Τα παιδιά των πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έχουν τρεις φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να σπουδάσουν και να πάρουν πτυχίο σε σύγκριση με τα παιδιά τα οποία προέρχονται από εργατικές οικογένειες.
Τα παιδιά των πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έχουν τρεις φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να σπουδάσουν και να πάρουν πτυχίο σε σύγκριση με τα παιδιά τα οποία προέρχονται από εργατικές οικογένειες.
Αυτό προκύπτει από μια μελέτη των ερευνητικών ιδρυμάτων «Stifterverband der Wirtschaft für die Wissenschaft» και «McKinsey», την οποία δημοσιεύει σήμερα η γερμανική οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt».
Από τους 100 μαθητές του δημοτικού οι οποίοι προέρχονται από εργατικές οικογένειες, μόνο 27 φτάνουν στο πανεπιστήμιο, ενώ αντιθέτως το καταφέρνουν τα 79 από τα 100 παιδιά πτυχιούχων πανεπιστημιακού επιπέδου.
«Η Γερμανία εξακολουθεί (όμως) να προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες εκπαίδευσης», τόνισε η συνεργάτης της McKinsey Γιούλια Κλίερ. Γι’ αυτό και ο Φόλκερ Μέιερ-Γκούκελ, ο αντιπρόεδρος της «Stifterverband der Wirtschaft für die Wissenschaft», προέτρεψε τη νέα ομοσπονδιακή κυβέρνηση «να κάνει τα πάντα για να διευρύνει περαιτέρω τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση σε ευρεία έκταση. Η Γερμανία χρειάζεται όλα της τα ταλέντα, (εν τούτοις) μόνο το 15% των νέων από εργατικές οικογένειες μπορούν να βασισθούν πλήρως στους γονείς τους για να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές τους. Γι' αυτό και απαιτείται μια ευρεία μεταρρύθμιση του BaföG (δηλαδή, του ομοσπονδιακού νόμου επιδομάτων σπουδών και επαγγελματικής κατάρτισης, ο οποίος έχει αντικατασταθεί εν μέρει από δάνεια που πρέπει να επιστραφούν).
Πηγή:ΑΜΠΕ-Handelsblatt