Εδώ και μια 5ετία, η Mercedes-Benz μας έχει εισαγάγει σε μια ξεχωριστή φιλοσοφία, με την κωδική συντόμευση «EQ», στη βάση του «Electric Intelligence», δηλαδή την «Ηλεκτρική Νοημοσύνη». Πρόκειται, στην ουσία, για ένα νέο εμπορικό σήμα, προερχόμενο από τις αξίες της μάρκας «Συναίσθημα και Ευφυΐα», το οποίο περιλαμβάνει όλες τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας. Έχει στο επίκεντρο τον πελάτη και εκτείνεται πέρα από το ίδιο το όχημα. Η «σφραγίδα» EQ προσφέρει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό οικοσύστημα προϊόντων, υπηρεσιών, τεχνολογιών και καινοτομιών.
Εδώ και μια 5ετία, η Mercedes-Benz μας έχει εισαγάγει σε μια ξεχωριστή φιλοσοφία, με την κωδική συντόμευση «EQ», στη βάση του «Electric Intelligence», δηλαδή την «Ηλεκτρική Νοημοσύνη». Πρόκειται, στην ουσία, για ένα νέο εμπορικό σήμα, προερχόμενο από τις αξίες της μάρκας «Συναίσθημα και Ευφυΐα», το οποίο περιλαμβάνει όλες τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας. Έχει στο επίκεντρο τον πελάτη και εκτείνεται πέρα από το ίδιο το όχημα. Η «σφραγίδα» EQ προσφέρει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό οικοσύστημα προϊόντων, υπηρεσιών, τεχνολογιών και καινοτομιών. Το φάσμα εκτείνεται από τα ηλεκτρικά οχήματα έως τα wallboxes και τις υπηρεσίες φόρτισης έως τις οικιακές μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Με τον καιρό, αρχίσαμε να γνωρίζουμε τα ηλεκτρικά μοντέλα της MB, με το εν λόγω προσδιοριστικό, φθάνοντας στη ναυαρχίδα EQS, με την πολυτέλεια και την τεχνολογία να βρίσκονται στο υπερθετικό βαθμό και αιχμή του δόρατος τη νέα γιγαντοοθόνη MBUX Hyperscreen.
Μας δόθηκε η ευκαιρία, πρόσφατα, να δούμε από κοντά σε πανελλήνια πρώτη, την μεγάλη αυτή «κυρία» που ηγείται του ηλεκτροκίνητου στόλου της εταιρίας. Μας την παρουσίασαν o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς, Γιάννης Καλλίγερος και ο διευθυντής μάρκετινγκ, Παναγιώτης Ριτσώνης, στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας, αποκαλύπτοντας, παράλληλα, την επίσης ηλεκτρική αλλά πιο …γήινη, EQB το 7θέσιο SUV, γα το οποίο θα επανέλθουμε σύντομα. Προς το παρόν, μένουμε στο βασικό θέμα, αφού αναφέρουμε, τηλεγραφικά, κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που μάθαμε: Στα επόμενα 8 χρόνια ο γερμανικός κολοσσός θα επενδύσει 40 δις ευρώ για την ανάπτυξη επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων, καθώς τα βαριά επαγγελματικά οχήματα της Mercedes ανήκουν, πλέον, σε άλλο κλάδο της γερμανικής εταιρίας, σύμφωνα με τις νέες οργανωτικές αλλαγές στη μητρική. Από αυτή την επένδυση ένα μεγάλο μέρος θα πάει στην ανέγερση 8 Giga factories για την κατασκευή μπαταριών, που σημαίνει ότι το 2030 η Mercedes-Benz θα έχει 9 Giga Factories. Η Mercedes θα συνεχίσει την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων έως το 2025, καθώς από το 2030 το «αστέρι» περνάει στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εποχή. Μέχρι τότε, θα έχουν αναπτυχθεί όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της: EQA, EQB, EQC, EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV, EQV, EQT, από το 2024 το EQG, ενώ, στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης θα μπει και η Smart. Και οι πολύ εξειδιεκευμένες σειρές των μοντέλων G, AMG και Maybach θα έχουν στην οικογένειά τους ηλεκτρικά μοντέλα.
