Η εμπορευματική κίνηση από τη Μεγάλη Βρετανία προς το λιμάνι του Δουβλίνου έχει μειωθεί κατά ένα πέμπτο μετά το Brexit, ενώ οι συναλλαγές με την ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με έκθεση. Οι εξαγωγείς και οι εισαγωγείς στην Ιρλανδία αποφεύγουν τη διαδρομή Χόλιχεντ-Ντόβερ-Καλαί τους τελευταίους εννέα μήνες, παρακάμπτοντας τη Μεγάλη Βρετανία σε ένα από τα δεκάδες νέα δρομολόγια πορθμείων προς την ήπειρο που έχουν ανοίξει από την 1η Ιανουαρίου.
Η εμπορευματική κίνηση από τη Μεγάλη Βρετανία προς το λιμάνι του Δουβλίνου έχει μειωθεί κατά ένα πέμπτο μετά το Brexit, ενώ οι συναλλαγές με την ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με έκθεση. Οι εξαγωγείς και οι εισαγωγείς στην Ιρλανδία αποφεύγουν τη διαδρομή Χόλιχεντ-Ντόβερ-Καλαί τους τελευταίους εννέα μήνες, παρακάμπτοντας τη Μεγάλη Βρετανία σε ένα από τα δεκάδες νέα δρομολόγια πορθμείων προς την ήπειρο που έχουν ανοίξει από την 1η Ιανουαρίου.
Υπάρχουν τώρα 44 απευθείας ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ της Ιρλανδίας, της Γαλλίας και των χωρών της Μπενελούξ (BENELUX, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), από επτά που ήταν πριν από το Brexit, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ο υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Τόμας Μπερν.
Η έκθεση του Dublin Port, του Λιμανιού του Δουβλίνου, αποκαλύπτει το πλήγμα που επέφερε η έξοδος από την ΕΕ στο Χόλιχεντ και το Λίβερπουλ, τις κύριες βρετανικές πύλες εισόδου στην Ιρλανδία. Το Dublin Port λέει ότι μόνο τα μισά κοντέινερ προέρχονται πλέον από τη Μεγάλη Βρετανία, σε σύγκριση με το 64% πριν από το Brexit.
Συνολικά, το λιμάνι ανέφερε μείωση 21% στις συναλλαγές με τα λιμάνια της Βρετανίας τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ενώ σημειώθηκε αύξηση 36% στις συναλλαγές με την ΕΕ.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Ιρλανδίας, Σάιμον Κόβενεϊ, δήλωσε στο BBC: «Οι εταιρείες απλώς ψήφισαν βάσει των αποστάσεων. Για αυτούς η βεβαιότητα είναι αυτό που έχει σημασία, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν για το μέλλον».
Οι εισαγωγείς και οι εξαγωγείς αποφεύγουν τη Μεγάλη Βρετανία λόγω της γραφειοκρατίας του Brexit κατά την άφιξή τους στο Καλαί και στο Δουβλίνο στις διαδρομές επιστροφής.
Ο Ίμον Ο' Ρέιλι, ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Δουβλίνου, είπε ότι πιστεύει ότι αυτό θα γίνει ένα «μόνιμο χαρακτηριστικό» του εμπορίου. «Μετά από εννέα μήνες, ο αντίκτυπος του Brexit στο προφίλ του εμπορίου του λιμένα του Δουβλίνου έχει γίνει σαφής», είπε.
«Η μετακίνηση του ιρλανδικού εμπορίου στις αγορές της ΕΕ και μακριά από το Ηνωμένο Βασίλειο είχε επίσης ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των ρυμουλκούμενων που κινούνται μέσω του λιμένα του Δουβλίνου που συνοδεύονται από οδηγό», πρόσθεσε.
Το ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων που συνοδεύονται από οδηγό μειώθηκε από 32% σε 26%.
Η αλλαγή στα δρομολόγια «δημιουργούσε σημεία περιορισμού χωρητικότητας» στο λιμάνι, πρόσθεσε ο Ο' Ρέιλι. «Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο ναυτιλιακές εταιρείες που θέλουν να ξεκινήσουν υπηρεσίες στο Δουβλίνο, και οι οποίες δεν μπορούν να φιλοξενηθούν», είπε.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από τον Guardian