Auto
Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2021 21:24

Renault Arkana: Πρωτοποριακή πρόταση στα coupe SUV

H νέα τάση της αγοράς είναι τα coupe SUV, τα οποία, ωστόσο, αναπτύσσονται, κυρίως, στις premium μάρκες και σε πιο «τσουχτερές» τιμές. Η Renault κάνει την υπέρβαση και κατεβάζει πρόταση ανάλογου ύφους σε προσιτά επίπεδα τιμών, με ωραίο στιλ, πληρότητα εξοπλισμού, εντυπωσιακή ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια και υβριδική λογική, mild ή full. Όλα αυτά με εκκίνηση στα 25,3 χιλιάρικα! Και, μπορεί το Arkana να δημιουργήθηκε, αρχικά, μόνο για τη ρωσική αγορά, όμως, γρήγορα έγινε αντιληπτό ότι θα ήταν κατάλληλο και για τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Ήδη, έχει εξασφαλίσει και το «πάσο» των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, συνεπώς, έχει όλα τα εχέγγυα μιας λαμπρής πορείας.

H νέα τάση της αγοράς είναι τα coupe SUV, τα οποία, ωστόσο, αναπτύσσονται, κυρίως, στις premium μάρκες και σε πιο «τσουχτερές» τιμές. Η Renault κάνει την υπέρβαση και κατεβάζει πρόταση ανάλογου ύφους σε προσιτά επίπεδα τιμών, με ωραίο στιλ, πληρότητα εξοπλισμού, εντυπωσιακή ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια και υβριδική λογική, mild ή full. Όλα αυτά με εκκίνηση στα 25,3 χιλιάρικα! Και, μπορεί το Arkana να δημιουργήθηκε, αρχικά, μόνο για τη ρωσική αγορά, όμως, γρήγορα έγινε αντιληπτό ότι θα ήταν κατάλληλο και για τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Ήδη, έχει εξασφαλίσει και το «πάσο» των 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, συνεπώς, έχει όλα τα εχέγγυα μιας λαμπρής πορείας.

Tο όνομα προέρχεται από το arcanum που σημαίνει «μυστικό» στα λατινικά, ωστόσο, κυκλοφορεί σε κάποιες χώρες και ως Renault Megane Conquest -όπως πχ, αυτές της πρώην Γιουγκοσλαβίας, καθόσον, το όνομα παραπέμπει στον Αρκάν , το ψευδώνυμο του Σέρβου πολιτικού/φερόμενου εγκληματία Ζέλικο Ραζνάτοβιτς, ο οποίος κατηγορήθηκε για πολλά εγκλήματα πολέμου… Επί της ουσίας, όμως, πρόκειται για τη νέα «εξευρωπαϊσμένη» έκδοση του Samsung XM3 που πρωτοκυκλοφόρησε στη Ν.Κορέα -η σύμπραξη Γάλλων και Κορεατών έχει βάθος χρόνου με το «μαζικό» σεντάν Fluence. Αυτό έχει ιδιαίτερη αξία όσον αφορά αξιοπιστία και δεν χρειάζεται να επεκταθούμε για όσους γνωρίζουν…

Μια γρήγορη διαδρομή Αθήνα-Λουτράκι και πίσω μας έδωσε να καταλάβουμε ότι το νέο μοντέλο δίνει αρκετά περισσότερα από εκείνα που, ίσως, κάποιος φαντάζεται, σε πρώτη ανάγνωση του πράγματος. Οδηγήσαμε και το αμιγώς υβριδικό και το μικρο-υβριδικό.

Στην πρώτη περίπτωση ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 91 ίπποι, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator). Στεκόμαστε ιδιαιτέρως στο πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, που συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης –πρόκειται στην πραγματικότητα για ενοποιημένο σύστημα ξεχωριστών κιβωτίων, δύο σχέσεων για τους ηλεκτροκινητήρες και τεσσάρων για το βενζινοκινητήρα! Ο επαναστατικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτή η αρχιτεκτονική, επίσης, σύμφωνα με την εταιρία, εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1. Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, ο υβριδικός κινητήρας E-TECH εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ/100 χλμ. και 112-117 γρμ/χλμ εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα. Συνολικά, η εν λόγω έκδοση μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις για την πολιτισμένη λειτουργία και την άνετη μετακίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ποιότητα κύλισης συμβάλλει, το δίχως άλλο, στην πολυτελή αίσθηση καθώς η απομόνωση από το περιβάλλον είναι μεγάλη, ειδικά σε ότι αφορά τον θόρυβο, ενώ πάρα πολύ καλή είναι η λειτουργία της ανάρτησης. «Μαγικό χαλί» σε λακκούβες και κακοτεχνίες των δρόμων, με ελάχιστη ενόχληση για τους επιβάτες, η δε σταθερότητα αξιομνημόνευτη.

Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Η τεχνολογία micro-hybrid 12V στο νέο Arkana βελτιώνει τη λειτουργία του Stop & Start και εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Επιτρέπει επίσης τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Ο εναλλάκτης και η μπαταρία υποβοηθούν επίσης τον κινητήρα στις περιπτώσεις που απαιτείται περισσότερη ισχύς, όπως είναι η εκκίνηση και η επιτάχυνση. Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130. Το νέο Arkana συνδυάζει εξαιρετικά την οικονομία, την ευελιξία και την οδηγική ευχαρίστηση, με κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο, 5,8 λτ./100 χλμ και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρμ/χλμ (τιμές WLTP).

«Πόσο» αυτοκίνητο παίρνει, όμως, κάποιος που θα επιλέξει το coupe SUV; Μετρώντας το μήκος/πλάτος/ύψος τα νούμερα του Arkana είναι 4.568/1.821/1.576 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 200 χλστ, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ είναι 513 ή 480 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση. Σε ότι αφορά την εξωτερική σχεδίαση, ασφαλώς, καλύπτει τις αισθητικές αναζητήσεις μεγάλης γκάμας χρηστών που τα θέλουν όλα σε ένα, με έμφαση στο σπορ ύφος, αλλά με ανάγκες μιας πιο πρακτικής καθημερινότητας, δίχως εκπτώσεις σε χώρους για 5 και τις αποσκευές τους. Παρά το μέγεθός του, η συνολική φιγούρα είναι πολύ φινετσάτη. Στο μοντέρνο και ευχάριστο εσωτερικό του, το Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μία έγχρωμη οθόνη 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση.

Το Arkana προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Expression και Dynamic. Οι τιμές για τον ήπια υβριδικό κινητήρα είναι 25.290 ευρώ και 27.790 ευρώ, ενώ για το υβριδικό σύνολο είναι 29.390 ευρώ και 31.890 ευρώ, αντίστοιχα.

1.3 TCe 140hp Expression EDC Hybrid MHEV: 25.290 ευρώ

1.3 TCe 140hp Dynamic EDC Hybrid MHEV: 27.790 ευρώ

Hybrid E-Tech 145hp Expression: 29.390 ευρώ

Hybrid E-Tech 145hp Dynamic: 31.890 ευρώ