Ας μπούμε, όμως, πιο βαθιά στον εξαίσιο «συμπαντικό» κόσμο της μεγάλης EQS, οι τιμές της οποίας ξεκινούν από 130.000 ευρώ, με τη λίστα των παραγγελιών να έχει, ήδη ανοίξει. H υπέροχη αισθητικα ναυαρχίδα στον ηλεκτροκίνητο στόλο της Mercedes με 784 χλμ. αυτονομίας και ενεργητική 4διεύθυνση (οι πίσω τροχοί στρίβουν αναλόγως από 4,5 έως 10 μοίρες), θα μπορεί να μετατρέπει ολόκληρο το ταμπλό, από άκρη σε άκρη (πλάτους 141 εκατοστών), φαινομενικά σε μια τεράστια ενιαία οθόνη. Στην πραγματικότητα η MBUX Hyperscreen αποτελείται από τρεις οθόνες 42,3 ιντσών συνολικά! Μια 12,3 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κεντρική OLED οθόνη 17,7 ιντσών και ακόμα μια OLED οθόνη 12,3 ιντσών απέναντι από το συνοδηγό, ενώ, όλες εντάσσονται μέσα σε ένα ενιαίο πλαίσιο. Υπάρχουν συνολικά 12 ενεργοποιητές πίσω από την οθόνη αφής για απτική ανάδραση, 8 πυρήνες CPU, 24 GB μνήμης RAM και 46,4 GB ανά δευτερόλεπτο εύρος ζώνης μνήμης RAM.
Όταν οι οθόνες δε χρησιμοποιούνται από τους επιβάτες μπορούν να προβάλουν διάφορα γραφικά. Τα βράδια το σκηνικό στα ενδότερα γίνεται ακόμα πιο φαντασμαγορικό, χάρη στον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό περιμετρικά όλων των οθονών στο ταμπλό, στα πάνελ των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Εξυπακούεται ότι η MBUX Hyperscreen ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας EQS. Ο ιδιοκτήτης του αμιγώς ηλεκτροκίνητου sedan θα μπορεί να «περιοριστεί» στην οθόνη 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και στην κεντρική των 12,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MBUX. Το «κενό» απέναντι από το συνοδηγό μπορεί να καλυφτεί με επενδύσεις ξύλου ή μετάλλου.
Σημειώνεται, ακόμα, ότι προαιρετικά είναι τα σπορ εμπρός καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα που περιλαμβάνονται στο πακέτο AMG Line. Στάνταρ είναι πάντως σε κάθε περίπτωση το επόμενης γενιάς σύστημα πολυμέσων MBUX, το οποίο χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απαντά σε διάφορες απαντήσεις του οδηγού και να εκτελεί φωνητικές εντολές.
Αρκεί πρώτα ο οδηγός να πει τη φράση κλειδί “Hey Mercedes”. Για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να ζητήσει και να λάβει οδηγίες για τη συνδεσιμότητα του smartphone ή για την αλλαγή χρώματος στον κρυφό φωτισμό.
Στα highlights της νέας EQS περιλαμβάνεται σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος για την ταυτοποίηση του οδηγού, αλλά και κάμερα ενσωματωμένη στην οθόνη που βρίσκεται απέναντι του. Αυτή εξυπηρετεί διάφορα συστήματα όπως η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού και η ενεργοποίηση προκαθορισμένων ρυθμίσεων π.χ η προσαρμογή των εξωτερικών καθρεπτών.
Να πούμε ακόμα ότι το προηγμένο φίλτρο καμπίνας δεν επιτρέπει την είσοδο σκόνης, μικροσωματιδίων και γύρης. Κρυστάλλινος ήχος αναδεύεται από τα 15 ηχεία που διαθέτει το ηχοσύστημα της Burmester με ισχύ 710 Watt.
Για στιγμές χαλάρωσης και ύπνου εντός της νέας EQS ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί το πρόγραμμα ονόματι “Power Nap”. To κάθισμα παίρνει κλίση προς τα πίσω, τα παράθυρα κλείνουν, ενεργοποιείται ο κρυφός φωτισμός, ο ιονισμός καμπίνας και η λειτουργία μασάζ του καθίσματος, ενώ έναστρος ουρανός προβάλλεται στις οθόνες.