηματίες. Οι μετριοπαθείς Δημοκρατικοί είχαν εκφράσει ανησυχίες για τις υψηλές δαπάνες και ζήτησαν να περικοπεί το πακέτο. Η αριστερή πτέρυγα του Δημοκρατικού κόμματος ήθελε να προωθήσει τις μεγαλύτερες δυνατές επενδύσεις στην κοινωνική και κλιματική αλλαγή και απειλούσενα μπλοκάρει το πακέτο υποδομών, εάν δεν εξασφαλιστεί ταυτόχρονα το μεγαλύτερο δεύτερο πακέτο.
Στα τέλη Οκτωβρίου, ο Μπάιντεν παρουσίασε τελικά την πρόταση για ένα περιορισμένο πακέτο κοινωνικής και κλιματικής αλλαγής - με όγκο 1,75 αντί για τα αρχικά προμματισθέντα 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.