Ένα Σπιτφάιρ ΜJ755 (Spitfire) ιστορικό κι ανακατασκευασμένο μαχητικό αεροσκάφος που δοξάστηκε στις πιο συγκλονιστικές αερομαχίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου θα πετάξει στον ουρανό της Θεσσαλονίκης, για να μαγέψει το κοινό στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Το πιο διάσημο καταδιωκτικό αεροσκάφος των Συμμάχων θα συμμετάσχει στη στρατιωτική παρέλαση της ερχόμενης Πέμπτης, 68 χρόνια μετά την πρώτη άφιξή του στην Ελλάδα.
Ένα Σπιτφάιρ ΜJ755 (Spitfire) ιστορικό κι ανακατασκευασμένο μαχητικό αεροσκάφος που δοξάστηκε στις πιο συγκλονιστικές αερομαχίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου θα πετάξει στον ουρανό της Θεσσαλονίκης, για να μαγέψει το κοινό στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Το πιο διάσημο καταδιωκτικό αεροσκάφος των Συμμάχων θα συμμετάσχει στη στρατιωτική παρέλαση της ερχόμενης Πέμπτης, 68 χρόνια μετά την πρώτη άφιξή του στην Ελλάδα και το κοινό που θα την παρακολουθήσει θα έχει την ευκαιρία να το απολαύσει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα.
Πρόκειται για το παλιό αεροσκάφος που ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική του αξία κι επέστρεψε μετά από μήνες αναμονής στην Ελλάδα τον Μάιο του 2020, από το αεροδρόμιο του Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, «όχι για να μείνει (στατικό έκθεμα στο έδαφος), αλλά για να το χαίρεται το κοινό στο αέρα» όπως δήλωσαν οι άνθρωποι του Ιδρύματος που είχε την πρωτοβουλία να το ανακατασκευάσει.
Κάτι τέτοιο έγινε σε πρώτη φάση όταν το διαμάντι των ιστορικών αεροσκαφών της ελληνικής ΠΑ εμφανίστηκε για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια της Athens Flying Week στις αρχές του Σεπτεμβρίου με πιλότο τον Βρετανό Dan Griffith, έναν βετεράνο πιλότο δοκιμών που έχει συγκεντρώσει 9.750 ώρες πτήσεις με 3.600+ από αυτές σε πτήσεις δοκιμών σε περισσότερους από 645+ διαφορετικούς τύπους και εταιρίες. Ο κ.Griffith θα είναι και πάλι ο πιλότος που θα το χειριστεί πάνω από τη Θεσσαλονίκη.
Το αεροσκάφος που - με τα ελληνικά εθνόσημα στην περίπτωση του Spitfire MJ755 - αναγεννήθηκε μετά από την πρωτοβουλία του Peter Livanos και του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ», ήταν μια επένδυση που ξεπέρασε τα 2.000.000 ευρώ, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος, Δημήτριος Κόλιας, κι αποτελεί «...μόνο την αρχή» για τα ιστορικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Όπως, μάλιστα, δήλωσε ο ίδιος, έχει πια ολοκληρωθεί «η εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων χειριστών που θα πετούν με το ιστορικό αεροσκάφος», εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία ενώ, την επομένη της στρατιωτικής παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη «οι Έλληνες χειριστές θα πετάξουν για πρώτη φορά σε solo πτήση με το ελληνικό MJ755 παρουσία του Βρετανού πολύπειρου πιλότου» στο Τατόι.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα project ανακατασκευής, παρά την τροποποίηση των χρονοδιαγραμμάτων που υπήρξε λόγω της πανδημίας, το «ΙΚΑΡΟΣ» δεν ακυρώνει τα σχέδιά του σχετικά με την ανακατασκευή και επαναφορά σε πτητική κατάσταση της ελληνικής Dakota DC-3 και του αεροσκάφους Harvard, με το τελευταίο να αναχωρεί για ανακατασκευή σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς «μέσα στον ερχόμενο Νοέμβριο».
Πηγή: ΑΜΠΕ